Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiiniarvoista ja varastoraudan puutteesta

Vierailija
08.06.2018 |

Millä ferritiiniarvoilla lääkitys on aloitettu? Naisillahan viitearvot on tosi laajat, mutta jostain lähteestä luin että alle 50 arvo on huono. Minulla 43,5. Runsaiden kuukautisten takia tutkittiin tuo arvo. Ja varastoraudanpuutokseen viittaavia oireita on paljon, olen vain laittanut ne "kaiken muun" (kiireen, stressin, vähäisen liikunnan, allergian, työpaikan sisäilman) piikkiin. Varmasti kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta nyt odottelen mitä lääkäri tuosta tuumii. Ja malttamattomana tietysti kyselen täältä muiden kokemuksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ferritiini 24. Tk- lääkärin mukaan Tämä on hyvä arvo. Paskat sanon minä. Oireita vaikka muille jakaa. Syön rautalisää päivittäin mutta oireet ei ole kadonnut. Voi viedä kuukausia ennen kun arvo on lähellä 100 kuten sen kuuluisi olla, näin varsinkin kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavien kohdalla.

Perus tk- lääkäri ei tiedä tarpeeksi raudanpuutteesta eikä muuten kilpirauhasen toimintahäiriöistäkään. Hakeudu hyvälle sisätautilääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin ihan oma-aloitteisesti rautalisän syömisen. Syön joka päivä. Hae apteekista. Ilman reseptiä saa.

Tuskin sillä mtn vahinkoa saat aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä