Vierailija

Mun äitipä vastasi. Kaikkea pahaa oloa ja muuta oli jokaisella. Niinpä niille ei tarvinnut tehdä mitään.
Jos yritin sanoa, että ei ole minusta jokaisella, tai että mitä sitten, vaikka olisikin, haluan apua, niin äiti suuttui, että älä nyt tuota mieltä ole, ei saa olla, ei saa jankuttaa.
Vastailetteko tekin noin?

• ylös 9
  • alas 3

Kommentit (7)

Vierailija

Nyt on saanutkin sitten maksaa, kun olen ollut isompi ja mulla on ollut todella paljon paha olla. Olen oksentanut sen kaiken hänen niskaansa, koska niinhän on jokaisella.

Vierailija

Meillä vakiovastaus oli aina se, että joko a) olen liian itsekeskeinen tai b) ”ei tuo mitään, minulla on näinjanäin kamalaa” tai c) silläjasillä vasta kamalaa on.

• ylös 12
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun äiti harrasti myös tuota, naureskeli mun ongelmille isäpuoleni kanssa ja piti mua muutenkin vain draaman hakuisena, johtui mun pahaolo/ongelmat mistä vain.
Voin sanoa ettei välit ole vieläkään kovin kummoiset, enkä osaa näyttää esim. suuttumistani helpolla edes miehelleni, koska pelkään tunteilleni nauramista ja vähättelyä.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Mä en tajua tuollaista valehtelua, että mulle tuleekin nyt sitten varmaan hirveän hyvä mieli, kun valehdellaan, että muillakin on yhtä huonosti. Oiskin edes totta... Ei harmittais niin paljon tuo äidin vastaus.
ap

Vierailija

Kieltäydyn tapaamista aikuista lastani, joten olen saanut olla rauhassa jatkuvalta valittamiselta.

Vierailija

Mun äidillä on ollut tuollaisia vastauksia. Toki inhottavaa silloin kun toivoisi empatiaa. Toisaalta näin jälkikäteen ajateltuna sitä on tullut oltua aika v-tunmoinen ruikuttaja ilman syytä.

Vierailija

En. Noh, joskus kun on pidempään juteltu olen sanonut, että samanlaisten ongelmien kanssa muutkin painivat siis siinä merkityksessä, että esimerkiksi erilaiset tunteet yms. ovat normaaleja asioita. Kaikki kokevat pelkoja ja epävarmuuksia jne.

Jos joku ihan itsesäälissä rypee, voi ainakin aikuista muistuttaa siitä, että monille käy pahemminkin.

Lapsi tietenkin kaipaa ennen kaikkea lohdutusta, vaikka kyse olisi "vain" jätskin putoamisesta saati sitten jostain vakavammasta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat