Miten rintasi muuttuivat raskauden, synnytyksen ja imetyksen aikana sekä jälkeen?
Paljonko rintasi kasvoivat ja jäikö muutokset pysyviksi, vai pienentyivätkö lopulta takaisin normikokoonsa tai jopa lähtökokoa pienemmiksi? Oliko muita merkittäviä muutoksia?
Kommentit (17)
Pieni B kuppi turposi ensin raskauden aikana C kuppiin kun lihosin 20kg, maidonnoudus jälkeen kuppikoko olikin jo D/E ja kun paino putosi takaisin lähtöpainoon imetyksen loputtua, niin jäljelle jäi pelkät A70 nahkarukkaset, on siis ihan tyhjät ja todella rumat.
Mihin ap kerää tietoa? Onko fetissi? Vaiko artikkeli työn alla?
Vähän turpos. Koko ajan oli d-kupit, jopa imetyksen aikana. Hyvännäköiset on vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoivat ensimmäistä odottaessani 75 D:stä E:hen ja imetyksen aikana F:ään, johon jämähtivät varmaan loppuelämäksi. Ei muita merkittäviä muutoksia. Lapsia on viisi, imetystä kahdeksan vuotta.
Onko paino muuten pysynyt samana kuin ennen lapsia? Eli onko rinnat kasvaneet raskauksien myötä vai lisäntyneiden kilojen? Itse vasta kohta synnyttämässä ja vähän pelottaa kuinka tyhjät pussit näistä tuleekaan, kun/jos paino tippuu takaisin lähtöpainoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvoivat ensimmäistä odottaessani 75 D:stä E:hen ja imetyksen aikana F:ään, johon jämähtivät varmaan loppuelämäksi. Ei muita merkittäviä muutoksia. Lapsia on viisi, imetystä kahdeksan vuotta.
Onko paino muuten pysynyt samana kuin ennen lapsia? Eli onko rinnat kasvaneet raskauksien myötä vai lisäntyneiden kilojen? Itse vasta kohta synnyttämässä ja vähän pelottaa kuinka tyhjät pussit näistä tuleekaan, kun/jos paino tippuu takaisin lähtöpainoonsa.
Tätä minäkin mietin.. Että yleensä ne joille jää tissit, niin on myös jäänyt kilojakin enemmän kun mitä oli ennen raskauksia.
Ekassa raskaudessa rinnat turposivat pienistä rinnoista isoiksi. En muista kuppikokoja enää, mutta raskaana ollessa näytti niinkuin ois ollu silarit, niin pyöreät pallot oli. Jäi hieman roikkumaan imetyksen loputtua, mutta nätit oli silti. Toisessa raskaudessa taas turposivat valtaviksi ja jäivät entistä enemmän roikkumaan. Mutta pakko sanoa että on kivan näköiset edelleen ellei kumarru jolloin näyttävät ei niin näteiltä.
Oma suhtautuminen auttaa paljon. Kun on hyväksynyt muutoksen ja arvostaa tissien tekemää työtä niin se muutos ei harmita niin paljoa :)
Kasvoivat raskauden aikana ja olivat imetyksen aikana isommat. En osaa sanoa, miten paljon rinnat kasvoivat, eivät niin paljon, että olisin kauheasti kiinnittänyt asiaan huomiota, ehkä kuppikoon verran. Kun imetys loppui, rinnat olivat hetken jotenkin tyhjän oloiset (imetin pitkään, loppua kohti imetyskertojen määrä oli päivässä hyvin vähäinen). Aloin molemmilla kerroilla käyttää kunnollisia rintsikoita ja rinnat palautuivat kivan näköisiksi. Ne ovat pehmeämmät kuin ennen (mulla on rinta lähes pelkkää rauhasta ja se pehmeni imetyksen seurauksena), joten suunta on vähän enemmän alaspäin, mutta mistään roikkumisesta ei voi puhua. Ei pysy lyijykynä tissien alla, kun mulla ei ole sellaista paikkaa kuin "tissien alla".
Hyvin vähän turposi eikä maitoakaan tullut kuin pari kuukautta. Edelleen kiinteät ja kauniit, kasvoi nykyiseen kokoonsa vasta kun paino nousi laihasta normaaliin 38v:nä.
4:n äiti 58v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin.. Että yleensä ne joille jää tissit, niin on myös jäänyt kilojakin enemmän kun mitä oli ennen raskauksia.
Minulla palautuivat ennalleen b kupiksi. Lihoin kumpaakin odottaessa 25 kiloa, paino putosi imetysvuoden aikana lähtöpainoon molemmilla kerroilla, eli hoikaksi. Nykyisellään on ylipainoa hieman, raskauksista n. 35 vuotta, rinnat ovat nykyään c, riippumattomat. Gynekologini sanoo aina, että minulla on rinnoissa vain rintojen omaa kudosta, ei rasvaa, ovat kuulema helppo tutkia, kun ovat niin sileät. Maitoa tuli hyvin, molempia imetin vuoden. Maitoni oli kuulema hyvälaatuista, lastenlääkäri pyysi, että lypsäisin keskosille, mutta maitoa nousi aina vain tarpeellinen määrä, lypsämällä ei noussut, outo juttu. Kun imetysaika koitti, join lasillisen vettä ja pam, rinnat olivat pinkeät maidosta. Muistan vieläkin sen tunteen, kun maito nousi.
Tutuille terkut. 😊
Ps. Voi että tuli ikävä niitä aikoja. Imettäminen oli ihanaa, vauva tuhisi siinä ja joskus oli ihan mahdoton touhu, kun vauva oli niin innoissaan, että nyt sitä evästä tulee. ❤️❤️
Imetä neljää yht.yli 2v.niin huomaat miten käy
Vierailija kirjoitti:
Imetä neljää yht.yli 2v.niin huomaat miten käy
Mä imetin kahta yhteensä 3,5 vuotta, eikä käynyt juuri mitenkään. Se riippuu ihan rinnoista.
nro 9
Vaimolla rinnat kasvoivat ja jäivät tosi kauniiksi. Miinusta on se, että seksissä meinaan tulla liian nopeasti, koska isommat rinnat kiihottavat selvästi enemmän. Onhan ne painavat eikä yhtään kivat urheilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräistä painoa ei jäänyt raskauksista yhtään. Imetysaikoina laihduin jopa alipainoiseksi, mutta paino palautui vähitellen takaisin normaaliksi. Ylipainoinen en ole ollut koskaan, en edes odotusaikoina. - 1
Jossain vaiheessa voi kauhistuttaa mitä peilistä näkyy mutta aika parantaa. Yhteensä 4 vuotta imetin, melkein pari vuotta kesti nuorimman lapsen jälkeen että palautuivat suurinpiirtein ennalleen, hämmästyin kuinka hyvin. Puhutaan yleisenä totuutena että imetys pilaa rinnat, mutta ainakaan mun kohdalla ei pidä paikkaansa ollenkaan. Paino on sama ku ennen lapsia. Vaikka kuppikoko oli c tai d kun imetti (normaalisti pieni b), ei mun rinnat silti roiku edelleenkään yhtään, ei ole edes 'taitekohtaa' ihossa rinnan alla. Yksi syy voi olla että paino ei oo kauheesti heitelly, toinen sitten että pitää lapsen imettäessä tarpeeksi korkealla ettei venytä ihoa tarpeettomasti. Imetyksen jälkeen rinnat jotenkin katosi ja oli löysät lerppanat kuukausia, mutta sitten lopetin käyttämästä rintsikoita: miks turhaan ku ei oo mitä kuppiin laittaa, ja simsalabim, ne kiinteytyi. Nyt olen tyytyväinen ja pysyvästi rintsikaton :)
Minulla on ollut isot roikkuvat rinnat teini-ikäisestä alkaen. Niiden koko kasvoi raskauden lopulla ja imetysvaiheessa. Sen jälkeen rinnat palautuivat melko lailla ennalleen. En koe raskauksien muuttaneen merkittävästi kroppaani hätäsektioarpea lukuunottamatta.