Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi jää? Vuokrasopimuksen jatko / APUA!

Mummeli
12.07.2018 |

Olen vuokrannut mökkiäni pariskunnalle ja nyt pariskunnan nainen ilmoitti, että on eroamassa miehestään. Vuokrasopimus jatkuu toki ellei irtisanomista tule mutta miten sovitaan kumpi jää asumaan. Molemmat olisivat kiinnostuneita jatkamaan asumista myös yksinään. Jotain lakipykäliä varmasti on tähänkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Olen vuokrannut mökkiäni pariskunnalle ja nyt pariskunnan nainen ilmoitti, että on eroamassa miehestään. Vuokrasopimus jatkuu toki ellei irtisanomista tule mutta miten sovitaan kumpi jää asumaan. Molemmat olisivat kiinnostuneita jatkamaan asumista myös yksinään. Jotain lakipykäliä varmasti on tähänkin.

Lisäys: mieluummin jatkaisin sopimusta pariskunnan naisen kanssa mutta ilmeisestikään en voi tätä yksin  päättää!

Vierailija
2/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis sinunhan ei tuohon tilanteeseen tarvitse ottaa kantaa ollenkaan, sopikoot keskenään kunhan joku sen vuokran maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus molempien nimissä? 

Vierailija
4/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis sinunhan ei tuohon tilanteeseen tarvitse ottaa kantaa ollenkaan, sopikoot keskenään kunhan joku sen vuokran maksaa.

Kunhan maksaa...ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun kumpikaan ei maksa.

Vierailija
5/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeeliiii kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Lisäys: mieluummin jatkaisin sopimusta pariskunnan naisen kanssa mutta ilmeisestikään en voi tätä yksin  päättää!

Sinä voit ihan itse päättää, kumman kanssa teet sopimuksen.

Vierailija
6/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopimus molempien nimissä ja eivät näköjään ole pääsemässä sopimukseen. kumpikin haluaa jäädä.

tiedän, ettei ole minun asia, minua kiinnostaa vain , että vuokrat tulee maksettua. miten asia ratkaistaan

Vierailija
7/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeeliiii kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Äidiltäsikö sinun pitäisi kysyä lupa kenelle mökkisi vuokraat?

Vierailija
8/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nimenomaan voit päättää ohan itse, kenelle vuokraat. Sanot vaan, että vuokrasopimus siirretään tai kirjoitetaan uudelleen toisen nimelle.

Varmista, että tällä, jolle aiot vukrata, on myös varaa maksaa vuokransa

Vierailija
9/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tietenkään mutta kai tajuat, että lainsäädäntö on mukana. ei voi toimia miten vaan. 

Vierailija
10/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanot tai he irtisanovat nykyisen sopimuksen ja sitten teet uuden sopimuksen vain naisen kanssa. Simple.

Vierailija
11/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeeliiii kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Tietenkin voit. Sinun mökkisi. Irtisanot nykyisen sopimuksen ja teet uuden naispuolisen kanssa.

Vierailija
12/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä nimenomaan voit päättää ohan itse, kenelle vuokraat. Sanot vaan, että vuokrasopimus siirretään tai kirjoitetaan uudelleen toisen nimelle.

Varmista, että tällä, jolle aiot vukrata, on myös varaa maksaa vuokransa

Juuri näin. Ole jämäkkä ettei sitten tarvitse märistä myöhemmin tällä palstalla että sotkuiseksi meni kuka maksaa mitäkin .

Vierailija
13/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummeeliiii kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Tietenkin voit. Sinun mökkisi. Irtisanot nykyisen sopimuksen ja teet uuden naispuolisen kanssa.

Sinä voit ja itseasiassa sinun täytyy.

Vierailija
14/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymys olisi pariskunnan yhteisestä asunnosta, voisi laki määrätäkin jotain siitä, kumpi saa jäädä asuntoon asumaan. Koska kysymys on kesämökistä, voit ihan vapaasti päättää, kummalle haluat mökkiäsi jatkossa vuokrata. Varmista vain, että vanha vuokrasopimus irtisanotaan asianmukaisesti siinä olevien ehtojen mukaisesti. Esim. irtisanomisaikaa pitää noudattaa. Tässä vaiheessa voi kyllä tulla ongelmia siitä, että toinen osapuoli ei suostu maksamaan omaa osuuttaan vuokrasta irtisanomisajalta, ja joudut perimään hänen vuokransa järeämmillä toimilla.

Vierailija
15/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeeliiii kirjoitti:

sopimus molempien nimissä ja eivät näköjään ole pääsemässä sopimukseen. kumpikin haluaa jäädä.

tiedän, ettei ole minun asia, minua kiinnostaa vain , että vuokrat tulee maksettua. miten asia ratkaistaan

Soitat naiselle, että haluat jatkaa sopimusta hänen kanssaan.

Vierailija
16/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeelliiiii kirjoitti:

no ei tietenkään mutta kai tajuat, että lainsäädäntö on mukana. ei voi toimia miten vaan. 

Mikä lainsäädäntö sanoo, että vuokralainen sanelee kenelle vuokranantaja vuokraa?

Vierailija
17/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mummeelliiiii kirjoitti:

Ei tietenkään voi toimia miteen vaan. Irtisanot vanhan sopimuksen sopimusehtojen mukaisesti ja solmit sopimusehtojen mukaisesti uudeen. Ei se ihan oikeasti ole mitään amerikantiedettä, mutta toki voit juristilta neuvoa kysyä.

Vierailija
18/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummeeliiii kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Kuten vuokramarkkinoilla aina. Tämä ei kuitenkaan ole tasa-arvo-ongelma toisin kuin vaikkapa se, että työnantajat mielellään tekisivät työsopimuksen miehen kanssa.

Vierailija
19/19 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysymys olisi pariskunnan yhteisestä asunnosta, voisi laki määrätäkin jotain siitä, kumpi saa jäädä asuntoon asumaan. Koska kysymys on kesämökistä, voit ihan vapaasti päättää, kummalle haluat mökkiäsi jatkossa vuokrata. Varmista vain, että vanha vuokrasopimus irtisanotaan asianmukaisesti siinä olevien ehtojen mukaisesti. Esim. irtisanomisaikaa pitää noudattaa. Tässä vaiheessa voi kyllä tulla ongelmia siitä, että toinen osapuoli ei suostu maksamaan omaa osuuttaan vuokrasta irtisanomisajalta, ja joudut perimään hänen vuokransa järeämmillä toimilla.

Jos vuokrasopimuksessa on molempien nimet, ovat he yhdessä vastuussa vuokran maksamisesta. Jos mies ei maksa, niin sitten naisen pitää, ja se kuka maksaa, ei varsinaisesti kuulu vuokranantajalle. Jos jostain syystä puolet vuokrasta jäisi maksamatta, en kyllä jatkossa vuokraisi mökkiä kummallekaan osapuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme