Olen melkein siirtynyt uuteen ruokavalioon.. olen lisännyt paljon kasviksia tämän päivän aikana ruokaan!
Olen siirtymässä vegaaniin ruokavalioon. Olen pyrkinyt välttämään epäsuotuja ruoka aineita ja tänään olen syönyt vain epäsuoduista vain kananmunan, kanasukaleita ja ja kalkkunaleikleen... Muuten olen lisännyt paljon tänään marjoja ja kasviksia joita en normaalisti syö. Kuinka kauan aikaa menee siirtyä uuteen vegaaniin ruokavalioon?
Kommentit (18)
Ne marjat kyllä nollasivat noi ei-sallitut ruoka-aineet. Samalla tavalla kuin jos syö karkkipussin perään omenan, niin ne karkit nollautuu.
Vierailija kirjoitti:
Ne marjat kyllä nollasivat noi ei-sallitut ruoka-aineet. Samalla tavalla kuin jos syö karkkipussin perään omenan, niin ne karkit nollautuu.
no tätä logiiggaa olen käyttänyt edellisessä elämässäni eli huonossa ruokavaliossa..nyt se on taakse jäänyttä eli en mene tuohon halpaan enään ap
Tsemppiä! Seuraavaksi kannattaa opetella edes joitain pääruokia mitkä ovat kasvispohjaisia.. siitä se aina helpottuu kun löytää hyviä reseptejä. Eli kerralla riuhtaisu ei kannata vaan kandee löytää kasvisruokia ja testailla rauhassa omaa makua.
Mistä mä löytäisin erityisesti kanalle ja mozzarella juustolle korvaajan vegaaniudessa? En yritä pyristellä liian kovaa eteenpäin tän asian kans koska on se eettisyyskin.. ap
Rauhalliseen tahtiin testailet vegaanisia reseptejä, niin löydät omaan ruokavalioon pysyvästi jääviä. Kotimaisten kasvisten sesonki on nyt runsaimmillaan, joten maukkaita ja edullisia raaka-aineita löytyy! Vähän vegaaniprovotutka hälyttää, mutta hienoa jos oikeasti mietit lihan vähentämistä!
Vierailija kirjoitti:
En yritä pyristellä liian kovaa eteenpäin tän asian kans koska on se eettisyyskin.. ap
Mitä ihmettä sä sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä löytäisin erityisesti kanalle ja mozzarella juustolle korvaajan vegaaniudessa? En yritä pyristellä liian kovaa eteenpäin tän asian kans koska on se eettisyyskin.. ap
Quorn muistuttaa monen mielestä kanaa, mutta suosittelen kokeilemaan myös ihan rehellisiä kasvisruokia, sen sijaan että korvaa vaan lihan jollain prosessoidulla kasvisversiolla. Hiljaa hyvä tulee!
Vierailija kirjoitti:
Rauhalliseen tahtiin testailet vegaanisia reseptejä, niin löydät omaan ruokavalioon pysyvästi jääviä. Kotimaisten kasvisten sesonki on nyt runsaimmillaan, joten maukkaita ja edullisia raaka-aineita löytyy! Vähän vegaaniprovotutka hälyttää, mutta hienoa jos oikeasti mietit lihan vähentämistä!
Anteeksi jos en osaa selittää asiaa ihan oikein kun olen vielä niin alussa ja vähän pihalla tän kans. Tsekkaan noi vinkit! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos en osaa selittää asiaa ihan oikein kun olen vielä niin alussa ja vähän pihalla tän kans. Tsekkaan noi vinkit! Ap
Jospa ihan ensiksi selvittäisit, mitä ihminen ravinnokseen tarvitsee ja mistä se ne ravinnot saa siten, että ne pystyy myös hyödyntämään.
Yritän tässä nyt siis selvittää sitä vegaaniruokavaliota. Tiedän kyllä et kanasta ja kananmunasta saa proteiinin, mut entä kasviksista? Mikä olis helppo vegaani lounas esim.? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ihan ensiksi selvittäisit, mitä ihminen ravinnokseen tarvitsee ja mistä se ne ravinnot saa siten, että ne pystyy myös hyödyntämään.
Vegaaniksi ryhtyvien suurin virhe onkin siinä, ettei selvitetä, mikä se ihmisen ruoka on.
Itse olen transvegaani. Vedin juuri äsken ison annoksen munakokkelia pekonin kanssa jotka paistoin voissa, voin kertoa että teki kutaa!
Vierailija kirjoitti:
Yritän tässä nyt siis selvittää sitä vegaaniruokavaliota. Tiedän kyllä et kanasta ja kananmunasta saa proteiinin, mut entä kasviksista? Mikä olis helppo vegaani lounas esim.? Ap
Kasviksista et saa ihmisen tarvitsemaa ravintoa.
Halusin neuvoa antavia ja aisiallisia komenteja..ei enään pliis mitää pekoni juttui? ap
Vierailija kirjoitti:
Halusin neuvoa antavia ja aisiallisia komenteja..ei enään pliis mitää pekoni juttui? ap
Googlaa vegaanireseptejä tms.
Ihan ensimmäiseksi otat asioista selvää, vaikutat olevan vielä aika pihalla. Vegaaniliitto.fi sivuilta löytyy kaikki perustieto suomeksi, kuten vaikkapa ruokavalion koostaminen. Vegaaniksi voi ryhtyä vaikka heti (kuten itse tein), kunhan faktat on hallussa.
Hienoa että olet lisännyt kasvisten määrää ruokavaliossasi, mutta sen lisäsi sinun pitää miettiä millä korvaat proteiinin lähteet.
Jos tekee siirtymävaiheessa kovaa luopua jostain tietystä, niin tee tutimusretki kauppaan tai selaa vegaanituotteet.net sivuilta kasviproteiinituotteista korvikkeita. Itse en ulkosuomalaisena ole perehtynyt Suomen tarjontaan, mutta voin kertoa että olen syönyt todella herkullisia uppopaistettua "kanaa" ja "mozzarellaa" - molemmat tofupohjaisia. Mitään ei ole jäänyt ikävä.
Olet pelle. Ei susta mitään vegaania saa ja ikä oli?