Lakiasioista tietävää paikalla?liittyy vuokra-asioihin
Olen siis täysi-ikäinen ja vuokrasin asunnon sukulaiseltani. Vähän kaikenlaista kärhämää on ollut ja ihan kaikkea en avaa. Sukulainen ei ollut tyytyväinen asunnon kuntoon, kun tuli(tuli ennen kuin sopimus päättyi vaikka vuokra oli maksettu) ja alkoi raivota. Soitti myös vanhemmille ja vaati satoja euroja(maksoivat) ja tämän jälkeen lähetteli laskuja uusituista huonekaluista. Lähetti heille myös kuvia. Koen tämän epäkunnioittavana.
Tekisittekö itse tapauksesta rikosilmoituksen? Eikö joku tuomio pitäisi tulla tuosta käytöksestä? Mitä mieltä?
Kommentit (16)
En tiedä mutta ehkä kunnianloukkaus ainakin ja se että ehtoja on rikottu?
Uusituista huonekaluista? Oliko sukulainen ostanut huonekalut? Vähän sekava aloitus, siksi vaikea kommentoids.
Ei tuo taida ihan rikoksesta mennä.
En tiedä mitä kaikkea viitsin kertoa. Oli siis uusinut joitakin huonekaluja kun olin ne kuulemma pilannut. Tästähän pitäisi sopia yhdessä, että miten korvataan? Olen yli 20-vuotias joten suurin asia, mikä mättää on tuo, että vanhemmat on sotkettu mukaan.
Ap
Vaikea tuohon on mitään kommentoida, mutta tottakai vuokralainen on vastuussa aiheuttamistaan vauroista. Tavanomainen kuluminen kuuluun vuokraan, muttei sen enempää. Jos olet jotain huonekaluja rikkonut niin pitää ne korvata.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rikottu mitään 😊
Ap
Asunnon omistaja taitaa olla tästä jyrkästi eri mieltä.
On eri mieltä. Kyse siis pelkästään tahroista pöydällä. Tähän poliisikin kommentoi että ei voi korvauksia vaatia. Ja olen yhäkin täysi-ikäinen joten vanhempien ei kuulu maksaa.
Ap
Normaalit kulumisen jäljet on ok ja niitä saa asuntoon tulla. Eikös jotain tietosuojapykälää rikota, jos levittelee asioitasi vanhemmillesi? Oletteko tehneet vuokrasopimuksen vai onko vaan suullisesti sovittu?
Vierailija kirjoitti:
On eri mieltä. Kyse siis pelkästään tahroista pöydällä. Tähän poliisikin kommentoi että ei voi korvauksia vaatia. Ja olen yhäkin täysi-ikäinen joten vanhempien ei kuulu maksaa.
Ap
Jospa selvittäisitte sukuriidat ihan keskenänne? Vanhempasi ovat toki toimineet typerästi maksaessaan sinun laskujasi, mahdollisesti vielä aiheettomia.
Ja olette siis tosiaan tarvinneet jo poliisin kertomaan ettei tahroista pöydässä voi vaatia korvausta???
Joo oli normaali sopimus. Olen itse ottanut yhteyttä poliisiin ja tähän sukulaiseen en ole ollut yhteydessä sen jälkeen kun soitti minulle ja kertoi mielipiteensä asunnon kunnosta. Mikään kritiikki ei haittaa, mutta hän huusi ihan kurkku suorana ja haukkui. Sanoin että rauhoittuu kun sopimuskaan ei ole päättynyt. Vanhemmat on maksaneet satoja euroja tosiaan. Kovasti tahtoisin viedä tämän asian eteenpäin ja saada oikeudelta päätöksen. En tiedä voiko kun on näin "pieni" keissi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo oli normaali sopimus. Olen itse ottanut yhteyttä poliisiin ja tähän sukulaiseen en ole ollut yhteydessä sen jälkeen kun soitti minulle ja kertoi mielipiteensä asunnon kunnosta. Mikään kritiikki ei haittaa, mutta hän huusi ihan kurkku suorana ja haukkui. Sanoin että rauhoittuu kun sopimuskaan ei ole päättynyt. Vanhemmat on maksaneet satoja euroja tosiaan. Kovasti tahtoisin viedä tämän asian eteenpäin ja saada oikeudelta päätöksen. En tiedä voiko kun on näin "pieni" keissi.
Ap
Mitä sinä voit tehdä on rikosilmoitus, asian eteenpäinmeno ei ole käsissäsi. Mikä rikos tuossa mielestäsi on tapahtunut?
Ei tuollaisessa asiassa ole mitään oikeuteen menemisen ja tuomion saamisen aihetta.
On rikottu sopimusta ja kunnianloukkaus. Poliisi sanoi että voi tehdä ilmoituksen, mutta ei välttämättä täytä rikoksen tunnusmerkkejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On rikottu sopimusta ja kunnianloukkaus. Poliisi sanoi että voi tehdä ilmoituksen, mutta ei välttämättä täytä rikoksen tunnusmerkkejä.
Ap
No mitä sinä sitten vielä jankkaat tästä?
Ja mikähän pykälä tähän sitten kävisi?