Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovituskoppiin tunkua

Tuleva nettishoppaaja
06.07.2018 |

Ajattelin kysyä ihan virallisesti täältä tietäviltä ihmisiltä tästä asiasta, koska olen hyvin hämmentynyt :D Olin tänään vaateostoksilla eräässä vaateketjussa. Sovituskoppeihin ei ollut yhtään jonoa ja kaikki ovet olivat kiinni. No, ajattelin, että jos ovet ovat menneet vahingossa kiinni ja katsoin, näkyykö mistään jalkoja ja yhdessä kopissa jalkoja ei ollut ja oletin, että koska siellä ei ketään ole, on koppi vapaa. Sovituskoppeja ei siis saa lukkoon. No, minä siinä vaatekasani kanssa tulen sovituskoppiin, jossa tuttuun tapaan on aina edellisen käyttäjän jäljiltä rytkyjä. Olen alusvaatteisillani niin yhtäkkiä joku työntää koppia ja mä siinä, että: "Tää on varattu". Tää rouva jatkaa oven työntämistä ja mä yritän työntää takas kiinni, rouva huutaa: "Se on mun koppi! Siinä oli ovi kiinni, niin silloin se on varattu!" Mä siihen: "Anteeks, luulin että on vapaa koppi kun ei ketään näkynyt täällä, oon melkein alasti, oota!" Ystävällinen rouva jatkaa huutaen, että tää on hänen koppinsa ja yrittää avata ovea vielä ja mä meen jo vähän paniikkiin, että saako se oven auki ku mulla on pelkät alkkarit päällä. Sanoin rouvalle jotain siihen tyyliin, että tuu sitte tänne mun kans niin sitte vasta lopetti oven työntämisen ja kiroili jotain. Sain vaatteet päälle, pyysin rouvalta anteeks ku en tiennyt tästä käytännöstä mitään ja menin toiseen koppiin... sielläkin oli vaatteita niin tuli jo pelko, että onko sekin varattu? :D Öö, valaiskaa nyt tyhmää tämmöisestä. Taidan ostaa jatkossa vaatteeni netistä. :D Tai sitten, odotan kiltisti sovituskopin ulkona aina, vaikka siellä ei ketään olekaan ja ovi on kiinni. Tai sitten varaan tästä eteenpäin aina sovituskopin itselleni niin, että laitan oven kiinni :D Onko tämmöinen sääntö olemassa oikeasti? :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö rouva. Ei todellakaan ole mikään normikäytäntö tuollainen, jokaisen pitäisi tajuta, että sovareissa on ikävä kyllä lähes aina läjä vaatteita, joita edelliset ovat jättäneet lähtiessän. Ja ovenkin vetävät usein kiinni perässään.

Vierailija
2/7 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinulla on elämäsi aika ollut ihan normaaleja ja postitiivisiakin sovituskoppikokemuksia, vai eikö? Olitko ensimmäistä kertaa vaateostoksilla?

Turhaa teet tuosta yhdestä negatiivisesta kohtaamisesta noin suuren ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no näin minäkin vähän ajattelin, mutta jäi sellanen ikävä nolo tunne, jos olinkin tehnyt itse jotain väärin. Huh.

Vierailija
4/7 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyynesti pitänyt ovea kiinni ja sanonut että "täällä ei ollut kenenkään henkilökohtaista omaisuutta, ainoastaan sovitettuja vaatteita, joten koppi oli tyhjillään. Joudutte nyt valitettavasti etsimään toisen."

Joka perseensä nostaa, se paikkansa menettää.  Vaatteita pitää ottaa aina tarpeeksi mukaan sovitettavaksi tai sitten pitää pyytää myyjää hakemaan lisää.

Parhaita koppeja ovat muuten ne, joissa saa oven sisäpuolelta reikeliin. Siinähän repivät.

Vierailija
5/7 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ne sovituskopit eivät ole kenenkään omia. Ne kuuluvat ihan sille kaupalle. Olisit työntänyt ne rytkyt siitä oven alta tai heittänyt oven yläpuolelta tädille ja sanonut, että voi viedä ne seuraavaan koppiin.

Vierailija
6/7 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sovitit jotain rytkyjä? Sellaisiahan siellä sovituskopissa jo oli edellisen asiakkaan jäljiltä, joten tuskin sinulle osuivat ne kaupan ainoat laatuvaatteet.

Tiesitkö, että Suomessa sovituskoppien ovet aukeavat ulospäin ihan samoin kuin vaikka ulko-ovet. (ja tähän tulee varmana kommentti, että ei aukea, koska Kouvola Prismassakaan ei aukea noin - suurimmassa osassa sovituskoppeja on pelkkä verho!)

Vierailija
7/7 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovittaa rintaliivejä, niin miksi riisuu myös housut? Ensin olit kopissa alusvaatteissa, sitten enää pelkissä alushousuissa - mielenkiintoinen dilemma koko tarinassa, vai mitä.

Ja toinen juttu onkin sitten se, että missä vaateketjuistamme sovituskopit ovat siten, että alaston sovittelija on kaikkien nähtävissä. En ole käynyt kaikissa ketjuliikkeissä, mutta niissä käymissäni sovituskopit on sijoitettu siten, että sinne avoinaiseen koppiin ei näe suoraa liikkeestä, edessä on yleensä joku seinämä tms. Mutta juu,varmasti on näitäkin, joissa koppiin on suora näkyvyys koko puodista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi