Minkälainen auto kannattaisi sinkun ostaa 5 500 euron budjetilla?
Auton tarve minulla on periaatteessa ajaa muutaman kilometrin siirtymiä ja käydä kaupassa. Tarvetta isommalle kuljetustilalle eikä suksiluukuille ei ole. Suositelkaa/ehdottakaa jotain merkkiä ja mallia.
Kommentit (20)
Nostelen, itsellä melko samanlainen auto haussa.
Toyota Corolla. Ajat sillä kolkytävuotta eikä hajjoo millään. Kestää ko mikä.
Ei autoa kannata hankkia. Se ei ole koskaan kannattavaa, vaan siihen kuluu paljon rahaa ja se saastuttaa ympäristöä.
Jos tuo on budjetti niin ei mitään.
Vespa skootteri.
Yhden kassillisen saat jalkojen väliin ja bensaa kuluu 2L/100km
Vierailija kirjoitti:
Ei autoa kannata hankkia. Se ei ole koskaan kannattavaa, vaan siihen kuluu paljon rahaa ja se saastuttaa ympäristöä.
Kannattaa, jos ei asu keskustassa, josta ei joudu koskaan mihinkään liikkumaan.
Tuo 5500€ hinta on aika hyvä, koska tuurilla voi löytyä auto, johon on jo korjattu kuluvat osat, eikä heitä tule paljoa uutta korjattavaa. Lisäksi sen arvo ei enää putoa vuodessa paljoa.
Itse ostin vuoden 2015 Peugeot 108:n, kuuluu samaan sarjaan kun Toyota Aygo ja Citroen c1. Tuo Peugeot maksoi 8500 euroa mutta vanhempia Toyota Aygoja ja citikoita saa kyllä tuohon mainitsemaasi budjettiinkin. Ei kuluta paljoa bensaa ja tarvittaessa pitemmätkin matkat sujuu. Tykkään omasta autosta paljon - pieni ja näppärä, eikä ostohinta tai käyttökulut vie vararikkoon :)
Vierailija kirjoitti:
Vespa skootteri.
Talvella varmaan hemmetin hyvä ja lasten kuskaamiseen sekä motarilla ajamiseen.
Muutaman kilometrin siirtymät ja kauppareissut tekee pyörällä tai bussilla. Ei kannata hommata autoa jos ei ole ihan pakko. Kuluja vain tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vespa skootteri.
300cc vespat kulkee 120 km/h kaasu pohjassa
Itse suosisin tuossa tilanteessa taksia... Jos tarvitsisin autoa sitten johonkin muuhun vuoden aikana, niin harkitsisin taksin asemasta auton vuokraamista, ellei sitten bussi tulisi kyseeseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vespa skootteri.
300cc vespat kulkee 120 km/h kaasu pohjassa
Varmaan kiva fiilis motarilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosisin tuossa tilanteessa taksia... Jos tarvitsisin autoa sitten johonkin muuhun vuoden aikana, niin harkitsisin taksin asemasta auton vuokraamista, ellei sitten bussi tulisi kyseeseen...
En tiedä ap:n tilannetta, mutta mieti, jos päivän aikana käyt töissä, kaupassa, viet lapset, haet lapset jne. Niin kaikki nuo matkatko kulkisit taksilla? Ei kukaan tee niin.
Tuossa hieno auto ja luotettavasti kunnon liikkeestä.
Kannattaa aina tarkastaa rekisteri/katsastustiedot. Ne saa muutamalla eurolla. Mutta joo, vaikka tuollainen:
Mä ostaisin budjetin puolikkaalla vähän ajetun auton ja varaisin loput korjaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ap:n tilannetta, mutta mieti, jos päivän aikana käyt töissä, kaupassa, viet lapset, haet lapset jne. Niin kaikki nuo matkatko kulkisit taksilla? Ei kukaan tee niin.
Ap oli lapseton sinkku.
Vuokraa päiväksi Ferrari.