Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Berliini liikkuminen illalla

Vierailija
07.06.2018 |

Olen lähdössä heinäkuussa Berliiniin. Lentoni on perillä Tegelin lentokentällä 10 aikoihin sunnuntai-iltana. Pohdin viitsiikö siihen aikaan lähteä julkisilla majapaikkaan hortoilemaan. Äkkiseltään google mapsista katselin että yksi vaihto bussista metroon pitäisi kurt schumacher platzilla suorittaa ja sen jälkeen jäisi kävelyä asemalta majapaikkaan noin 400metriä. Majapaikka siis Kreuzbergissä. Ei huvittaisi taksiakaan maksaa mutta lähinnä tuota turvallisuutta mietin että uskaltaako sitä näin pari kymppisenä naispuolisena henkilönä kuinka ilta-aikaan liikkua... Berliinissä olen kyllä ennenkin käynyt mutta junalla saapunut ja lähtenyt ja eri kaupunginosassa majoittunut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskaltaisin. Liikkuuhan siellä paikallisetkin tuohon aikaan.

Vierailija
2/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tod uskalla :D yksin ja naisena.. Saksa on Germanistan. 40 luvulla olisit voinut liikkua ja vaikka nukkua kadulla siellä turvallisesti. Ne ajat on kuitenkin ohi. Voit sinä kokeilla jos haluat jännitystä ja unelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisempaa kuin Suomessa. Berliinissä on hyvin poliiseja ja muutenkin metroasemat rauhallisia paikkoja, toisin kuin täällä. Kaupunki ei muutenkaan nuku, että ihmisiä on aina liikkeellä. 

Vierailija
4/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota taksi. Maksaa kreuzbergiin ehkä 25€

Vierailija
5/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin Berliinissä vuonna 2004 ja kyllä ainakin siihen aikaan siellä uskalsi liikkua myöhään illalla. Vaikka nuori nainen olinkin silloin enkä näyttänyt edes ikäiseltäni. Tuskin siellä nykyään on paljon turvattomampaa.

Vierailija
6/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreuzbergissä en kävelisi yksin illalla

Vierailija
7/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tod uskalla :D yksin ja naisena.. Saksa on Germanistan. 40 luvulla olisit voinut liikkua ja vaikka nukkua kadulla siellä turvallisesti. Ne ajat on kuitenkin ohi. Voit sinä kokeilla jos haluat jännitystä ja unelmaa.

Wtf? Eikös 40-luvulla tapahtunut ihan germaanien omia sairaita tekoja ja vainoja ja yrität vielä sympata niitä.

Vierailija
8/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä on turvallisempaa mitä Helsingissä.

Käveltiin kerran iltayöstä Madonnan konsertista Merzedes Benz-Areenalta Alexander Platzille reilu 2 km, ei mitään hätää saati ongelmaa

Vierailija
9/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa! Itse ainakin 17-30-vuotiaana siellä olen liikuskellut yksin myöhäänkin yöllä, ja nimenomaan Kreuzbergissä ja Friedeichshainissa.

Vierailija
10/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona uussaksalaista ovat kyllä aiheuttaneet ongelmia. Sinuna olisin varovainen.

Vierailija
11/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf? Eikös 40-luvulla tapahtunut ihan germaanien omia sairaita tekoja ja vainoja ja yrität vielä sympata niitä.

En mä symppaa mitään, mutta sen voin sanoa, että varmasti oli turvallisempaa kadulla liikkua.

Vierailija
12/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä symppaa mitään, mutta sen voin sanoa, että varmasti oli turvallisempaa kadulla liikkua.

Sano toi niille jotka joutuivat uuneihin.

Vierailija
13/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en ajatellut, että ap on juutalainen.

Vierailija
14/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit mennä julkisilla. Suosittelen vielä katsomaan reittiä BVG Berlinistä. Kellonaika ratkaisee paljon, mitä kautta on kätevämpi kulkea.

Vierailija
15/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DDR:n puolella uskaltaisin liikkua, länsipuolella en.

Vierailija
16/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa. Itse notkuin pimeitä kujia tuhannen päissäni etsiessäni tietä hotellille. Olen hintelä mies eikä kukaan edes yrittänyt ryöstää tai tappaa. Tuskin on kovin vaarallinen paikka jos pysyttelet näkyvillä, etkä lähde epämääräisten ihmisten matkaan. Viinaa ei kannata liikaa juoda.

Vierailija
17/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreuzbergin metroaseman lähettyvillä oli mielestäni aika creepyä päivälläkin, kun ns. vähäosaiset kokoontuvat siellä. Muuten kyllä tykkäsin kaupunginosasta paljon, mutta metroasemien nurkilla ei ollut kovin miellyttävää.

Vierailija
18/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus mitä kommentteja taas. Jotkut perähikiäläiset lähteneet vähän katsomaan maailmaa ja säikähtäneet kun kadulla on iltakuuden jälkeen ihmisiä! Todellakin uskaltaa liikkua, jopa turvallisempaa kuin vaikka Helsingissä, kun vähemmän viinalääkeraivoissa riehuvia kuin esim. Piritorilla/Kurvissa ja enemmän ihan tavallisia ihmisiä liikkeellä myöhään yöhön.

Vierailija
19/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaarallista se on juutalaisille nykyäänkin. Toki vihamielisten ulkonäkö on muuttunut aikalailla natsiajoista.

Vierailija
20/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini tosiaan on rauhallinen kaupunki ja niin kuin joku jo sanoikin, kyllä metroasemat ovat Suomessa paljon ahdistavampia paikkoja. Berliiniin verratuna Lontoo on huomattavasti vaarallisemman oloinen öiseen aikaan, riippuen toki vähän missä siellä kulkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä