Ateistit kritisoivat uskovaisia fundamentalismista mutta ajattelevat itse ihan yhtä mustavalkoisesti
Ateistikaan ei tiedä kaikkea eikä hänellä ole vastausta kaikkeen
Kommentit (11)
En väitä minulla olevan mitään vastauksia mihinkään kysymyksiin.
Jumalan olemassaoloon en usko.
En ole ateismissani mitenkään fundamentalistinen. Näen lähinnä ateismin teismiä loogisempana ja todennäköisempänä mallina. Minulle on myös henk. koht. tasolla aivan sama, onko joku ateisti vai teisti.
Mutta kun puhutaan kirjauskonnoista, uskonnollisista yhteisöistä, uskonnollis-poliittisesta toiminnasta yms. niin kyse ei enää ole siitä, onko joku jumalolento olemassa vai ei, vaan siitä millainen tämä jumalolento on. Ja mielestäni kun ei ole mitään todisteita siitä, että koko olentoa edes olisi olemassa, on järjetöntä vedota siihen, että tiedetään mitä mieltä ko. olento on jostain ja sen perusteella vaaditaan minulta tietynlaista käyttäytymistä.
Ei tarvi tietää kaikkea. Esimerkiksi tuossa aborttiasiassa, tarvii tietää vain kummasta tulee suurempaa inhimillistä kärsimystä, siitä että se sallitaan vai siitä että ei sallita. Siihen ei tarvi mitään uskontoa sen päättelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ateistikaan ei tiedä kaikkea eikä hänellä ole vastausta kaikkeen
Niin? Ateistit ymmärtävät, että emme voi millään tietää ja ymmärtää kaikkea. Uskikset puolestaan väittävät tietävänsä kaiken ja mistään ei ole mitään todisteita.
Uskovat palvovat pappeja ja kirkkoa, eivät muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi palvelee Saatanaa.
Ateistille Saatanaa ei ole olemassa sen enempää kuin Jumalaakaan.
Niin, tieteelliseen maailmankuvaan nojautuva henkilö voi korkeintaan todeta, että jumalaa ei vielä ole löydetty, tietäen, että tutkimus voi jonain päivänä osoittaa toisin.
Ateisti uskoo jumalattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi palvelee Saatanaa.
Tiedäthän että toisten tuomitseminen on syntiä ja lähtöisin saatanasta. Vain Jumala voi tuomita.
Öh, etköhän nyt yleistä aika rankasti.