Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani pakottavat hakemaan työttömyystuuksia, mutta en ole kykenevä työskentelemään ja kaikki vastaava ahdistaa mina ihan liikaa pystyäkseni käymään töissä. Mikä neuvoksi?

Oof
31.05.2018 |

Olen 19, suoritin peruskoulun 2014 ja sen jälkeen olin lukiossa neljä vuotta, mutta erosin aiemmin tässä kuussa oltuani pari kuukautta poissa koska en pysty lähtemään kotoa ulos saati olemaan toisten ihmisten kanssa tekemisissä ilman että tunnen ahdistuvani kuoliaaksi. Nyt vanhempani kuitenkin pakottavat minua hakemaan työttömyysetuuksia, joten täytän parhailleen hakemusta te-palvelujen sivuilla. En ole kuitenkaan kykenevä mihinkään työhön, enkä yksinkertaisesti pysty työskentelemään ilman tunnetta ahdistumisesta kuoliaaksi, joten tilanne on täysin toivoton. Mitä tuohon "mitä töitä haet" kohtaan hakemuksessa nyt pitäisi oikein vastata? En halua mitään työtä, enkä siitä myöskään pystyisi suoriutumaan

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi eivät ole velvollisia elättämään täysi-ikäistä, toiselta asteelta päässyttä lasta. Haet niitä etuuksia jos meinaat saada rahaa. Työkyvystäsi päättävät tutkimusten jälkeen terveydenhuoltoalan viranomaiset, et sinä itse.

Vierailija
2/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet hoitoa hakemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi eivät ole velvollisia elättämään täysi-ikäistä, toiselta asteelta päässyttä lasta. Haet niitä etuuksia jos meinaat saada rahaa. Työkyvystäsi päättävät tutkimusten jälkeen terveydenhuoltoalan viranomaiset, et sinä itse.

Ai sori, et päässytkään. Toimeentulotuki?

Vierailija
4/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo noinkaan voi jatkua. Mene lääkäriin.

Vierailija
5/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro ahdistuksestasi sosiaalityöntekijöille. he auttavat sinua ongelmiesi kanssa

Vierailija
6/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut kannetaan pää edellä TYÖ-HÖ-SI.

Vierailija
7/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä kertomassa tilanteestasi? Sitä kautta voisit saada apua ahdistukseen.

Vierailija
8/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lääkitystä on tuohon vaivaan, kun vain menee lääkäriin. Terapiaan myös, olet sairaana itseasiassa tällä hetkellä. Ilmeisesti tyttö, kun et armeijaa mainitse huolenaiheeksi.

Vierailija
9/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet niitä tukia ja heti huomenna lääkäriin hakemaan apua.

Vierailija
10/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oof kirjoitti:

Olen 19, suoritin peruskoulun 2014 ja sen jälkeen olin lukiossa neljä vuotta, mutta erosin aiemmin tässä kuussa oltuani pari kuukautta poissa koska en pysty lähtemään kotoa ulos saati olemaan toisten ihmisten kanssa tekemisissä ilman että tunnen ahdistuvani kuoliaaksi. Nyt vanhempani kuitenkin pakottavat minua hakemaan työttömyysetuuksia, joten täytän parhailleen hakemusta te-palvelujen sivuilla. En ole kuitenkaan kykenevä mihinkään työhön, enkä yksinkertaisesti pysty työskentelemään ilman tunnetta ahdistumisesta kuoliaaksi, joten tilanne on täysin toivoton. Mitä tuohon "mitä töitä haet" kohtaan hakemuksessa nyt pitäisi oikein vastata? En halua mitään työtä, enkä siitä myöskään pystyisi suoriutumaan

Jos pitää nyt paikkansa tämä, niin miksi et mene hakemaan hoitoa tuohon ongelmaasi.

Vierailija
11/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nuo rahat voit hakea vaikket töihin menisikään. Asiat menevät kyllä omalla painollaan.

Vierailija
12/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen ihan mitävaan? Päivätöitä?

Tuolla historialka et varmaan ihan heti pääse mihinkään töihin joten sitä on turha pelätä.

Huomenna soita omalle terveysasemallesi ja varaa lääkäriaika jos sinulla ei vielä ole hoitokontaktia mihinkään.

Vierailija
13/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoittaa sinulle sairaslomaa ja tarvitset lähetteen terapiaan (ja mahdollisesti lääkityksen). Ikävää, jos vanhempasi eivät ymmärrä tilannettasi.

Vierailija
14/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä haet -kohtaan voit laittaa mitä tahansa. En tiedä onko siinä vaihtoehtoja, mutta valitse esim. asiakaspalvelutyötä, myyjän työtä yms. mikä ei vaadi koulutusta. Ei työkkärillä kuitenkaan ole mitään työtä sinulle, tai sitä haluavillekaan heti saman tien pamauttaa. Sitä kautta saat toivottavasti työttömyysetuudet.

Tärkeintä olisi löytää sosiaalityöntekijä, joka voi auttaa sinua tilanteessasi. Pääsisit kuntoutuskartoitukseen tai muhun vastaavaan. Voimia!

Vierailija
15/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
16/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole ammatillista koulutusta, etkä ole hakenut opiskelemaan, et taida mitään työttömyystukia kyllä saada. Koita päästä juttelemaan jollekin nuorisotyöntekijälle, psykologille, sosiaalityöntekijälle tai vaikka Ohjaamoon, http://ohjaamo.hel.fi/ota-yhteytta/. Jos et uskalla lähteä kotoa, voit kuitenkin laittaa tonne viestiä ja kysyä apua luottamuksellisesti. Työkkäriinkin voi rehellisesti kirjoittaa sinne suunnitelmaasi, että kärsit pahasta paniikkihäiriöstä/ahdistuksesta etkä tiedä, mitä töitä pystyt tekemään, mutta oot silti valmis vastaanottamaan sellaista työtä, mitä pystyt näiden oireiden kanssa tekemään. Sellasta työtä ei varmaan oikeasti löydy, mutta saat mahdollisesti Kelasta toimeentulotukea kuitenkin kun kerrot työkkäriin mikä on meininki.

Vierailija
17/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lääkitystä on tuohon vaivaan, kun vain menee lääkäriin. Terapiaan myös, olet sairaana itseasiassa tällä hetkellä. Ilmeisesti tyttö, kun et armeijaa mainitse huolenaiheeksi.

Olen poika, mutta sain armeijasta vapautuksen juuri sen ahdistuksen takia. En tosin käynyt missään lääkärillä saadakseni jonkin todistuksen ahdistumishäiriöstä tai vastaavasta, se vapautus vain annettiin suoraan kutsunnoissa.

Vierailija
18/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oof kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen poika, mutta sain armeijasta vapautuksen juuri sen ahdistuksen takia. En tosin käynyt missään lääkärillä saadakseni jonkin todistuksen ahdistumishäiriöstä tai vastaavasta, se vapautus vain annettiin suoraan kutsunnoissa.

Huomenna hoitoa varaamaan, saat jotain tolkkua tuohon tilaasi.

Vierailija
19/19 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan iskostat sinne kalloosi "halua töitä ja kykenen töihin"! En halua mitään töitä, kertoo siitä, että olet luuseri. Kyllä pystyt tekemään jotain työtä, ei tämä elämä mene sen mukaan mitä SINÄ HALUAT. Jokaisen velvollisuus on elättää itsensä työtä tekemällä ja verot maksamalla. Jos haluaa, niin sitteen vaan tavoittelemaan sitä, mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän