Jos lapsen lyöminen tai sille huutaminen on kehitykselle hitallista
Miksi evoluutio on tehnyt niin että lapselle huutaminen tulee niin luonnostaan?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä evoluutio ole tehnyt, vaan sun kasvatus ja elinympäristö.
Word!
Minua on lyöty ja minulle on huudettu lapsena, ja tässä nyt ollaan mm. kaksi korkeakoulututkintoa suorittaneena...
Vierailija kirjoitti:
Minua on lyöty ja minulle on huudettu lapsena, ja tässä nyt ollaan mm. kaksi korkeakoulututkintoa suorittaneena...
Minua on lyöty remmillä, risulla, revitty hiuksista, arestitettu tuntitolkulla, varmaan monesti "syystä" mutta myös syyttä usein. Tässä nyt ollaan, korkeakoulutettuna yksityisyrittäjänä elämässä onnellista elämää.
Mutta ei se helppoa ollut, masennus, lastenkoti, vuosikausia itsetuhoista käytöstä, avioero, oman lapsen kohdalla järkyt taistelut itseni kanssa, kun oli kasvatettu siten, että väkivalta hoitaa ongelman kuin ongelman...
vieras13 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on lyöty remmillä, risulla, revitty hiuksista, arestitettu tuntitolkulla, varmaan monesti "syystä" mutta myös syyttä usein. Tässä nyt ollaan, korkeakoulutettuna yksityisyrittäjänä elämässä onnellista elämää.
Mutta ei se helppoa ollut, masennus, lastenkoti, vuosikausia itsetuhoista käytöstä, avioero, oman lapsen kohdalla järkyt taistelut itseni kanssa, kun oli kasvatettu siten, että väkivalta hoitaa ongelman kuin ongelman...
Kuulostaa siltä, että sinulle on ihan vahingossa käynyt hyvin. Tuntuu siltä, että vaikka mitään ei olisi tapahtunut, olisit jämähtänyt johonkin limboon, josta olisi melkein mahdotonta nousta.
Ei sitä evoluutio ole tehnyt, vaan sun kasvatus ja elinympäristö.