Mitä minussa aina tapahtuu?
Olen seurustellu vajaa 2 vuotta erään miehen kanssa. Emme asu yhdessä. Olen kiinnittänyt jo pitkään huomiota siihen, että minulla kestää noin 3 päivää toipua tapaamisistamme (tapaamme viikonloppuisin). Huomaan, että tapaamisten jälkeen olen arka, välttelen muiden ihmisten katsekontaktia ja ryhtini on romahtanut. Muutaman päivän tauon jälkeen suhtaudun ihmisiin taas myöteisemmin ja kanssakäyminen muiden kanssa helpottuu/palautuu luonnolliseksi.
Mitä tämä oirehdinta on?
Kommentit (6)
Eikö kenelläkään ole ajatuksia, mistä tämä voisi johtua?
Mulle tulee mieleen, että olet jollain tavalla introvertti ja toisten seurassa joudut tsemppaamaan niin paljon että kun jäät sen jälkeen yksin niin sulle tulee henkinen romahdus tuon tsemppaamisen takia.
Eli sullakin toisten seura ottaa enemmän luin antaa. 🤔
Kuin...
Itse olen introvertti ja jos joudun olemaan vähääkään pidempään kenenkään kanssa läheisissä tekemisissä, tarvitsen useamman päivän palautumiseen.
Tunnistan sinussa jotain samaa kuin itsessänikin.
Olet syntynyt erakoksi autiolle saarelle.
Millainen suhteenne on? Joudutko miehen seurassa varomaan sanojasi ja tekojasi?
Tämä on oikeastaan aina ollut näin. Tämän romahtamisen ja arkuuden lisäksi olen tapaamisten jälkeen äärimmäisen väsynyt. Erikoista on, etten tunnista/tunne tuota väsymystä niinkään hänen seurassaan, vaan vasta sitten, kun jompi kumpi palaa omaan kotiinsa.