Pankki talletti liikaa rahaa
Pankki talletti tililleni liikaa rahaa ja huomautin asiasta ja raha otettiin pois. Huomautin asiasta ja pankki vain sanoi, sellaista sattuu. Jos oisin pitänyt rahat, enkä ois sanonut mitään, ois pankki jälkikäteen tullut perimään ja syyttämään kavalluksesta.
Näin toimii poroporvaripankki, ei kiitosta rehelliselle
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, että et järjestänyt itseäsi hankaluuksiin.
Niinpä. En ole vielä niin köyhä, että tarttisin pankilta almuja.
AP
Mua kiinnostaa toi pankin toiminta? Mistä ne pieree tuon rahan tlille jos käteistä on vähemmän ja katsooko ne muka tilit ja kassan suuruuden, ja että täsmäävätkö ne?
Kukas teistä on täydellinen, eikä ikinä virheitä tee?
No höh! Olisit antanu asian olla, jos olisivat joskus sen huomanneet niin poishan ne olisivat vieneet. Kaikkia virheitä ei ole pakko huomata. Eikä siinä olis vaikeuksiin joutunut. Minun tililläni mahtuu seisomaan pankinkin rahat.
Vierailija kirjoitti:
No höh! Olisit antanu asian olla, jos olisivat joskus sen huomanneet niin poishan ne olisivat vieneet. Kaikkia virheitä ei ole pakko huomata. Eikä siinä olis vaikeuksiin joutunut. Minun tililläni mahtuu seisomaan pankinkin rahat.
Olen jotenkin niin rehellisyyteen oppinut että en tahdo varastaa jos itse huomaan jonkin asian edukseni toisen omaisuudella.
Mua harmitti lähinnä se nordean koko käsittely ja se että koko talletustouhu kesti yli vartin.
Sen lisäksi ei kiitoksen sanaa kuulunut
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa toi pankin toiminta? Mistä ne pieree tuon rahan tlille jos käteistä on vähemmän ja katsooko ne muka tilit ja kassan suuruuden, ja että täsmäävätkö ne?
Vain murto osa rahasta on käteistä ja loput on numeroita bittiavaruudessa. Eli sun tilin saldo on puutaheinää alunperinkin
Itsellä kävi aikoinaan samoin, tilille oli tullut 29e ekstraa ja en sanonu mistään mitään. ne otti seuraavana päivänä pois. Eli joku tilintarkastajia siellä on
Tuskin pankilla on mitään tekemistä suorituksen kanssa, vaan joku maksoi laskuja ja laittoi vain väärän tilinnumeron.
Minulle kerran tuli tilille n. 80.000€, enkä edes tiennyt sitä, kunnes joku mies otti yhteyttä ja kertoi maksaneensa väärälle tilille ja yhdessä numerissa oli heitto. Pankki oli antanut yhteystietoni. Ilman lupaa, eivät voi korjata virhettä, kun ykityisestä tilistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin pankilla on mitään tekemistä suorituksen kanssa, vaan joku maksoi laskuja ja laittoi vain väärän tilinnumeron.
Minulle kerran tuli tilille n. 80.000€, enkä edes tiennyt sitä, kunnes joku mies otti yhteyttä ja kertoi maksaneensa väärälle tilille ja yhdessä numerissa oli heitto. Pankki oli antanut yhteystietoni. Ilman lupaa, eivät voi korjata virhettä, kun ykityisestä tilistä on kysymys.
Lähtis kyllä pankki vaihtoon jos ne mun yhteystietoja jakelisi ulos. Eli odottaisin tuollaisessa tilanteessa pankin olevan se taho joka mulle soittelee eikä joku random, joka seuraavana iltana on pesismailan kanssa ulko-ovella kun en hänen mielestään toimi asiassa riittävän nopeasti tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtis kyllä pankki vaihtoon jos ne mun yhteystietoja jakelisi ulos. Eli odottaisin tuollaisessa tilanteessa pankin olevan se taho joka mulle soittelee eikä joku random, joka seuraavana iltana on pesismailan kanssa ulko-ovella kun en hänen mielestään toimi asiassa riittävän nopeasti tms
Eihän se pankin vika ollut, vaan mies oli vahingossa näppäilyt väärän tilinumeron kun oli maksanut laskun nettipankissa. Ehkä pankki arvioi meidän molemmat luotettavaksi ja asialliseksi, ettei pesismailoja tarvitse.
Vain harvat tietävät, jos maksaa nettipankin kautta, vastuu oikeudellisuudesta on 100% asiakkaalla, eikä pankilla.
Ja jollakin tavalla nuo virheet on vain korjattava.
Vierailija kirjoitti:
No mitä oikein odotit? Palkkiota?
Itse asiassa. Valitin asiasta ja pankki laitto 10% summasta mun tilille
T.ap
Kiitos, että et järjestänyt itseäsi hankaluuksiin.