Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaukosuhde toimia jos toinen asuu ulkomailla?

Vierailija
17.07.2018 |

Olen tavannut ulkomailla asuvan miehen (asuinmaa on kylläkin ihan Suomen vieressä), ja hän haluaisi kanssani suhteeseen. Hän sanoo, että voisi muuttaa Suomeen n. vuoden päästä. Käyn kyseisessä maassa jossa hän asuu yleensä n. puolen vuoden välein.

Voiko tällainen kaukosuhde toimia, vai onko turha toivo?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voi, kunhan molemmat osapuolet panostaa suhteeseen.

Itse elin puoli vuotta etäsuhteessa asuessani ulkomailla. Nyt olemme olleet mieheni kanssa kaksi vuotta yhdessä (josta myös asuttu yhdessä saman verran). Itse asiassa ne kutkuttavat parin minuutin puhelut kesken työpäivän olivat parasta mitä alkuajoilta muistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, hyvät lähtökohdat.

Vierailija
4/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, koska ainakaan ei sitouduta ns. liian nopeasti.

Vierailija
5/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni ihastus oli kaukana ison meren takana. Toimi muutamsn vuoden niin. Sitten tuli sopiva hetki tutun elämään, hän sanoi virkansa irti js muutti rapakon taakse. Lapset jo juuri aikuistuneet jäi tänne. Nyt hän ollut siellä pari vuotta.

Vierailija
6/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki. - Jos nyt ajattelee, että kumppami asuisi vaikka Tallinnassa ja itse Helsingissä, niin kyllä kumppani asuisi lähempänä, kuin jos kumppani asuisi vaikka Rovaniemellä. - Kotimaan matkailun kalleudesta johtuen kumppanin luona puolin ja toisin olisi myös edullisempaa ja vaivattomampaa käydä....    

Vierailija
7/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vastauksista, toivonkin niin paljon että tämä toimisi. Suurin osa ystävistäni, joille olen puhunut asiasta, ovat sitä mieltä ettei voisi toimia, mutta itse olen valmis yrittämään.

ap

Vierailija
8/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi toimia. Vuosi on todella lyhyt aika

Vierailija
9/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain toimii, joillain ei. Eli varmuutta et saa kuin kokeilemalla. Varsinkin, kun maa lähellä, niin voittehan te nähdä välissä useamminkin, jos siihen koette tarvetta.

Vierailija
10/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, koska ainakaan ei sitouduta ns. liian nopeasti.

Niin. Tosin olemassa vaara, että alkaa "sitoutua" johonkin sellaiseen, mitä ei ole olemassa. Toki tämä vaara on aina olemassa, mutta luullakseni merkittävä erityisesti silloin kun ei ole niin paljon toisen rinnalla ja oikeasti näe ja kuule, miten toinen oikeasti toimii tai vain on.  Eikä kyse ole vain siitä, millaisen mielikuvan toisesta huomaamattaan ja tahtomattaan luo pitkälti puheiden tai kirjoittamisen perusteella.(...)  Toisaalta etäsuhteessa saattaa olla juuri se kutkuttavaakin, ettei toista näe ja kohtaa niin usein live:na, jolloin kun toisen näkee ja kohtaa on, ehkä enempi läsnä kuin näkeminen olisi tiiviimpää..  

Vierailija
11/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asuu noin lähellä niin voi toimia, jos taas jossain Afrikassa niin ei.

Vierailija
12/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin työn perässä Ruotsiin ja miehellä työ Suomessa. Nähdään joka toinen viikko vähintään, lennot halvat ja nopeat joten kyllä toimii ainakin meillä.

Vierailija
13/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos asuu noin lähellä niin voi toimia, jos taas jossain Afrikassa niin ei.

Mitä väljä sillä on asuuko toinen afrikassa vai Rovaniemellä, jos yhtä usein nähdään? - Ja tässä välissä ollaan tekemisissä vain puhelimitse tai netin kautta?

Vierailija
14/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on tahdosta kiinni toimiiko. Jos molemmat sitoutuu suhteeseen, niin tottakai voi toimia. Omakohtaista kokemusta on :).

Vierailija
15/15 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimii. On joku, jolle voi soitella ja tilittää elämää. Aina välillä tavataan ja saa vakikumppanilta seksiä. Väliajat onkin sitten vapaa paneskelemaan tuttuja ja tuntemattomia. Win-win?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme