Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alapään paikat löysät ja lievää laskeumaa. Kohtalotovereita?

Viallinen
12.07.2018 |

Ja anteeksi jo etukäteen tarkka sepustus. Jos et halua lukea löysän alapään ongelmista ni älä lue tämän pidemmälle!!!! Minua tämä asia on vaivannut jo monta vuotta ja lähipiiristä ei kohtalotovereita löydy. Ni avaanpa nyt suuni sitten täällä.

Kolme synnytystä takana. Ensimmäisestä jo 18 vuotta ja sen jälkeen ihan itse totesin kun sisältä koitin että tavara on löystynyt. Eli seinämät jotka ennen tuntui koko sormen ympärillä joka puolelta, tuntui vaan ylhäällä ja alhaalla. Sivuilla oli tyhjää molemmin puolin vähän. Samoin tuntui joku pallukka jo siinä kohti kun sormi oli noin puolet pituudestaan sisällä. Tajusin että kohdunsuu ja sitä en ennen synnytystä ollut omalla sormella kohdannut.

Noh. Jumpat jäi hölmöyttään vähiin ja toisen synnytyksen jälkeen tilanne oli aika sama. Kohdunsuu tuntui vaan vielä hiukan alempana. Kolmannen jälkeen (8 v sitten) kohdunsuun tilanne sama eli aina tosi alhaalla mutta emätin tuntui sivusuunnassa levähtäneen vielä enemmän.

Mietin kun välillä naiset pelkää että on löysiä mutta ei osaa sanoa ovatko. Siis häh?? Jos jää kahden sormen kanssa vielä tilaa liikutella niitä vähän sivusuunnassa ennenkuin seinämät tulee vastaan ni löysä on. Ylä ja alapuolella tätä tyhjän tilan ongelmaa ei sentään ole mullakaan mutta löysä mikä löysä. Ihan suuaukolla hieman kireämpää mutta normaalia löysempää siinäkin.

Ja kyllä. Olen käynyt gynekologeilla asiasta. Kohdunlaskeumaa kuulemma lievänä ja emättimen etuseinämän laskeumaa myös. Tulee kuulemma etuseinämä tohon suuaukolle ponnnistaessa. Mutta kumpikaan ei ole vakavalla asteella ni sille ei tehdä mitään. Paitsi jumppaa jumppaa. No mun kohdalla omaa mokaa ku en aikaisemmin jumpannu säännöllisesti. Nyt noin vuoden lähes joka päivä mutta eipä siitä hyötyä ole ollut.

Ja ihan oikeita lihaksia käytän ku puristan. Huomaan omiin sormiinkin jotain suuaukolla mutta syvemmällä en.

Ja jos joku ihmettelee miten seksi voi onnistua ni ihan hyvin. Kolme miestä mulla ollu tässä matkan varrella ja kellään ei ole ollut ongelmia laukeamisen kanssa. Joten kai siellä jotain tuntoa on miehille vaikka ihmettelenkin että miten.

Osittain kohdallani on varmasti kyse huonosta kudoslaadusta. Eli ei palaudu helposti ja koska en jumpannut säännöllisesti ni tilanne jäi jo alkuaan huonoksi.

Ja en kaipaa mitään oma moka kommentteja ku tiedän jo että itse olisin tähän voinut edes jotenkin vaikuttaa alusta alkaen säännöllisellä jumpalla.

Mutta en kai voi olla ainoa??!! Toivoisin vastauksia naisilta jotka myös itse tietävät et heillä samoja ongelmia löysyydessä ja ehkä laskeumissakin.

Tuntuu et olen joku ihan friikki ja epänainen. Aikanaan pari kaveria kuunteli suu auki ja kauhuissaan ku kerroin näistä ongelmista. Vastaus oli vaan että voi kauheeta, onneks mul ei ole tollasta

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tuntuu alapää löysemmältä vaikka oon vaan yhden lapsen synnyttänyt. Ja se kohdunsuunapukka tuntuu kun sormella työnnän sisään. Myös siinä suuaukolla on röpelöä eli varmaan on jonkinlaista laskeumaa.

Mutta ei voi mitään, näillä mennään.

Vierailija
2/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin oikeasti menemään sellaisen ammattilaisen luo, joka on erikoistunut lantionpohjan kuntoutukseen (esim. lantionpohjafysioterapeutti). Nämä on vähän sellaisia asioita että näistä ei paljoa puhuta. Itselläni oli esim. vatsalihasten erkauma ja etsimällä sai etsiä netistä ohjeita, joista osa oli vielä aivan täysin vääränlaisia. Laskeumaa pelkäsin myös itsekin kun synnytyksen jälkeen tuntui aina vessassa käydessä että oikeasti sisukset valuu ulos. Tuolloin onneksi ystävät sanoivat että tuttu vaiva, lantionpohjan treeniä vain, ja se onneksi helpotti sillä.

Millaisilla ohjeilla olet treenannut lantionpohjalihaksia? Ainakin Bailamama-kirjoissa on paljon ohjeita treenaamiseen ja infoa muutenkin, jos ei ammattilaiselle ole mahdollisuutta mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama vaiva. Löysät kudokset ja tuntuu että salillakäynnin myötä vaan paikat löysyivät. Nyt en uskailla kyykkäillä tms. Kumppania ei ole ollut moneen vuoteen joten seksiä ei haittaa. Tosin en varmaan kehtaisi kenenkään kanssa varmaan enää mennäkään kun tuo rintavarustuskin väsähtäny näiden elastisten kudosten takia.

Vierailija
4/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehny ihan niitä nopeita puristuksia. Tyyliin 2 sekunttia puristaa ja 2 rentouttaa. Niitä aina useamman peräkkäin (parikymmentä). Tuota siis lähes päivittäin vähintään kolme sarjaa.

Sitten sitä voimaharjoitusta että puristaa niin voimalla kuon pystyy ja pitää n 10 sekunttia. Sitten rentoutus. Noita viiden toistoissa jokusen kerran päivässä.

Sitten vielä niin että ei purista ihan täysillä mutta pitää puristuksen mahdollisimman pitkään. Eli jotain yli 20 sekunttia jos pystyy. Ja noitakin useamman kerran päivässä. Tää selkeesti vaikein ja huonoiten mun hallittavissa. Noi muut sujuu hyvin.

Ja välillä on laiskoja päiviä ja viikkoja mutta noin viitenä päivänä viikossa säännöllisesti. Ei ole kyl varmasti tarpeeksi 🤔😔

Kyllä näihin useampi minuutti päivässä menee eli siinä mielessä tarpeeksi muttakun ei joka päivä ni ei ehkä siks auta. Tai sit tosiaan teen jotain vaa väärin ja tilanne menny vaan jo liian huonoksi. Mutta teen jotta ei enää pahenis ainakaa

Ap

Vierailija
5/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki naiset täällä aina suu vaahdossa toitottaa että kyllä ne tiukentuu synnytyksen jälkeen.. Paskat. Ammottavat aukot teillä on!

Vierailija
6/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon laskeumaa tuskin jumpalla enää saa korjatuksi. Tarvitaan kirurgin veistä. Heti synnytyksen jälkeen lievään löysyyteen jumppa auttaa.

Vierailija
7/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulle vielä paasataan, kuinka alatiesynnytys on ainoa oikea tapa. Hell no.

Vierailija
8/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki naiset täällä aina suu vaahdossa toitottaa että kyllä ne tiukentuu synnytyksen jälkeen.. Paskat. Ammottavat aukot teillä on!

Ei ne kaikilla ammota vaikka itselleni niin on käynytkin. Kudostyyppi vaikuttaa paljon.

Vierailija
9/11 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama vaiva. Löysät kudokset ja tuntuu että salillakäynnin myötä vaan paikat löysyivät. Nyt en uskailla kyykkäillä tms. Kumppania ei ole ollut moneen vuoteen joten seksiä ei haittaa. Tosin en varmaan kehtaisi kenenkään kanssa varmaan enää mennäkään kun tuo rintavarustuskin väsähtäny näiden elastisten kudosten takia.

Minä aloin käymään salilla viime syksynä ja tuntuu että alakerran löysyys ongelma vain jopa pahentunu vaikka lantionpohjajumppaa olen tehnyt koko ajan siinä rinnalla. Tai sit vaan kuvittelen. Siis voiko sali harjoittelu pahentaa ongelmaa 😰

Mulla 2 tyypin diabetes ni sali on vaikuttanu verensokeri arvoihin alentavasti ja muutenkin paino vähän tippunut. Mutta ai kun kiva jos pahentaa sitten tuota toista ongelmaa 😣

Ap

Vierailija
10/11 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minulle vielä paasataan, kuinka alatiesynnytys on ainoa oikea tapa. Hell no.

Minä olen synnyttänyt vain sektioilla ja silti löytyy etu- ja takaseinämän laskeumat. Raskausaika altistaa laskeumille, ei niinkään synnytykset.

Vierailija
11/11 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ilmeisesti myös ylipainoa. Minulla oli sama juttu ja sain vain laihdutus- ja jumppaohjeita. Muutama vuosi sitten sairastuin vakavasti ja laihduin reilussa vuodessa 65 kiloa. Naamaltani näytän 50 vuotiaalta vaikka olen vasta 35-vuotias. Se hyvä puoli kuitenkin on, että emättimen laskeuma ja löysyys sekä virtsankarkailuvaivat paranivat. Naaman kiristäminen tai täyteaineilla korjaaminen on paljon helpompaa kuin alapään kokoremontti, josta ei ole edes takuita, että se onnistuu. Minulle aikoinaan sanottiin, että pahimmillaan voi mennä jopa huonompaan suuntaan.