Eläinkunnan tuotteita jotka ovat mielestäsi riittävän eettisiä?
Itse syön hyvällä omallatunnolla ainakin riistaa ja hunajaa. Muutakin kuin ruokaa voi mainita.
Kommentit (7)
Vapaan kanan luomumunat, tietty vielä parempi, jos on omat kanat pihassa :) Ja hunaja ja riista minusta myös, sekä vapaana kasvanut kala.
Luomukananmunat. Villi kala. Riista. Hunaja. Syön kyllä silti muitakin eläinkunnan tuotteita...
Villalanka, jonka villa tulee ystäväni lampailta. Ne lampaat on pelastettu teuraaksi menolta. Ystäväni osaa keritä lampaat todella hyvin, ei tule haavoja ja lampaatkin on siinä ihan rauhassa, olen ollut vierestä seuraamassa. Ystäväni on todella eläinrakas, hänen eläimillää on todella hyvä elämä, kaikki on tällaisia pelastettuja. Hänellä on myös kanoja, niiden kanojen munat on mielestäni myös riittävän eettisiä, mutta en vain saata enää munia syödä, kun olen ollut aika kauan vegaani.
Minusta hunaja ei ole eettistä, mehän syödään se mehiläisten oma ruoka ja syötetään niille sokeria. Luomukananmunat ei ole kovin paljon eettisempiä kuin tavallisetkaan, lyhyt elämä kanoilla siellä ahtaudessa ja liian suurissa laumoissa vailla mahdollisuutta ulkoilla. Poikatiput tapetaan vauvoina. Minusta mikään liha ei ole eettistä, koska se eläin tapetaan.
Kananmunat.