Ystävän tytär pääsi ripille.
Facesta luin kuinka juhlia on vietetty perheen ja ystävien kesken. Luulin olevani ystävä, vaan nyt selvis etten olekaan. Hyvä, että tämäkin selvisi.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Lapsen perheen ja ystävien. Ei sinne vanhempien ystäviä kutsuta ellei ihan erityinen asema lapsen elämässä.
Olen ollut lapsen elämässä koko hänen elämänsä. Olin ystävä äidin kanssa jo ennen lapsen syntymää. Olemme tapailleet perheenä ja ystävä itse on puhunut meistä nimenomaan perheystävinä. Tosin pari viimeistä vuotta on ollut hiljaisempaa, ilmeisesti ystävyytemme on pantu telakalle. Tämä rippijuhla todistaa sen lopullisesti. No, hyvä niin, en enää kuvittele ystävydestämme mitään. Olemme enää facekavereita. Emme enempää. Jos kohta enää sitäkään.
ap
Mun ystävä kutsui mut lapsensa rippijuhliin avuksi keittiöön. Toki siellä keittiössä oli muitakin.
Rippijuhliin kutsutaan yleensä ihan lähisuku ja kummit. Lapsi voi kutsua ystäviään. Aika isot juhlat tulisi, jos kaikki perheystävät kutsuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhliin kutsutaan yleensä ihan lähisuku ja kummit. Lapsi voi kutsua ystäviään. Aika isot juhlat tulisi, jos kaikki perheystävät kutsuttaisiin.
Kuvien perusteella siellä oli myös niitä perheystäviä, mm. eräs opiskelijaystävämme perheineen.
Mutta kuten sanoin, en ole vihainen. Olen tyytyväinen, että ystävyytemme laatu selveni myös minulle. En elättele enää harhakuvitelmia. Olen ehkä hieman pettynyt, mutta kai saa olla jos yli 20v. ystävyys on loppu. Tämän parin vuoden viileyden olen laittanut ystävän kiireiden piikkiin. Hän on opiskellut uuden ammatin ja aloittanut työn. Tajusin tänään, että ystäväni ei vaan enää halua olla minun eikä perheeni kanssa tekemisissä. Ei hänellä kiire ollut. Hän ei vaan halunnut meitä kylään eikä tulla meille. Lasten suhteen harmittaa myös, he kun ehtivät myös jo ystävystyä. Kuitenkin hekin tunteneet toisensa koko elämänsä. Mutta niinhän se elämä menee, ystävyydet ei aina kestä.
ap
Anna olla, mitä ihmettä sä meuhkaat? Jokainen saa kutsua omiin juhliin keitä haluaa. Nämä oli tyttären juhlat. Kutsukaa te teen rippijuhliin jos ehdottomasti haluat rippijuhlastella sen perheen kanssa. Problem solved!
Älä tuppaa, jos ei tykätä. Niin mä teen.
Jos te olette 20 vuotta olleet ystävinä, niin kyllä voisit kysy ihan suoraan että mitä helvettiä.
Ei sillä tässä vaiheessa ole mitään väliä, jos olet jo välejä poikki laittamassa.
No, mä voisin kirjoittaa noin ja silti läheisiä ystäviä jäisi kutsumatta. Me ollaan kutsuttu läheiset sukulaiset kummaltakin puolelta (=isovanhemmat ja vanhempien sisarukset perheineen, isomummi) ja kummit. Lisäksi lapsen ystäviä. Tämä vaikuttaisi olevan se yleisin, mm. tänään oman kummityttömme rippijuhlat.
Olen todella läheinen ystävä kummityttömme äidin kanssa. Silti emme olleet heidän esikoisensa rippijuhlissa kun emme ole kummeja. Kyllä noissa on pakko rajata.
Oletko varma ettei kuvissa näkynyt opiskelukaverinne ole esim. kummi?
Vierailija kirjoitti:
Älä tuppaa, jos ei tykätä. Niin mä teen.
En tietenkään tupannut juhliin, enhän niistä edes tiennyt kuin jälkeenpäin. Facen kautta laitoin tytölle onnittelut. Enkä muutenkaan ole tupannut, välillä olen ehdottanut näkemistä, mutta yleensä se ei ole käynyt. Kuulumiset on vaihdettu whatsappissa. Enää en tuppaudu tuonkaan vertaa. Antaa olla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Anna olla, mitä ihmettä sä meuhkaat? Jokainen saa kutsua omiin juhliin keitä haluaa. Nämä oli tyttären juhlat. Kutsukaa te teen rippijuhliin jos ehdottomasti haluat rippijuhlastella sen perheen kanssa. Problem solved!
En mä mitään meuhkaa. Olen vain vähän pettynyt kun yli 20v. ystävyys on lopussa, mutta toisaalta myös helpottunut. Nyt tiedän missä tämä ystävyys menee. Tuskin tämä "ystävä" meidän rippijuhliin tulee vaikka kutsuttaisiinkin. Tosin, pakko myöntää, että olin aikeissa heidät sinne kutsua. Mutta nyt mietin, että kannattaako. Mehän emme hänen mielestään ole perheen ystäviä. Mutta kuten jo sanoin, tuskin he sinne tulisivatkaan. Pitää kysyä lapselta haluaako heidät kutsuttavan. Meillä on siis rippijuhlat kesäkuun lopulla. Saman ikäiset tytöt meillä. Olivat ennen paljon tekemisissä. Nykyään lähinnä somessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
No, mä voisin kirjoittaa noin ja silti läheisiä ystäviä jäisi kutsumatta. Me ollaan kutsuttu läheiset sukulaiset kummaltakin puolelta (=isovanhemmat ja vanhempien sisarukset perheineen, isomummi) ja kummit. Lisäksi lapsen ystäviä. Tämä vaikuttaisi olevan se yleisin, mm. tänään oman kummityttömme rippijuhlat.
Olen todella läheinen ystävä kummityttömme äidin kanssa. Silti emme olleet heidän esikoisensa rippijuhlissa kun emme ole kummeja. Kyllä noissa on pakko rajata.
Oletko varma ettei kuvissa näkynyt opiskelukaverinne ole esim. kummi?
Ei ole kummi, kummit on vanhempien sisaruksia. Tiedän, kun olin aikanaan ristiäisissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään meuhkaa. Olen vain vähän pettynyt kun yli 20v. ystävyys on lopussa, mutta toisaalta myös helpottunut. Nyt tiedän missä tämä ystävyys menee. Tuskin tämä "ystävä" meidän rippijuhliin tulee vaikka kutsuttaisiinkin. Tosin, pakko myöntää, että olin aikeissa heidät sinne kutsua. Mutta nyt mietin, että kannattaako. Mehän emme hänen mielestään ole perheen ystäviä. Mutta kuten jo sanoin, tuskin he sinne tulisivatkaan. Pitää kysyä lapselta haluaako heidät kutsuttavan. Meillä on siis rippijuhlat kesäkuun lopulla. Saman ikäiset tytöt meillä. Olivat ennen paljon tekemisissä. Nykyään lähinnä somessa.
ap
Juhlat kuun lopussa, ettekä ole vielä kutsuneet vieraita???
Lapsen perheen ja ystävien. Ei sinne vanhempien ystäviä kutsuta ellei ihan erityinen asema lapsen elämässä.