Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonit tekevät hulluksi!

Vierailija
05.07.2018 |

Olen 33v nainen ja käytän Nuvaring-ehkäisyrengasta kuukautiskipuihin. Ongelma on, että olen hirveän kiukkuinen ja saan myös raivokohtauksia, joiden aikana vahingoitan itseäni ja saatan heitellä tavaroita :( Ilman hormoneja olen paljon tasaisempi, mutta kuukautiskipuni ovat niin kamalia, että itken kivusta ja ainoa mikä auttaa on hormonaalinen ehkäisy. On ultrattu endometrioosin varalta, ei löydöksiä. Kuukautiseni ovat aina olleet todella kivuliaat ja runsaat ja mikään särkylääke, jota lääkäri määrää, ei auta. On siis valittava, kärsiäkö kamalista kivuista vai jatkuvasta v-tutuksesta. Alan olla niin loppu tähän, voi kunpa saisin kohdunpoiston...Kohtalotovereita? Oletteko saaneet apua kipuihin/mielialaoireisiin? Itse olen kokeillut masennuslääkitystä, ei apua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ultraamalla voi poissulkea endometrioosia. Endometrioomat kyllä näkyvät, mutta sinne tänne sirottuneet pesäkkeet eivät. Ne näkyvät vasta laparoskopiassa tai kun muuten avataan maha. Ja ne voivat aiheuttaa aivan järkyttäviä kipuja.

Itse en pysty syömään mitään hormoneja terveyssyistä. Endometrioosi on ollut kauan, välillä oireet ovat olleet pahempia ja välillä lievempiä. Kaksi kertaa tehty laparoskopia. Ensimmäisellä kerralla oireet olivat ennen leikkausta järkyttävät kuukautiskivut melkein puolet kuukaudesta, ultraamalla näkyi vain mitätön kysta. Laparoskopiassa ilmeni, että vatsaontelo oli täynnä endometrioosia, jota sitten polteltiin. Toimenpide kesti useita tunteja.

Käy vaikka yksityisellä gynekologilla jos rahat suinkin riittävät. Kannattaa myös kokeilla eri hormoneja, niissä on kuulemma eroja sivuvaikutuksissa.

Vierailija
2/3 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelisin minäkin menemään yksityiselle ja asiansa osaavalle gynelle. Et varmasti ole yksin vaivojesi kanssa, saatat saada avun ja ymmärryksen sieltä. Saattaa olla sen rahan ja vaivan arvoista, sillä muitakin hoitokeinoja voi olla. Voimia, ei ole aina helppoa olla nainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttää e-pillereitä, sillä olen niiden kanssa aivan raivohullu. Vaihdoin muutaman vuoden sekoilun jälkeen kapseliin ja ai että elämä rauhoittui!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän