Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mua taidettiin huijata Tori.fi:ssä. Mitä nyt?

Vierailija
26.05.2018 |

Laitoin ostetaan ilmoituksen eräästä tuotteesta ja minulle tarjottiin uutta sellaista jopa kuvan kera (ei netistä otettu). Maksoin heti ja myyjä lupas postittaa. Viikko mennyt eikä palettia kuulu.
Tais olla huijaus tämä.
Miten pitäis edetä? Rahallinen arvo 20€ ei suuren suuri mutta minulle työttömänä tällä hetkellä iso raha.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinua huijattiin. Ei voi tehdä mitään muuta kuin nauttia, että et menettänyt enemmän rahaa. Nettiostokset on useinmiten kusetusta ostaa sitten kotimaasta tai kiinasta. Kiinasta ostetuissa vaatteissa käytetään usein myrkyllisiä väriaineita yms.

Vierailija
2/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittaja. Pohdin vain, hyödyttääkö tuollaisesta koskaan tehdä rikosilmoitusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja. Pohdin vain, hyödyttääkö tuollaisesta koskaan tehdä rikosilmoitusta?

Sitähän minäkin tässä jäin miettimään. Summa on niin pieni mutta mulle iso.

Ap

Vierailija
4/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa tehdä rikosilmoitus; saadaan kitkettyä huijareita. Ilmoitus tori ylläpitoon ja poliisille voi tehdä ilmoituksen netissä. Ai että ärsyttää nuo huijarit!

Vierailija
5/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko myyjä postittaneensa. Kysy seurantatunnusta.

Vierailija
6/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi viikko sitten laittavansa postia tulemaan. Maksettu samsta pankista joten maksu näkyy heti.

Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Tänään laitoin kyselyn onko postittanut. Ei vielä vastausta.

Ap

Vierailija
7/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset ikinä opi?

Vierailija
8/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset ikinä opi?

Tämä eka kerta 15 vuoteen kun mua huijataan nettikirppareilla. Olen sekä ostanut että myynyt. Ikinä ei ole tähän mennessä huijattu kun joku tarjonnut haluamaani tuotetta josta minulla osto-ilmoitus.

Mutta kiitos, tämän jälkeen tiedän olla varuillani.

Ap

Vierailija
9/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan vielä hauku myyjää huijariksi, kysy onko postittanut. On voinut oikeastikin unohtaa, tai sitten Postilla on kiire leikata nurmikkoja, eikä tehdä sitä työtä, mitä heidän pitäisi.

Vierailija
10/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vain Huutonetistä ja sellaisilta, joilla on vain positiivista palautetta. Vielä en ole tullut kustetuksi, tosin harvoin sieltä mitään ostankaan.

Vierailija
11/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta sanon, että odota vastausta kaksi päivää, jos ei vastaa niin sitten teet rikosilmoituksen netissä. Itseltä huijattu 15e ja todellakin tein rikosilmoituksen, en todellakaan ole mikään hätäsossu jollekkin narkkarille, kuten tässä minun tapauksessa kävi ilmi.

Toisessa tapauksessa tämän jälkeen tein rikosilmoituksen liian pian. (Tosin melkein viikon tämä lähettäjä odotti postitusta ja kun asia ehti poliisin käsittelyyn monen sattuman kautta niin poliisi sanoi, että tää ei ole ensimmäinen kerta, kun tämän ihmisen kanssa tullut tällaisia selvityksiä yms.) Paketti tuli lopulta perille.

Vierailija
12/18 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa myyjälle viestiä että mikäli tuotetta ei ala kuulua tai rahat eivät palaudu pankkitilille niin teet asiasta rikosilmoituksen.

Vierailija
13/18 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastausta edelleen viestiini edelleen. Odotan vastausta huomiseen ja ilmoitan että jos ei tuotetta ala kuulumaan tai rahoja palauteta, teen rikosilmoituksen.

Googlasin numeron ja huijari on.

Ap

Vierailija
14/18 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä myyjälle että jos ei ala pakettia kuulumaan teet rikosilmoituksen. Ja näin myös teet. Tuo on helppo jäljittää kun on pankkitilin numero tiedossa ja sähköpostiosoite ainakin myös, mahdollisesti muutkin yhteystiedot. Jotkut tosin vaan ei pidä kiirettä postittamisen kanssa joten voi se paketti sieltä vielä tullakin.

Vierailija
15/18 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 on mitätön raha, olisit pösilö maksanut enemmän että oppisit. Oma vika, poliisitkin nauravat partaansa, jos sinne menet selittämään.

Vierailija
16/18 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 on mitätön raha, olisit pösilö maksanut enemmän että oppisit. Oma vika, poliisitkin nauravat partaansa, jos sinne menet selittämään.

No ei varmana urpo naura. Kannattaa tehdä ilman muuta rikosilmoitus. Itse tee kaiken kaupan aina käteisellä. Ja joko noudan tuotteen tai se noudetaan.

Vierailija
17/18 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ilmoitus tori.fi -palveluun. Heillä on varmasti ko. henkilön puhelinnumero ja nimikin tiedossa. Noiden tietojen kanssa teet rikosilmoituksen. 

Huuto.net -palvelussa voi tehdä kauppaa vain tunnistautuneen (pankkiavaimilla) henkilön kanssa, mikä vähentää riskejä. Samoin, kannattaa lukea asiakaspalautteet, joista saa selville ko. henkilön luotettavuutta.  Tori.fi on vaatimattomampi ominaisuuksiltaan, mutta kyllä palveluntarjoajallakin vastuunsa on. Saavat mainostuloja ja yrittäjiltä muitakin tuloja, joten businessta tämäkin on.  

Vierailija
18/18 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ei ehdi tutkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän