Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpäs alkoi ärsyttää Elisan asiakaspalvelu (vikailmoitus)

Vierailija
01.06.2018 |

Puhutaan suunnilleen kuin lapselle (on-ko siel-lä joh-dot kiin-ni sei-näs-sä). Ja joo, vika oli taas kerran heillä mutta kun aina pitää ensin puoli tuntia inttää, ennen kuin uskovat että asiakkaan oma laite on kunnossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelijat eivät usein ole mitään ammattilaisia. Niillä on jotkut listat jonka mukaan mennään.

Vierailija
2/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei edelleenkään tajua ensitöikseen tarkistaa niitä johtoja tai bootata modeemia. Siksi tarkistavat joka kerta onko nuo perusasiat tarkistettu.

Itse olen aina saanut hyvää ja nopeaa palvelua elisalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ei edelleenkään tajua ensitöikseen tarkistaa niitä johtoja tai bootata modeemia. Siksi tarkistavat joka kerta onko nuo perusasiat tarkistettu.

Ymmärrän kyllä mutta kun ei riitä että kerron resetoineeni vaan tyyppi inttää että MITEN olet resetoinut, vaikka ei siinä nyt oikein monta vaihtoehtoa ole.

Vierailija
4/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vitkuttelee puhelua jotta asiakkaan puhelinlasku kasvaa.

Vierailija
5/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt yli 10 vuotta eri operaattoreilla (myös elisalla) ja aina käynyt läpi että onhan laite uudelleen käynnistetty? Tästä huolimatta soitin itse kerran aspaan välittömästi kun netti lakkasi toimimasta, ilman että olin bootannu modeemia, lähti boottamalla toimimaan. 

Arviolta 90% näistä mun laite ei toimi tapauksista ratkeaa sillä että laite käynnistetään uudelleen ja kytkennät tarkistetaan, joten sen takia perusasia käydään läpi.

Ps. Jos asiakas on oikeen vittumainen/tietäväinen, ni ohjeistus voidaan käydä läpi erityisen perusteellisesti. =)

Vierailija
6/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tyhmältä kuulostavia kysymyksiä kysytään siksi, että ihan oikeasti tukeen soittavat asiakkaat ovat hyvin usein itse väärässä. Itse olen asiakaspalvelussa töissä, ja arvioisin, että 80% tapauksista asiakas on väärässä. Turha lähteä korjaamaan teknistä ongelmaa, jota ei ole olemassakaan. Huomattavasti helpommalla ja nopeammin pääsee sekä aspan työntekijä että asiakas itse, kun saadaan selville asiakkaan moka. Niissä 20% tapauksista toki pahoitellaan asiakkaalle, ja korjataan vika pikimmiten.

Vierailija
7/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset. Oltiin juuri ydinkeskustan alueella 2 päivää ilman nettiä. Meni itseasiassa yli sen 48 tunnin takuuajan mikä korjaukselle luvattiin, ennen kuin ihan vieraan firman korjausmies soitteli että olisi tulossa tarkistamaan sitä yhteyttä nyt. Yhteys oli vaan korjaantunut jo edellisenä iltana kun oli soitettu uudemman kerran asiakaspalveluun... Ei tunnu tiedot kulkevan edes firman sisällä, saatika että meille olisi kerrottu mitään väliaikatietoja mitkä asiakaspalvelija jo alkuperäisen puhelun aikana lupasi.

Vierailija
8/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mutta kun ei riitä että kerron resetoineeni vaan tyyppi inttää että MITEN olet resetoinut, vaikka ei siinä nyt oikein monta vaihtoehtoa ole.

Kyllä siinä on "useampi" tapa. Modeemin kohdalla moni luulee että resetointi tarkoittaa uudelleen käynnistämistä.

Puhelimen kohdalla jotkut luulee että puhelimen uudelleenkäynnistys tarkoittaa sitä että puhelimen ruudulta käy valot pois. 

Vierailija
9/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työskentelee aspassa niin tajuaa, että ihmisten tyhmyys on rajatonta.

Sitten, kun kerran päivässä tulee se yksi asiakas, joka ihan oikeasti on resetoinut sen modeemin oikein, niin sitä itsekin oikein yllättyy.

90% tapauksista kun on niitä, että puhelin on katkaissut wlanin ja sitten huutoitketään operaattorille kun paska netti. Niinpä niin.

Aika nopeasti sain tarpeekseni noista hommista

Vierailija
10/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vitkuttelee puhelua jotta asiakkaan puhelinlasku kasvaa.

Meinaatko että operaattori tahallaan kasvattaa jonoja ja palkkaa lisää työntekijöitä?

Kyllä asia on juurikin päinvastoin, ne asiat käydään läpi jotta asiakkaan asia saataisiin mahdollisimman nopeasti ratkaistua. 

Valitettavasti iso osa asiakkaista on tämän viestin kirjoittajan kaltaisia ääliöitä, joiden kanssa yhteistyö ei suju ja siitä kärsii muut asiakkaat. 

Vierailija
11/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspa veikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on "useampi" tapa. Modeemin kohdalla moni luulee että resetointi tarkoittaa uudelleen käynnistämistä.

Puhelimen kohdalla jotkut luulee että puhelimen uudelleenkäynnistys tarkoittaa sitä että puhelimen ruudulta käy valot pois. 

No jos sanoo että on sekä uudelleenkäynnstänyt ETTÄ resetoinut, niin luulisi aspan jo ymmärtävän.

Vierailija
12/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspa veikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sanoo että on sekä uudelleenkäynnstänyt ETTÄ resetoinut, niin luulisi aspan jo ymmärtävän.

Voisko olla että sä olit se erityisen kusipäinen asiakas, jonka vuoksi sä sait myös erityisen huolellista asiakaspalvelua?

Vierailija
13/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tyhmältä kuulostavia kysymyksiä kysytään siksi, että ihan oikeasti tukeen soittavat asiakkaat ovat hyvin usein itse väärässä. Itse olen asiakaspalvelussa töissä, ja arvioisin, että 80% tapauksista asiakas on väärässä. Turha lähteä korjaamaan teknistä ongelmaa, jota ei ole olemassakaan. Huomattavasti helpommalla ja nopeammin pääsee sekä aspan työntekijä että asiakas itse, kun saadaan selville asiakkaan moka. Niissä 20% tapauksista toki pahoitellaan asiakkaalle, ja korjataan vika pikimmiten.

No joo mutta esim. elisan tapauksessa, kun kertoo että on jo toiminut kaikkien ohjeiden mukaan, niin sitä saa toistella uuvuksiin asti kun taas yhdistetään jollekin uudelle. Ja voisi puhua kuin aikuiselle eikä jollekin 5-vuotiaalle.

Vierailija
14/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko 40v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa veikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla että sä olit se erityisen kusipäinen asiakas, jonka vuoksi sä sait myös erityisen huolellista asiakaspalvelua?

No mistäköhän se kusipäisyys ilmenee? Asiakas soittaa kesken aspan somettamisen tms? Olin jo kertonut että kahdella naapurilla on sama ongelma ja kaikki Elisan sivuilla neuvotetut toimenpiteet on tehty, niin luulisi siitä jo päättelevän että ehkä se mun modeemi ei ole syypää ongelmaan. Mutta jostain syystä väkisin on yritettävä saada asiakkaan omaksi ongelmaksi vaikka kaikki merkit jo kertoo että syy on muualla.

Vierailija
15/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ainakin luotto mennyt kun vuoden aikana 4 kertaa saanut soittaa vikailmoitusta ja aina se vika on ollut heidän mutta puheluun menee se puoli tuntia kun vain vängätään siitä 80 eurosta minkä asiakas maksaa jos vika ei löydykään heiltä. Jos on koko naapurustossa yhteys poikki niin millä todennäköisyydellä vika on mun laitteessa?

Vierailija
16/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin aspoille asiakas on aina kusipää, onhan noita. Taitaa olla vähän väärällä alalla tai burnoutin partaalla. Vaikka asiakas olisi kuinka asiallainen ja kohtelias, aspa tylyttää tympeänä.

Vierailija
17/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ei taida olla maalaisjärkeä tai sitten on vaan joku pakko toistella apinana ne samat litaniat. Olen itsekin törmännyt tuohon ettei suoraan uskota että on laajempi häiriö. Kai se on kuitenkin aika normaalia tsekata aluksi naapureiden tilanne, oli sitten sähkökatko tai joku yhteysongelma. Oishan se aika erikoista että kaikilla olisi samaan aikaan piuhat väärin.

Vierailija
18/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut hyvää asiakaspalvelua elisalta ja ymmärrän, että noita kysytään. Itse olen selkeästi kertonut, mitä olen itse tehnyt, mitkä valot reitittimessä palaa, millä tavalla virhe ilmenee jne. Mutta toisaalta ihmettelen, miksei siellä aspassa voi heti vain kysyä niitä tietoja, niin samalla kun kysytään niitä uudelleen käynnistämisiä jne ehdittäisiin saada näkyviin ne tiedot, joista nähdään, jos vika onkin jossain muualla.

Kerran sain törkeää asiakaspalvelua, en muista enää mihin ja miksi soitin. Se liittyi jotenkin television kaapeliverkkoon. Olin siis muuttanut uuteen asuntoon, antennitaloudesta kaapelitalouteen ja aspa ei millään uskonut, että televisiossa itsessään ei ollut kaapeliviritintä, vaan siihen tarvittiin erillinen laite. Selitti vain, että mene asetuksiin ja valitse sieltä kaapeli. Sanoin monta kertaa, että sellaista kohtaa ei asetuksissa ole ja käyttöohjeissakin sanotaan, että televisio toimii vain antenniverkossa. Asioi sitten tällaisten kanssa.

Vierailija
19/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikko 40v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa veikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistäköhän se kusipäisyys ilmenee? Asiakas soittaa kesken aspan somettamisen tms? Olin jo kertonut että kahdella naapurilla on sama ongelma ja kaikki Elisan sivuilla neuvotetut toimenpiteet on tehty, niin luulisi siitä jo päättelevän että ehkä se mun modeemi ei ole syypää ongelmaan. Mutta jostain syystä väkisin on yritettävä saada asiakkaan omaksi ongelmaksi vaikka kaikki merkit jo kertoo että syy on muualla.

En tiedä sinun tapauksessa, mutta omissa asiakkaissa näitä "kusipäisyyden merkkejä" on esimerkiksi se että a) Puretaan pahaa oloa aspaan b) Kyseenalaistetaan aspan osaamista c) Ei vasta asiallisiin kysymyksiin, vaan kyseenalaistetaan niiden tarkoitus d) Tiedetään itse paremmin.

Kannattaa myös muistaa että aspakin on ihminen jos saat helposti omalla hermostumisellaan aspan hermostumaan ja hermostunut ihminen tekee herkästi virheitä (saattaa myös kysellä "typeriä"). Kannattaa aina yrittää pysyä mahdollisimman rauhallisena. 

Vierailija
20/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu tiedot kulkevan edes firman sisällä, saatika että meille olisi kerrottu mitään väliaikatietoja mitkä asiakaspalvelija jo alkuperäisen puhelun aikana lupasi.

Tämä on juuri tosi ärsyttävää. Voisi sitä ilmoittaa kun vika on löytynyt että meneekö sen korjaamiseen kenties tunteja vai monta päivää. Ja kun on sanottu että väliaikatietoja tulee, mutta ei tulekaan, ja saa sitten miettiä että onko ilmoitus ollenkaan mennyt eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän