Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kyseessä olla rintasyöpä?

Vierailija
18.06.2018 |

Olen 20-vuotias nainen. Löysin 18-vuotiaana sattumalta nännistä kyhmyn/patin (n. viinirypäleen kokoinen) jota ei ollut toisessa rinnassa, eli se on joku ylimääräinen. Se ei ole kahdessa vuodessa kasvanut tai liikkunut mihinkään suuntaan, eikä muita syöpään viittaavia oireita ole ollut. Se ei ole kipeä, mutta aristaa vähän jos sitä puristaa. Välillä asia vaivaa mutta välillä menee kuukausia miettimättä koko pattia. Nyt kuitenkin luin iltalehdestä tytöstä, jolla diagnosoitiin mun ikäisenä rintasyöpä, ja tajusin ettei se ihan mahdotonta ole ja kenties mullakin voi olla se.
Oisko kuitenkin tullut jo muitakin oireita kahdessa vuodessa? Tai voiko siitä patista myöhemmin kehittyä syöpä, vaikka se nyt olisikin vaan joku harmiton kyhmy?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on, mutta käy silti lääkärissä tarkastuksessa, niin ei tarvitse enää miettiä asiaa.

Vierailija
2/4 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein syöpä ei anna mitään oireita se on salakavala tauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kystalta. Sinuna menisin lääkäriin, ultraavat ja tyhjentävät sen. Samalla saat mielenrauhan. Kystia tulee todennäköisesti jatkossakin. Kysy äidiltäsi onko hänelläkin ollut.

Vierailija
4/4 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kysta eikä syöpää, mutta noin iso kannattaisi tyhjentää. Joka tapauksessa kaikki muutokset ja poikkeamat rinnoissa kannattaisi näyttää lääkärille.

Minun mitätön kyhmyni olikin syöpä. Nyt odottelen leikkausta.