Miksi suomalaiset menee jalkapallomatseihin, vaikka ovat ihan irrallaan koko tapahtumasta ja vaan tuijottavat?
Nyt joku toimittaja ihmettelee samaa kuin minäkin jo vuosia. Olen joutunut istumaan jalkapallomatseissa Suomessa, ja ne ovat ehkä maailman tylsimpiä tapahtumia. Katsojat eivät osallistu oikein mitenkään. Miksi vaikkapa Englannissa jalkapallo no hauskaa, ihmiset laulaa ja keksii hauskoja pilkkalauluja, mutta Suomessa vaan jurotetaan? Onko meillä joku sääntö, että julkisella paikalla pitää olla hiljaa kuin kirkossa?
https://www.is.fi/veikkausliiga/art-2000005715685.html
Kommentit (10)
Suomessa mennään pätemään ja analysoimaan tapahtumaa jonain urheilusuorituksena. Muualla kyseessä on yhteisöllinen riitti, jossa pääosassa on ihan muut jutut kuin analysointi ja päteminen.
En tiedä, firma varmaan maksaa. Enemmän ärsyttää ihmiset, jotka tulee konsertteihin varmaan firman maksamina eivätkä osallistu mitenkään, seisoskelevat vaan ja juovat kaljaa. Edessä pari fania yrittää laulaa mukana ja pitää tunnelmaa yllä, mutta parhaat paikat on menneet jollekin esiintyjästä vähääkään välittävälle lahnaparvelle.
Suomalainen ei oikein sovellu mihinkään muuhun kuin töihin. Kaikkialla muualla ei ole omassa elementissään ja suomalaisen lärvin oikeen tunnistaa yleisöstä, se ei sovellu sinne muiden eurooppalaisten joukkoon. Käytös on enemmän hiljaista ja maltillista, tunteetonta kuten aasialaisilla kansoilla.
Ei oikeen pärjätä enää missään. Ei jääkiekossakaan.
Joskus kävin lapsena katsomassa vaarin kanssa kun sain karkkia ja makkaraa.
Peleissä oli katsojana aina joku hieman vajaalta vaikutta äijä mikä kommentoi ja huuti peleissä, ja muut katsojat huutelivat tuolle äijälle.
Se oli huvittavaa.
Miksi ihmeessä jossakin pallopelissä pitäisi katsojan osallistua? Enemmän ihmettelen, kun mennään katsomaan vaikka Jenni Vartiaista ja istutaan hiljaa vaikka esiintyjä yrittää saada yleisön taputtamaan ja laulamaan mukana.
no itse ainakin nautin jalkapallosta ja en koita perustaa kuoroa kesken ottelun.
Siellä matsissa nää edes mitään ja yleensä on kylmää ja märkääkin. Kai se on joku masokismin muoto.
Olen ollut kerran futismatsissa. Muurahaislauma ravari millinkokoisen pallon perässä. Illan kohokohta oli puoliaika - sai kuumaa kahvia!
Ei selostusta, ei lähikuvia, ei hidastuksia.
Tylsyyden huippu!
Mieluummin katson kun ruoho kasvaa.