Miten olette opettaneet lapsenne potalle?
Mun poika on nyt 1.5v. ja pottailu onnistuu harvakseltaan muttei läheskään aina. Onko kellään hyviä vinkkejä, kuinka päästä vaipoista lopullisesti eroon?
Kommentit (6)
Kerro vähän, miten tällä hetkellä toimit. Tuo ykkösen tarraneuvo ei välttämättä toimi vielä noin pienelle lapselle.
Meillä toimi tarrat kuukauden. Nyt ei ole pian 2 kuukauteen saatu pottaan mitään, lapsi 1v 10kk. Tarroja haluaisi mutta pottaan ei tule mitään. Mitäpä tässä muuta voi kun käyttää potalla?
Vaipat jätetiin pojalta 3-v, suoraan pöntölle. Kuiva oli viikossa.
4 lasta ennen 2 v syntymäpäiviä kuiviksi opettelu alkoi heti kun lapsi oppi istumaan. Eli käytiin aina vaan siellä istumassa ja tutustumassa pottaan. Pakottaa koskaan eu saa vaan sillain vaan vaivihkaa istuskella. Helpoiten se itse pissaaminen kakkaaminen sinne onnistui aina aamuisin ja päiväunien jälkeen, kun lähempänä 2 vuotta ihmisellä kypsyy nuo virtsaamistunne ym jokatapauksessa. Viimeisimmän kohdalla olin vain sinnikäs ja lopulta huomasin et ei se ollu se pissaaminen se ongelma vaan potta itsessään. Kun ostin renkaan ison tavallisen vessanpöntön päälle, alkoi myös pissa tulla ilman mitään huutoa tai kapinaa. Anna aikaa ja ole sinnikäs. Kaikessa :)
Tarra palkinnoksi jokaisesta pissasta tai kakasta pottaan. Lapsesi on aika pieni vielä. Mun pojat oppivat vähän yli 2-vuotiaina kuiviksi.