Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kivaa asua kerrostalossa?

Vierailija
28.05.2018 |

Onko teistä kerrostalossa asuvilla mukavaa olla siellä neljän seinän sisällä tai tukalalla parvekkeella näin kuumina päivinä. Itse joskus asuin kerrostalo kaksiossa, mutta oli se kyllä tuskaista kun ei saanut läpivetoa muuten kuin avaamalla oven rappuun. Parvekkeen kuumuudesta ei tarttenu välittää ku mulla ei sellaista ollut.

Joskus oli niin kuuma että pistin lakanat jääkaappiin viilentymään ennen nukkumaan menoa.

Nyt on kiva vilvoitella terassilla varjon puolella taloa ja illaks voi ilmalämpöpumpulla viilentää kämpän just niin viileäks kuin haluaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa, tämä ei ole älyttömän kuuma asunto. Iltaisin ja yöllä saa läpivedon kun ikkunat on vastakkaisilla puolilla taloa. Kyllähän oma terassikin kelpaisi mutta omakotitaloon en haluaisi muuttaa koska siinä on liikaa hommaa. Rivitalo voisi kyllä olla ihan jees.

Vierailija
2/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei pihahommia, posti kannetaan suoraan kotiin, lumityöt on tehty aina aamuisin kun lähden liikkeelle...

Parveke on itään ja täällä mukavasti dataan nytkin. Kämppä on läpitalon asunto, joten läpivedon saa hyvinkin, jos haluaisi. Toinen kerros ja puita ympärillä, niin eipä tämä pahemmin edes lämpene.

En kadehdi omakotitaloasujilta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, kyllä on! Katselen, kun kiinteistöhuolto hoitaa hommat ja voin keskittyä auringon palvontaan.😎

Vierailija
4/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa, kiitos kysymästä. Meillä on kaukojäähdytys joten nämä lämpimät päivät eivät vaivaa mitenkään. Saa tulla kuumempikin minun puolestani.

Vierailija
5/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä. Tämmösellä kelillä on mukava laittaa riippumatto parvekkeelle ja löhötä auringossa kirjaa lueskellen.

Vierailija
6/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on kun on hiljaiset naapuritkin, tykkään. Mulla ei onneksi kuuma kun aamuaurinko vaan paistaa. Iso lasitettu parvekekin on, talvella hyvä kun ei tule lunta sisään parvekkeelle tai jos on raju vesisadekin, niin ei haittaa.

Vierailija
7/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Haluaisin muuttaa pois, mutta minkäs teet kun ei ole varaa. :(

Vierailija
8/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Juuri olin tunnin verran parvekkeella lukemassa ja juomassa päiväkahvia. Kohtapuoliin täytyy laittaa partsin ovi kiinni, kun aurinko alkaa paistaa tälle puolelle taloa. Olen asunut omakoti- rivi- ja kerrostalossa, ja näistä kerrostalo on paras.

Vierailija
9/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kesällä on kuuma, ei väliä missä on. Talvella ei tarvitse miettiä lämmityksiä, lumitöitä, jäisiä putkia tai muutakaan. Posti tulee luukusta sisään ja jos tulee jokin ongelma ei tarvitse kuin soittaa huoltoyhtiöön. Keskustassa olen noin kahdeksassa minuutissa, kaupat ja kaikki tarvittavat palvelut vieressä. En joudu huolehtimaan talon rakenteista, vinkuvista ikkunoista, haljenneista putkista, tukkiutuneista viemäreistä, lahoavasta katosta tai mistään muustakaan tylsästä. Voin siis hyvinkin käyttää aikani esimerkiksi vilvoitteluun tai lähtemällä vaikkapa keskustaan kahville.

Istu sinä vain terassillasi.

Vierailija
10/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella lumimyrskyssä on mukava katsella lumen kieppumista parvekelasien takana. ❄️

Nyt paahteisena kesänä ☀️ sälekaihtimet parvekkeella auttavat vähän, ja lisäksi pistän ilmanvaihdon lähes täysille illan viileydestä puolillepäivin. Paahteisimpaan aikaan ilmanvaihto on niin pienellä kuin se voi olla. Jos herään aikaisin avaan 💨 läpivedon 💨, ja menen peiton alle köllöttelemään.

Vierailija
11/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että viihdytte :) Itse sain tarpeekseni "mummojen" ylivallasta, kuumuudesta kesällä ja siitä ettei oikeen voinu tehdä muuta kuin katsoo telkkaria tai pyöriä baareissa tai kauppakeskuksissa. Asuin Helsingissä kantakaupungissa, missä puistotkin oli harvassa ja niissä harvoissakin pyöri niin epämääräistä porukkaa ettei sinne mielellään mennyt.

Riippuu varmaan paljon asuinpaikasta ja kaupungistakin. Lisäksi itse tykkään puuhastella omakotitalo puuhasteluja. Ja saa nekin ostetua jos haluaa. On ns. Omakotitalo talkkareita, jotka leikkaa nurmen, kitkee, tekee lumityöt jne...

-ap-

Vierailija
12/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auki terassiparvekkeen ovi ja parvekelasitus suoraan merelle ja sitten toisen puolen pikkuparvekkeen ovi auki meripuistoon (läpitalon asunto) joten täällä asunnossa puhaltaa vieno merituuli ja ei ole tukalaa.

Olohuoneessa ja makuhuoneessa on lisäksi äänettömän lattiatuulettimet pitämässä ilmavirtaa liikkeellä. Jos tulisi jostain syystä kuuma ja helteet jatkuu niin sitten lähdetään veneellä vilvoittelemaan merelle.

Vastauksena on kivaa kerrostalossa koska nautin merinäkymästä ja asunto on mukavan viileä ja hiljainen. Lisäksi pidän asuinkorkeudesta, näkyy kauas ja auringon nousut sekä laskut ovat hienoja. Vaihdellaan perheen kanssa aina kumman puolen olohuoneessa ollaan, auringon mukaan.

Vierailija
13/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika viileä kämppä ja keinu pihalla on yleensä tyhjänä. Ulkoillaan lähes päivittäin "omassa" pihassa, pelataan sulkapalloa ja istutaan siellä. Naapurit eivät valita, vaikka musisoin päivittäin. Asunnon alla on saunatilat, joten ainakaan sinne suuntaan melu ei haittaa.

Naapurin koira tykkää minusta kovasti ja on kiva tuttavuus. Muut naapurit eivät häiritse.

Se, mikä haittaa, on että yöllä ei voi meluta ja pihalle mennessä on laitettava vaatteet päälle, muuten tämä on aika ok.

Vierailija
14/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrostalossa ole mitään vikaa, mutta rehellisesti sanottuna asuisin mieluummin omakotitalossa. En vaan haluaisi isoa taloa enkä isoa pihaa, sellainen mummonmökki-kokoinen talo ja pieni oma piha olisi kiva yhdelle ihmiselle.

Vierailija
15/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kivaa. Kaukojäähdystys mulla tässä taloyhtiössä. Aurinko porottaa päivällä toho parvekkeelle, mukavaa istua siel ja kyylätä elämää koska tossa on vilkas katu just parvekkeen alla. Stalkkaan ihmisiä ja tuttuja ja välillä hörpin kahvit ja istun muuten vaan. 😎

Vierailija
16/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minulla on ilmastointilaite. Missä ongelma. Omakotitaloon muuttaisin vain jos olisin rikas öykkäri ja voisin palkata talkkarin. Rehkiminen ja remppaaminen ei nappaa yhtään.

Vierailija
17/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke luoteeseen, eli ilta aurinko paistaa ennen laskemistaan ja asunto pysyy helteelläkin viileänä, kulma kaksio saa läpivedon. Kyllä ihan mukavaa jos ei talossa ole remonttia tai vastaavaa meteliä. Ikkunat kahteen suuntaan siis niin voi katsella muuallekin kuin yhteen suuntaan.

Vierailija
18/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Meillä saa läpivedon, mutta päivisin pidän ikkunaluukut kiinni. Availen parvekkeen oven ja ikkunat illalla ja ovat siitä aamuun auki.

On tämä onneksi viileä asunto, kun vertaan siskon ok-taloon, joka on kesäisin kuin pätsi, tai kaverin rivitaloasuntoon joka pätsi myös.

Vierailija
19/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpästä pääsee ulos ja läpivedon saa myös. Ainakaan tämä kerrostalokämppä ei edes kuumia helposti. Sisko asuu omakotitalossa, joka kuumiaa helteille paljon helpommin ja nopeammin kuin tää asunto.

Vierailija
20/28 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä läpitalon neliö jossa iso lasitettu parveke.

Rauhallinen talo ja ystävälliset naapurit. Olen asunut omakotitalossa ja nyt olen tyytyväinen kun taloyhtiö ja -huolto hoitavat hommat.

Sain tarpeekseni pensasaidan ja ruohon leikkuusta ja lumitöistä. Itse viihdyn. Makunsa kllakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän