Mitä vegaanit ajattelevat tuosta hyönteisten popsimisesta?
Paheksuvatko samalla tavalla kuin lihan syömistä?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Näitä aloituksia tulee päivittäin niin ei jaksa enää.
Ai? Miksi en oo huomannut?
En syö lihaa missään muodossa, enkä pistäisi minkäänlaatuista hyönteistä suuhuni vaikka lihansyöjä olisinkin. Oksennus tulee koko ajatuksesta. Mikä ihmeen iili ihmisillä on syödä kaikki mikä liikkuu? Raatokärpäset kai seuraavaksi. Popsikaa hyvällä ruokahalulla.
Kyllä. Vegaanit eivät syö mitään eläinperäistä ja ovat tähänkin asti vältelleet esim. karmiinin syömistä.
En ole ihan puhdas vegaani, kun syön nilviäisiä joskus harvoin, mutta mulle hyönteiset olisi kiva satunnainen lisä ruokavalioon. Joskus mietin, että voisin kasvattaa ötököitä itse. Yksi kaveri kasvattaa niitä liskolleen. Voisin tehdä samaa, mutta syödä ne itse.
En jaksa paheksua toisten valintoja jatkuvasti. Parhaiten ihmisiä saa käännytettyä hyvällä ruualla.
Vegaanit varmaan ei syö, kun miethii vaikka sietteivät he syö hunajaakaan. Voisin kuvitella, että heistä se, että sekasyöjät syövät hyönteisiä, on parempi suunta kuin tehotuotetun sianlihan syönti.
En ole itse vegaani, mutta oon joissain vegaaniryhmissä seuraillut keskustelua tästä. Itse eivät tietenkään hyönteisiä syö, mutta ajattelevat, että se on ekologisempi vaihtoehto kuin liha. Pohtivat tietysti, että miksi korvata eläinten tappaminen toisten eläinten tappamisella, kun kasvikunnassakin olisi hyviä vaihtoehtoja. Useimmat vegaanit ymmärtävät kuitenkin erilaisia arvomaailmoita, ja ovat tyytyväisiä, jos jotkut korvaavat lihan syöntiä hieman ekologisemmalla vaihtoehdolla eli niillä sirkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Miksi en oo huomannut?
Sitähän kannattaa kysyä muilta.
Olen vegaanina ollut jo yli 20v enkä söisi sirkkoja tms hyönteisiä. Samalla tavallahan ne ovat eläinperäisiä kuten vaikka E120, mehiläisvaha tai katkaravut. Joten ei kiitos minun lautaselle hyönteisiä.
Mutta jos yleisesti ajattelen niin parempi vaihtoehto minusta on jos naapurin Pera vetää ruoaksi sirkkoja kuin possun makkaraa. Eli ekologisempivaihtoehto ehdottomasti.
Mä tunnen vaan vissiin pikkuisen parempia vegaaneja. Eivät ole ketään käännyttämässä.
Eivät itse syö sirkkoja, mutta ihan myönteisesti siihen suhtautuvat.