Että näin ! Kaverin umppari olikin vauva... ja kovasti kielsi raskautensa kun jokin aika sitten koetin ottaa asian puheeksi!
Eilen tuli Faceen päivitys sairaalasta, että kovat kivut ja päivystyksessä. Tänä aamuna sitten uusi päivitys, jossa vauvan kuva ja tekstinä että tälläinen ylläri, sokki päällä, tää ei oo vitsi ym.
Saunoimme 2 vkoa sitten ja olin saada löylykauhasta, kun yritin kysellä että ethän sä vain ole raskaana? Vatsa oli sillä tavoin pyöristynyt alhaalta ja nännit tummuneet.. tosin ei olisi kyllä uskonut että on viimeisillään! Ja ihan täysjärkinen ihminen kyseessä ja vakituinen parisuhde ym asiat kunnossa, en ymmärrä miksi raskaus oli niin kova pala että kielsi sen.
Kommentit (16)
Toivottvaati kaikki menee hyvin ja lasta rakastetaan, vaikka onkin täys ylläri vanhemmille. Vahinkolapset on vähän surullinen juttu.
Nännituijotuksen takia en sauno kavereiden tai "kavereiden" kanssa.
Pidän siitä, että minua katsotaan silmiin.
Mitä sä tuijottelet toista saunassa, pervo?! Ei mikään ihme et suuttui. Eikä tuollaisia mennä sanomaan toiselle muutenkaan. Lue ja opi, miten se on mahdollista olla huomaamatta raskautta. Näitä juttuja on tosi paljon.
Pitääpä olla varuillaan kun menen sairaalaan leikkuuttamaan peräpukamia, ettei sieltä jostain alapäästä putkahdakin vauva ulos :DDD Kun on ollut niin turvottava olokin.
Vierailija kirjoitti:
Nännit jäävät väistämättä näkökenttään, vaikka suoraan päin ei katsoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkökenttään jääneinä ei kyllä kukaa tee mitään värianalyysejä tms. Etkö ole psykan tunnilla katsonut videota tarkkaavaisuudesta, jossa koripallokentälle tulee gorilla, muttaa et huomaa sitä, jos lasket koreja, vaikka se on sun näkökentässä?
Inhottava olo tulee jo tuosta otsikosta. Minäpä tiesin!!! Keskity olennaiseen, kaverisi on sueen mullistuksen äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkökenttään jääneinä ei kyllä kukaa tee mitään värianalyysejä tms. Etkö ole psykan tunnilla katsonut videota tarkkaavaisuudesta, jossa koripallokentälle tulee gorilla, muttaa et huomaa sitä, jos lasket koreja, vaikka se on sun näkökentässä?
Silmäni ja aivoni tekevät värianalyysin tietoisuuteni puolesta.
Minä sain yllätysvauvan. Normaalit runsaat menkat tuli koko raskauden sekä selvät ovulaatiot. Tämä ylläri oli viides lapsi joten kokemusta on raskaana olemisesta. Aiemmissa raskauksissa olen voinut todella huonosti, ollut vuodelevoissa aikaisten supistelujen takia, ollu tipassa runsaan pahoinvoinnintakia, on ollu raskausmyrkytystä jne.
Yllärivauvasta ei ollu mitään oireita, ei mitään. Ei maha kasvanu. Ei muutosia tisseissä. EI MITÄÄN. Ei äklöttäny edes hajut.
Olen liikunnan ammattilainen ja tein työtäni viimeiseen päivään asti ja ei mitään tuntemusta että olisin voinut olla raskaana. Neljän ekan lapsen odotuksissa olen lopettanut työn viikoilla 12-20.
Mieskään ei ollu huomannu mitään muutosta. Onneksi vauva ei ollut negatiivinen yllätys.
Aloin eräänä iltana tuntemaan outoja kipuja, ihan kuin supistelua. Miehen kanssa naurettiin että näyttää että synnyttäisin, mut vakavoiduttiin että mikä mulla on koska en ole raskaana. Ambulanssilla sairaalaan ja vauva syntyi ambulanssissa. Täysiaikainen vauva ja kaikesta huolimatta terve vauva. Ja on terve lapsi edelleen, nyt 7v.
Sen jälkeen saatiin vielä 2 lasta, joista oli heti ne runsaat raskausoireet kuten neljästä ekastakin lapsesta.
Täysi mysteeri tuo yllärilapsi ja hänen odotuksensa.
Minä pelästyin kerran saunan jälkeen, kun rintani näyttivät turvonneilta ja suonet olivat nousseet pintaan kuten raskauksissa, oli ollut selkäsärkyä ja vatsaa turvotellut. Heti aamulla tekemään testi joka oli nega ja noin viikon päästä alkoivat menkat, en tiedä mikä rintojani oikein vaivasi :D
Hän ei ehkä oikeasti tiedä olleensa raskaana. Vaikka av-mammat ovat sitä mieltä, että sellainen ei ole mahdollista, se on.
Tavallaan ymmärrän ap:n nänni-ihmettelyn ja sen miten asia pisti silmiin, itse lähes pelästyin teininä joulusaunassa kun siskon nännipihat olivat melkein pikimustat, värimuutos oli todella silmiinpistävä ja sisko oli siis tuossa vaiheessa viimeisillään raskaana.
Olisin minäkin kaulimella lyöny jos joku tulee raskaudesta uteleen jos ei ole raskaana. Eikä se ap kieltämistä ole jos ei tiedä. Ylläreitä on paljon t. kätilö
Vierailija kirjoitti:
Olisin minäkin kaulimella lyöny jos joku tulee raskaudesta uteleen jos ei ole raskaana. Eikä se ap kieltämistä ole jos ei tiedä. Ylläreitä on paljon t. kätilö
Öh, väkivallan sijaan kannattaisi sitten ainakin epäillä omia uskomuksiaan, jos on jotain järkeä nimittäin. Kaikilla ei ole ja lapsen teko ei vaadi järkeä.
Entä vauvan liikkeet kohdussa? Miten niitä voi olla tuntematta loppuraskaudessa?
Toivottavasti lapsi kuitenkin oli terve ja jaksamisia järkyttyneille vanhemmille.