Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt-ongelmien vuoksi saikulla oleva/ollut, miten toivoisit työkavereiden suhtautuvan sinuun kun menet takaisin töihin?

Vierailija
31.05.2018 |

Pitkään saikulla, luultavasti masennuksen vuoksi, ollut työkaveri on tulossa takaisin töihin. Mikä olisi paras tapa suhtautua? Olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja jatkaa niin kuin hän ei olisi poissa ollutkaan? Vai sanoisinko että kiva kun hän tulee takaisin? Pitäisikö sanoa, että voidaan tarvittaessa järjestellä töitä jos tuntuu liian raskaalta? Tai jotain muuta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli kiva kuulla että työkaverit oli odotelleet mua jo takaisin. En kuitenkaan olisi halunnut kuulla mitään voivottelusta tai kyselyitä haluanko että työtaakkaani kevennetään. Olin saikkuni saikutellut ja töihin tulin tekemään sitä mitä siellä kuuluukin tehdä. Moni vaikutti siltä ettei oikein tiennyt mitä uskaltaa sanoa, mutta ihan perus kysymys ”miten menee?” Toimii tässäkin tilanteessa.

Vierailija
2/6 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty ihmisestä, mutta itse toivoin tällaista:

tiedostetaan, että sairaslomalla on oltu. Ei "vältellä" aihetta, muttei myöskään tietty syytellä. Voi ilmaista tukensa silleen muutamalla sanalla, mutta ei kannata vatvoa asiaa, ellei toinen osapuoli selkeästi siitä pidä. Minä tykkäsin, kun yksi otti ronskilla huumorintajulla vastaan, tyyliin "Halleluja, hullu palasi sorvin ääreen! Onko nyt lääkkeet kunnossa?" Tämä tuli tietty työkaverilta, joka on minulle tosi hyvä kaveri, ja tiedän että heittää muutenkin rosnkia läppää.

Mene sen sairastuneen mukaan. Toiset ei tykkää yhtään, että asiasta puhutaan, toiset haluaa vatvoa paljonkin. Mutta mitä ikinä teetkin, osoita hänelle, että hän on tervetullut, eikä häntä syyllisestä sairauslomasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi ihanaa, että mietit tällaista asiaa :) Taidat olla aika kiva työkaveri. <3

Vierailija
4/6 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun tilanne on vähän erilainen ja olin sairaana paljon pidempään. No, kuitenkin... Mä tykkään siitä, että muhun suhtaudutaan ihan vaan normaalisti. Työkaverille voi toki sanoa juuri tuon, että "kiva kun tulit takaisin". Vähän niin kuin fyysisen sairauden jälkeen.

Kaikki vähän riippuu henkilöstä ja ympäristöstä. Jos työkaveri puhuu suht avoimesti, niin apua voi tarjota, jos asiat käy välillä raskaiksi. Asiaan kannattaa tosiaan suhtautua kuin fyysiseen sairauteen.

Vierailija
5/6 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ainakin, etteivät ajattelisi minun olleen `lomalla` eikä tulisi ikäviä kommentteja. Kyllä tykkäisin, jos olisi lämmin vastaanotto, mutta ei tietenkään mitään yliampuvaa. Ja huomioida, että on tosiaan ollut pitempään pois, joten raportointia , että mitä tapahtunut ja missä mennään.

Vierailija
6/6 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset ovat näin työnantajan näkökulmasta pahimpia. Naiset saikuttavat miehiin verrattuna paljon enemmän, koska vähän väliä on niska tai selkä kipeänä pari päivää ja sitten välillä viikkojen saikutus vasennuksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme