Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoittaako esimiehelle sairaspoissaolosta sunnuntaina?

Vierailija
24.06.2018 |

Ei olla saatu mitään ohjeistusta miten näissä tilanteissa toimitaan, paitsi, että sairaspoissaoloista ilmoitetaan esimiehelle. On siis sellainen työ, että työaika ma - pe klo 7.00 - 15.00 eikä siis kukaan ole töissä viikonloppuisin. Työ ei myöskään ole sellainen, että minulle tarvisi hankkia korvaaja.
Kehtaako esimiehelle ilmoittaa poissaolosta nyt sunnuntaina, vaikka viestein vai käykö odottaa aamuun? Esimies itse ei ole töissä kuin vasta klo 8.00 jälkeen aamulla eikä yleensä vastaa puhelimeen ennen sitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat aamulla viestin, että lomailet vielä kolme päivää. Ei se viikonloppuna ketään kiinnosta.

Vierailija
2/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita huomenna aamulla. Ja jatkoa ajatellen kysy tarkemmin asiaan liittyvistä käytännöistä, jos niitä ei kerran ole kerrottu mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan laittaisin tekstarin tänään ennakkotiedoksi ja sitten huomenna soittaisin heti aamusta.

Vierailija
4/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ohjeistus on, että jos pomoa ei saa kiinni puhelimitse niin laittaa tekstiviestin ennen työvuoron alkua jossa kertoo olevansa sairas ja pyytää pomoa soittamaan. Sitten saa sovittua että saako olla poissa esimiehen luvalla vai pitääkö käydä todistus sh:lta tai lääkäriltä. Et voi odottaa ainakaan huomisaamuun yli 8 jos työsi alkavat jo seitsemältä.

Vierailija
5/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole tarjota virallista ohjetta, mutta itse voisin tehdä näin jos ei sijaista tarvitse etsiä; en laittaisi tekstaria koska pomollakin on oikeus viikonloppuun, mutta tiedän omasta pomostani, että hän lukee aina mailit heti aamulla, joten laittaisin nyt mailin, kertoisin poissaolosta, sanoisin etten ole ihan varma riittääkö tämä ilmoitukseksi ja kysyisin, että haluaako että soitan vielä aamulla. Oma pomoni kuittaa aina mailin, ja voisi siinä kertoa halutessaan soiton tarpeesta.

Vierailija
6/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat työpäivän aamulla. Pitääkö teillä olla lääkärintodistus poissaoloon?

Vierailija
7/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole tarjota virallista ohjetta, mutta itse voisin tehdä näin jos ei sijaista tarvitse etsiä; en laittaisi tekstaria koska pomollakin on oikeus viikonloppuun, mutta tiedän omasta pomostani, että hän lukee aina mailit heti aamulla, joten laittaisin nyt mailin, kertoisin poissaolosta, sanoisin etten ole ihan varma riittääkö tämä ilmoitukseksi ja kysyisin, että haluaako että soitan vielä aamulla. Oma pomoni kuittaa aina mailin, ja voisi siinä kertoa halutessaan soiton tarpeesta.

Miten se tekstari veisi pomon oikeuden viikonloppuun? Ja eikös pomo ole pomo juuri sen takia, että hänellä on vastuu juuri tällaisissa asioissa? 

Vierailija
8/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittaisi ennen kuin maanantaina työajan alettua. No, itse asiassa meillä on kiellettyä soitella pomoille viikonloppuisin eikä niillä taida olla puhelimiakaan mukanaan. 

Vierailija
9/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna en ilmoita, vasta aamulla. Heti seiskalta tekstari, jos ei kerta vastaa puheluihin. Pyytäisin tekstissä soittamaan takaisin, että ei jää vain tekstarin varaan. Meillä ei ainakaan pelkkä tekstiviesti riitä.

Vierailija
10/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi ilmoittaa jo su tekstarilla ja pomo kuittaa vastaamalla. Voi myös ma aamulla aikasin soitella kun pomon saa kiinni jo 5jälkeen.Jos siis aamuvuoro.

Vierailija
11/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, kiitos vastauksista. Taidanpa sitten yrittää soitella huomenna hieman ennen seitsemää jos vastaisi puhelimeen, ellei niin laitan sitten viestiä perään, että mitä asia koskee ja pyydän soittamaan takaisin :) Kun kerta sijaista ei tarvitse alkaa etsimään niin tuskin asia on niin akuutti, että pitäisi tietää jo vuorokautta ennen.

Vierailija
12/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin tekstarin tänään. Ei se pomoa pitäisi haitata. Itse pomona ottaisin mieluummin tiedon etukäteen kuin aamulla klo 7, jolloin töiden uudelleenjärjestelyyn on aikaa minuutti.

Vierailija
13/13 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taas tässä. Olen siis hautausmaalla kausityöntekijänä eli sielä lähinnä kastelen kukkia ja haravoin nii hirveesti mitään töiden uudelleen järkkäilyjä ei tarvi tehdä. Itse esimieskään ei siis tule työpaikalle koko päivänä vaan istuu toimistossaan toisaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän