Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaustesti verikokeena

Vauvamasuli
28.05.2018 |

hei,
Oon tehny nyt kolme raskaustestiä ja kaks niistä ollu negatiivisia ja yks virheellinen.
En usko tuloksia kun kyseessä semi halvat ja lukemani mukaan ei kovin hyvät testit ja kiertoni ollut epäsäännöllinen.
Oon miettiny verikokeisiin menemistä kun kuulemma se on tarkempi, mutten tiedä maksaako se jotain? Voiko sinne mennä ilman vanhempia? Voiko testin ottaa esim neuvolassa?
Olen siis joskus aiemmin käynyt verestä otettavassa raskaustestissä mutta olin sairaalassa äitini kanssa, en tiedä niistä maksuista mitään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tarvitset lähetteen siihen verikokeeseen. Jos menet tk:n labraan niin ei maksa erikseen, mutta hommaa se lähete vaikka soittamalla neuvolaan. Voi sen varmaan joku tk:n lääkäri/hoitajakin tehdä. Ja voit mennä ilman vanhempia. Et kertonut ikääsi mutta jos raskautta epäilet niin varmaan se on yli 15 v?

Vierailija
2/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäänhän ei ole ilmaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut että julkisella puolella tehtäisiin veritestejä ennen kuin varsinainen raskauden seuranta neuvolassa on alkanut, ja silloin ne tehdään veriseulan yhteydessä viikolla 10-11.

Osta muutama kalliimpi testi ja tee ne, kun kuukautiset selkeästi myöhässä. Pitäisi totuus löytyä.

Vierailija
4/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sun terveyskeskukseen, kyllä ne osaa siellä neuvoa etiäpäin.

Vierailija
5/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan kuullut että julkisella puolella tehtäisiin veritestejä ennen kuin varsinainen raskauden seuranta neuvolassa on alkanut, ja silloin ne tehdään veriseulan yhteydessä viikolla 10-11.

Osta muutama kalliimpi testi ja tee ne, kun kuukautiset selkeästi myöhässä. Pitäisi totuus löytyä.

No nyt kuulet. Soitin neuvolaan, että haluan raskaustestin verestä. Kirjoittivat lähetteen ja kävin ilmaiseksi labrassa ja sain positiivisen testin. Minulla on jostain syystä kaikki omat testit aina toimineet huonosti.

Vierailija
6/6 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saatetaan tehdä juuri tuossa alkuvaiheessa, jos on jotain epäselvää. Ei se hcg-testi niin kallis ole. Viikolla 10-11 ne ovat ihan muita verikokeita kun  otetaan. Ei silloin hcg:tä oteta, ei sitä ole edes mitään järkeä enää tehdä, koska ihminen tietää silloin jo muutenkin olevansa raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän