Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrän sarkasmia, mutta en osoita ymmärtäväni

Vierailija
19.07.2018 |

Vastaan liian sarkastisesti, eleettömästi, vain pieni hymy sisälläni, jolloin toinen luulee, että en huomannut sarkasmia. Kävisin mieluummin pidempiä keskusteluja sarkastisesti niin, että molemmat joutuisivat jonkun aikaa tarkkailemaan, että onkohan tuo tosissaan vai ei. Muita?

t. Aspergeri, jos sillä jotain merkitystä

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pitänyt laittaa asperger-ketjuun tämä?

ap

Vierailija
2/3 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiltin näköinen. On mukavaa, kun joku tuntematon pitää minua aivan nössönä ja elämää kokemattomana. On hauskaa vain kuunnella hänen värikkäitä juttujaan, joiden tarkoituksena tuntuu olevan aiheuttaa kauhistusta tms ja sen jälkeen yllättää hänet jotenkin paljastamalla oikeat karvani. Joskus jaksan näytellä myös tyhmää, hölmöä tai tomppelia. On kiva saada ennakkooletukset näkyville.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiltin näköinen. On mukavaa, kun joku tuntematon pitää minua aivan nössönä ja elämää kokemattomana. On hauskaa vain kuunnella hänen värikkäitä juttujaan, joiden tarkoituksena tuntuu olevan aiheuttaa kauhistusta tms ja sen jälkeen yllättää hänet jotenkin paljastamalla oikeat karvani. Joskus jaksan näytellä myös tyhmää, hölmöä tai tomppelia. On kiva saada ennakkooletukset näkyville.

ap

Ennakkoluulot on todellakin kiva saada esille, koska silloin paljastaa ihminen todellisen fiksuutensa ja luonteensa. On hyvä saada selville ajatteleeko ihminen moniulotteisesta vai mustavalkoisesti.

Yleensä jälkimmäiset ihmiset ovat juuri niitä, jotka ovat ärsyttäviä, tyhmän tuntuista (vaikka olisi koulutusta) ja luonteen piirteisiin voi kuulua kaikkea negatiivista. Ovat myös jollain tavalla omahyväisiä, koska harvoin tajuavat, koska ovat väärässä tai koska heidän tietonsa on pelkkää olettamusta ja ennakkoluuloa.

Tiedättekö vastaavan tilanteen: puhut jonkun kanssa, jolla tiedät olevat jotain negatiivisia ajatuksia tai olettamuksia sinusta tai jostain sinuun liittyvästä asiasta. Sitten kun keskustelun lomassa tämä asia selviää, että ei ollutkaan niin, tämä henkilö yllättyy ja hermostuu, ehkä vihastuukin, mutta tietenkin yrittää kovasti peittää oman pettymyksen ja ”mukavasti” muka iloisesti tokaisee ”ai niinkö” ”no hyvä” ”kivaa”,vaikka oikeasti tunteet on ihan muuta ja sadattelee mielessään kun asiat ei ollutkaan niin miten hänen mielestään ne piti olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi