Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te muut pihit tai säästäväiset

piheyttäni koetellaan
07.06.2018 |

Tämä kysymys on ainoastaan tosi piheille tai todella säästäväisille. Muuten ilkkujat voi siirtyä seuraavaan ketjuun, en huomioi =)

Ulkona tulee vettä ja pitäis kauppaan, pyörällä. Minkä summan pitäisi säästää, että polkisitte viiden kilometrin päähän pienessä vesisateessa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahat lopussa niin euronkin säästö riittää. Muulloin 3-5€. Käyn muutenkin 2-5 eri ruokakaupassa vain saadakseni parhaat hinnat eri tuotteista

T. Opiskelija

Vierailija
2/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo matka maksaa autolla euron... eli en polkisi vesisateessa, helteellä, pakkasella enkä viikon ostoksia kuskaten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksittäistuote esim. ripsari niin 2€. Mut jos vaikka maito jota ostaa säännöllisesti niin 15 centtiäkin riittää, niitä kun ostaa useasti ja paljon.

Vierailija
4/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis on polkupyörällä sateessa polkemisen vaihtoehto, jäi epäselväksi?

En välttämättä menisi kauppaan ollenkaan.

Vierailija
5/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyöräily ei sovi miehen anatomialle.

Vierailija
6/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nurkan takana on kauppa, mutta kalliimpi.

ap

Vierailija
7/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kauppapäivä on kerran viikossa niin mikään ei minua estä. Käyn kaupassa joka on 4km päässä kotoa ihan vain sen takia että säästö ostoslistassa on 5-10€.

Jos ainoa asia minkä tarvitsisin olisi luokaa yksi maito että ei tarvitsisi käydä kahteen päivään kaupassa niin voisin kyllä maksaa sen 0.05€ enemmän tuossa lähikaupassa muuten en.

Vierailija
8/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten säästää kun ei mene kauppaan ollenkaan.

Vierailija
9/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 10e tai muuten ainutlaatuinen tilaisuus (erikoistarjous), jos kaatosade. Pienessä tihuttelussa saattaisin lähteä pyöräilemään ihan vaan huvikseni ja liikunnan vuoksi.

Vierailija
10/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole erityisen pihi enkä säästäväinen, mutta minua ei pieni vesisade ole ikinä estänyt kauppaan pyöräilemästä jos sinne on asiaa.

Vierailija
11/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole idiootti. Menen polkupyörällä vasta sitten kun ei enää sada vettä.

Vierailija
12/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole erityisen pihi enkä säästäväinen, mutta minua ei pieni vesisade ole ikinä estänyt kauppaan pyöräilemästä jos sinne on asiaa.

ja sun kommentin pointtis on??

Vierailija
13/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjoooo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sun kommentin pointtis on??

Väännetään vielä rautalangasta: henkilö ei ole pihi/säästäväinen, mikäli pikkuisen vesisateen takia kulkee autolla/bussilla/taksilla sen sijaan että pyöräilisi. Tosin todella pihi jättäisi kokonaan ostamatta ja säästäisi myös kulkuneuvonsa kulumiselta. Toisin sanoen kävelisi avojaloin hakemaan jotain ilmaista tavaraa.

Vierailija
14/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täällä yks elämäntapasäästäväinen ja ekologinen, mutta myös mukavuudenhaluinen. Kävisin ostamassa vain välttämättömät ruuat siitä kalliimmasta lähikaupasta mutta jos olisi pakko ostaa yli kympillä evästä niin sitten polkisin kauemmas. Autoa en ottais kumminkaan kauppareissulle, vaikka sellainen työn vuoksi minulla onkin. Tavarat kulkee repussa ja sää on aina pukeutumiskysymys.

Vierailija
15/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa mitään selvää hintaa. Koska huvikseen en lähde kauppaan, pitää todellakin olla se tarve.

Viiden kilometrin pyöräily pikku sateessa ei ole mikään poisrajaava asia. Ennemminkin jättäisin hirveässä helteessä reissun väliin, koska kylmäketju on tärkeä juttu.

Jos taas olisi joku tarpeellinen tuote, mitä on viisi tarjolla special price only for you, niin ottaisin makuupussin ja yöpyisin kaupan oven edessä.

Vierailija
16/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Riippuu tilanteesta. Jos jotain pientä yksittäistuotetta ehdottomasti tarvittaisiin nyt, ja ei jaksaisi lähteä hakemaan kaukaa, voisi ostaa kulman takaa. Mutta suurostoksia en tekisi varmaan lainkaan, jos kulmakauppa olisi selvästi kalliimpi.

Vierailija
17/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko nuuka tässä hei. Minulla on kotona aina jemmassa kaikkea säilytystä kestävää tarpeellista, joten minulla ei yleensä ole koskaan tarve lähteä hakemaan mitään tuotetta alen perässä. Ostan hiustenhoitoainetta kolme tuubia kerrallaan Kärkkäiseltä, alesta tukkaväriä useamman paketin jemmaan, Lidlistä pidän aina jemmassa vanulappuja, vessapaperia, kahvia jne. 

Kotona on aina jemmassa syötävää sen varalle, ettei vaikkapa sairastuessa tarvitsisi kauppaan mennä. Sinällään kysymykseesi ei ole relevanttia vastausta. Jos keli olisi kamala, ei minun tarvitsisi kauppaan mennä. Toisaalta minua ei kyllä pieni sade haittaisi, joten varmasti pyöräilisin hakemaan sen mitä haluaisin sieltä halvemmasta kaupasta ihan ostosten määrästä riippumatta. 

Sitä et kysynyt, mutta kipeänä ollessani saattaisin hyvinkin hemmotella itseäni ja tilata ruokaa ravintolasta kotiinkannolla. Mutta en ole sokerista, eikä pieni vesisade menoa haittaisi.

Vierailija
18/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ymmärsin oikein, että ap:n kysymys oikeastaan seuraava.

On välttämätön ostoslista tälle päivälle, joka maksaa lähikaupassa X euroa ja isossa marketissa Y euroa. Lähikauppaan pääsee kuivana, mutta markettiin pitää polkea 5 kilometriä suuntaansa sateessa (ostosten kuljettaminen ei ole kovin iso ongelma) Tilillä on vähintään tuo X euroa, joten molemmat ovat vaihtoehtoina. Kuinka paljon pienempi Y:n pitää olla X:ää, jotta lähtisit markettiin?

Itsellä tarvittava säästö olisi varmaan 20 euroa. Joskus hain 20 euron säästön vuoksi vuokra-auton viikonlopuksi n. 7 km kauempaa pyörällä. Tosin siinä tapauksessa sain myös yleensä kolme-neljä tuntia lisää vuokra-aikaa (saattoivat olla tärkeitä perjantairuuhkassa) ja tein sitä lähinnä hyvällä säällä.

Vierailija
19/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin pyörällä, minulla on sadevaatteet. Tai bussilla, jos pääsisin takaisin samalla lipulla.

Vierailija
20/20 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahat lopussa niin euronkin säästö riittää. Muulloin 3-5€. Käyn muutenkin 2-5 eri ruokakaupassa vain saadakseni parhaat hinnat eri tuotteista

T. Opiskelija

Olen muuten juuri lähdössä käymään lidlissä, k-supermarketissa, Sokoksen Herkussa, Prismassa ja Citymarketissa. En vitsaillut siitä että käyn jopa viidessä ruokakaupassa ostoksilla kerralla.

Terveisin se sama opiskelija