Missä asioissa olet autistinen?
Kommentit (11)
Saan autisteille tyypillisiä meltdowneja, jos olen joutunut stressaamaan liikaa. En osaa käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa "oikein" (en esim. tiedä milloin on minun vuoroni puhua, kuinka pitkään juttelukaverin silmiin kuuluu katsoa). Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa ja paikoissa joissa on liikaa ihmisiä.
Kun olen tekemisissä ihmisten kanssa olen sen jälkeen ihan poikki. Töissä käynti uuvuttaa mutta pakko perheelle rahaa ansaita.
En tykkää mössöruuista vaan haluan, että eri ruoka-aineet ovat erillään. Risotto on kauhistus.
Lasken mielessäni turhia asioita, joita ei tarvitsisi. Esim. ruokaostoksia pakatessani kassiin tai ottaessani pyykkejä koneesta.
Vierailija kirjoitti:
Saan autisteille tyypillisiä meltdowneja, jos olen joutunut stressaamaan liikaa. En osaa käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa "oikein" (en esim. tiedä milloin on minun vuoroni puhua, kuinka pitkään juttelukaverin silmiin kuuluu katsoa). Ahdistun sosiaalisissa tilanteissa ja paikoissa joissa on liikaa ihmisiä.
Minullekin silmiin katsominen on vaikea aihe. Kun sitten sitä alkaa miettimään liikaa niin se on menoa sen ensivaikutelman kanssa. :D Ei hyvä.
En ymmärrä vihjeitä. Minusta on parempi, että asiat kerrotaan selkeästi, suoraan ja asiallisesti.
Saatan juuttua sanoihin. Monet uudissanat ärsyttävät paljon, koska ne eivät kuulosta luontevilta, esim. "pilvipalvelut"'. Hiljattain jäin pohtimasn sanontaa "työ maistuu". Mietin, mille se maistuu, voiko se edes maistua miltään ja mitä sanonta oikeastaan tarkoittaa.
Sivumennen sanoen en ole koskaan oikein pitänyt siitä sanaparista, koska minusta siihen liittyy jotain epäselvää ja asenteellista.
Lasken portaat, aina. Tarvitsen tarkan käsikirjoituksen uusiin tilanteisiin, muuten ahdistun mutkalle.
Mä otan asiat kirjaimellisesti ja haluan tietää miten asiat pitäisi tarkalleen hoitaa. En sitten tiedä onko nämä autistisia piirteitä?
Haluaisin, että irtokarkkeja olisi parillinen määrä, koska syön ne pääasiassa parittain. Mutta en kyllä alkaisi laskemaan parillista määrää karkkeja valkatessa. :D