Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa omasta raskaudesta lapsettomuudesta kärsivälle siskolle?

Vierailija
06.07.2018 |

Hän on yrittänyt lasta miehensä kanssa jo noin 7 vuotta. Hän on itkenyt minulle monet kerrat kun joku hänen ystävistään on tullut raskaaksi. Ja nyt sitten minun pitäisi hänelle kertoa omasta raskaudesta.
Olen viivytellyt kertomista jo aika kauan (rv 14 meneillään) raskausmahan olen saanut aika hyvin vielä piilotettua, mutta nyt se ei ole enää mahdollista koska olemme lähdössä yhdessä mökkeilemään ja siellähän sitten saunotaan ja uidaan jolloin mahaa ei saa enää piiloon. Raskaus tulee hänelle aika varmasti myös yllätyksenä (niin se tuli minullekin, tosin iloisena sellaisena) olen häntä 8 vuotta nuorempi ja se sisarusparvemme "vauva".

Miten kertoa? Jälkiviisaana tuntuu että olisi pitänyt kertoa heti raskauden alussa ja tämä piilottelu on vain pahentanut asiaa, mutta en vain pystynyt silloin vielä kertomaan...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta oli todella tyhmää jättää kertominen hetkeen, jossa olette useamman päivän yhdessä ja esittelet mahaasi uidessa ja saunassa.

Parempi, jos olisit antanut hänen rauhassa omassa kodissaan sopeutua asiaan.

Vierailija
2/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jo ennen mökkeilyä, että sisko ehtii sulatella. Esitä asia positiivisesti: sinusta tulee täti pienelle vauvallemme! Itselläni ei lapsia, mutta olen iloinnut paljon siskon tytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta oli todella tyhmää jättää kertominen hetkeen, jossa olette useamman päivän yhdessä ja esittelet mahaasi uidessa ja saunassa.

Parempi, jos olisit antanut hänen rauhassa omassa kodissaan sopeutua asiaan.

Siis mökkireissu on tulossa vasta ensi viikon viikonloppuna.

Ap

Vierailija
4/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu joka tapauksessa vihanpitoon, jonka muut sallii koska lapsettomuus on niin kipeä asia. Varaudu siihen, että et voi enää perheesi kanssa puhua vapautuneesti raskaudestasi, koska sisaresi takia jokainen on varpaillaan ettei vaan loukkaisi häntä.

Sinun onnesi ei ole mitään toisen surun rinnalla.

Terv. eräs, joka ei enää joulunakaan päässyt suvun joulupöytään koska lapseton siskopuoli.

Vierailija
5/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sellaisena hetkenä, että sisko on luultavasti yksin/kumppanin kanssa kotona. Lyhyt puhelu, sisko takeltelee onneksi olkoon, älä pitkitä puhelua niin sisko saa koota itsensä ja itkeä.

Vierailija
6/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti. Pitää todellakin jättää aikaa sulatella itsekseen rauhassa asiaa. Tulee olemaan kova pala, varaudu yhteyksien katkeamiseen ainakin joksikin aikaa. Ymmärrän kyllä hyvin, ei tuollaista vaan haluaisi kertoa vaikka itse onkin onnellinen raskaudesta ym.

Vierailija
7/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siskoasi sattuu, mutta varmasti hänkin on tiennyt tämän hetken tulevan! Elämä kantaa..minulla vauva kuoli kohtuun puolessa välissä raskautta ja samalla viikolla veljeni perhe kertoi odottavansa esikoistaan! Silloin sattui..ei enää!

Vierailija
8/9 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannatan asian kertomista tekstiviestillä tai watsapilla tms. Voi olla onnittelut aika tiukassa...

Vierailija
9/9 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi