Nälän tunne vaikka juuri syönyt?
Heräsin aamulla klo.6 aikaan nälkään ja en saanut enää nukuttua. Nousin ja söin aamupalaksi 2 leipää, jogurttia ja join maitoa mutta tunne ei lähtenyt. Nyt koko päivän jatkunut vaikka olen vähä väliä yrittänyt syödä jotakin.
Osaako kukaan sanoa mistä johtuu? minulla on ennenkin ollut samanlaisia päiviä ja en ole ylipainoinen.
Kommentit (2)
Kokeile näitä:
1) Muokkaa ruokavaliotasi niin, että jokaisella aterialla on proteiinia.
2) Huolehdi, että saat riittävästi hyvää rasvaa.
3) Juo vettä vähintään se 1,5 - 2 litraa per päivä. Joskus näläntunne voi kertoa veden tarpeestakin.
4) Syö säännöllisesti noin 3 tunnin välein. Verensokeri pysyy tasaisempana, jolloin näläntunnetta ei pitäisi niin helposti tulla.
5) Panosta erityisesti aamiaiseen. Itse en kahta leipää + jogurttia pitäisi ihan ihanteellisena aamiaisena. Miten olisi vaikka kaurapuuroa marjoilla ja raejuustolla? Tai kaurapuuroa ja kananmuna? Tai munakas, jossa erilaisia täytteitä maun mukaan (esim. tomaatti, paprika, herkkusieni, kalkkunaleikkele, kinkkuleikkele, fetajuusto, juustoraaste)? Jos leipää haluaa aamulla syödä, kannattaa miettiä mitä leipää se on ja mitä siinä on päällä. On eri asia syödä kaksi vaaleaa paahtoleipää juustolla kuin vaikka kaksi ruisleipää, jossa toisessa päällä salaatinlehti, kalkkunaleikkelettä ja tomaattia/paprikaa ja toisessa paistettu kananmuna.
PS. Hormonitkin voivat vaikuttaa näläntunteeseen jonkin verran. Itsellä ainakin ennen menkkojen alkamista on usein 1-2 päivää, jolloin on usein nälkä, vaikka syönkin säännöllisesti ja monipuolisesti ja normaalisti vastaavalla ruokavaliolla en tunne nälkää juuri lainkaan.
Liian sokerista ja hiilihydraattipainotteista ruokaa.
Enemmän rasvaa ja protskua, pitää nälän tunteen poissa.