ihmettelen miksi jotkut tunkevat itsensä mahdollisimman rumalle alueelle asumaan ja vielä maksavat siitä!
Suomessa on kyllä kauniita ja ihania paikkoja, miksi tunkea itsensä vastenmieliseen paikkaan kuten slummiin?
Kommentit (3)
No Helsingissä köyhällä ei ole varaa asuntoihin.
Hinta ja laatu kohtaa. Uskotko että asunnossa voi olla vaikka kuinka mainio pohja ja paöjon tilaa. Ulkoseinät eivät näy sisälle. Hyvällä tuurilla näkymäkin on puistoon. Kulkuyhteydet saattavat olla mainiot jne.
Ihmiset arvostavat eri asioita. Toisille on tärkeämpää saada sanoa asuvansa jossain tietyllä alueella.
Asun kerrostaloalueella itse, sillä keskituloisena lapsiperheenä tämä on meille ideaali asumismuoto. Rahaa jää vielä lomiin ja harrastusmaksuihin. Ja mikä myös kivaa, lapset pääsevät kulkemaan niihin jopa itse!
Varmaan ei ole valinnan varaa jos on köyhä. Tai ehkä palvelujen läheisyys ja väenpaljous on se syy. Itse en ymmärrä sitä, että muutetaan merenrantaan ja maksetaan siitä miljoonia. Itse en meren läheisyyteen muuttaisi, vaikka joku maksaisi minulle siitä. Mutta eipä kai minun tarvitsee ymmärtää muiden valintoja.