Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle tuli kutsu lastenjuhliin - olen lapseton

Vierailija
27.06.2018 |

Ystävättäreni lapsi täyttää 5v. ja sain ensi viikonlopuksi kutsun.
Minulla ei ole lapsia, joten vähän ihmettelen.
Toiseksi en pidä edes kyseisestä lapsesta.
Tiedän, että älähdetään, mutta jotain oudon kieroa kys. lapsessa on.
En oikein osaa selittää, sen vain vaistoaa jossain lapsissa.
Sisaruksensa ovat todella mukavia, tämä vain on kuin suoraan from hell.

Kutsuttiinkohan lahjan vuoksi vai äidille seuraksi?
En aio mennä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär=tuttu?

Vierailija
2/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin tuomaan lahjaa, keittiöhommiin js siivoamaan. Äidit vahtivat muksujaan juhlien ajan ja sinä jouda/ut keittiöön. Juhlien jälkeen äidit kiikuttavat kuranaamat kotiin ja sinä aloitat siivousurakan kakunjämäpalkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä mene. Minäkään en ymmärrä, miksi helvetissä joku kutsuu lapsettomia aikuisia LASTENKUTSUILLE. Siellä riehuu sokerihumalaisia viisivuotiaita, mahdoton edes jutella sille ystävällesi, koska hänen aikansa menee lasten kaitsemisessa ja tarjoilussa.

Ok, synttäreiden yhteydessä meillä on ollut tapana järjestää myös illalliset sukulaisille ja kummeille, mutta se on siis erikseen, eikä niissä ole riehuvia lapsia. Istutaan ja syödään aikuisten - isovanhempien, kummien, maisemissa olevien tätien tai setien - kesken. Tällaisia juhlia ei kuitenkaan kutsuta lastenkutsuiksi.

Vierailija
4/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kokee käteväksi, että samoilla kakuilla ja lidlin kekseillä voi kuitata myös aikuiset ja saa siten hyvän panos-tuotossuhteen eli maksimaalisesti lahjoja lapselle.

Hyväksikäyttöä se on, ei oikeasti mikään kiva tilaisuus.

Vierailija
5/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lapset todellakin ovat epämiellyttäviä. Miksi se on tabu.

Enhän pidä kaikista eläkeläisistä, keski-ikäisistä tai kaikista teineistä. Joistain kyllä noissa kaikissa ryhmissä.

Kaikki lapset niputetaan yhdeksi ryhmäksi, josta jokaisen täytyy ehdottomasti pitää, olivatpa sitten millaisia riiviöitä tahansa, tai ainakin teeskennellä pitävänsä.

Jos ilmoitat, ettet pidä, olet sairas mieleltäsi tai muuten vain epäkypsä.

Vierailija
6/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti 5v kaverijuhlat ovat erikseen ja äidin kavereita kutsutaan sukulais/aikuisjuhliin. En usko, että äidille seuraksi, itse en ainakaan ehdi oikein seurustella ollessani juhlan emäntä.

Itse en järjestä 5v:lle kuin kaverijuhlat, mutta tuossa tapauksessa en ainakaan lahjan tai keittiöavun toivossa kutsuisi, vaan ihan ystävyydestä. Olen ymmärtänyt että jotkut lapsettomat kokee ikävänä että heitä ei kutsuta jos kaveripiirin äidit ja isät kutsutaan, joten ehkä lapsen äiti haluaa välttää jättämästä sinua ulkopuolelle. Toki kaikki on mahdollista.

Vierailija
7/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä meinasin aikuisia kutsua lspseni yksivuotispäiville...myös lapsettomia sellaisia.Mitä ihmeellistä tuossa on?Ne tulee etkä haluaa...kenenkään ei ole pakko.

Vierailija
8/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaisi kamalalta joutua keskelle kiljuvien ja riehuvien 5-vuotiaiden synttäreitä. Jotkut lasten erikseen aikuisille järjestettävät "sukulaissynttärit" vielä ymmärtäisin, jos olisit täti tms. sukulainen. Mutta sinne meluun lasten keskelle lapsettomana aikuisena... ei missään nimessä! Jos ystäväsi on tosi hyvä, voit sanoa hänelle että et yksinkertaisesti jaksa isoa lapsilaumaa. Jos vähemmän hyvä ystävä, sanot vain ystävällisesti "ei kiitos, minulla on muuta suunnitelmaa". Eikä tarvitse selittää mitään, vaikka se muu suunnitelma olisi netflixin katsominen kotisohvalla.

Samaa mieltä myös siitä, että en pidä kaikista lapsista, samoin kuten en pidä kaikista aikuisistakaan. Ei kaikista lapsista tarvitse pitää siksi että he ovat lapsia. Ihan kuin ei kaikkia vanhuksiakaan tarvitse kunnioittaa vain sen takia että he ovat vanhuksia. Mua on lapset mm. haukkuneet tyhmän ja ruman näköiseksi ja täysissä järjissää oleva vanhus ahdistellut seksuaalisesti. Siten näen punaista aina kun joku tekee yleistyksiä tyyliin "vanhuksia pitää aina kunnioittaa" tai "kaikki lapset ovat aina ihania ja viattomia".

Vierailija
9/9 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä meinasin aikuisia kutsua lspseni yksivuotispäiville...myös lapsettomia sellaisia.Mitä ihmeellistä tuossa on?Ne tulee etkä haluaa...kenenkään ei ole pakko.

Haloo!

Yksivuotisjuhlat ovatkin vielä käytännössä aikuisbileet. Nyt oli puhe viisivuotiaan LASTENKUTSUISTA.

Lastenkutsut tarkoittaa juhlia, joissa on vieraana lähinnä lapsen ikätovereita, ja joiden ohjelma on leikkiä, riehumista ja herkkujen mättöä. Yleensä viisivuotissyttäreille ei kutsuta lasten vanhempia enää mukaan, ja emännän kaikki aika menee lasten vahtimiseen.