Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa oma auto ainoa keino matkustaa sujuvasti?

Vierailija
25.05.2018 |

Olen lähdössä Tampereelta Helsinkiin kesäkuun alussa. Noh, VR:n haku ei toimi ("Tarkista virheellinen tieto - lähtöasema, Tarkista virheellinen tieto - Määräasema). Seuraavaksi yritin Matkahuoltoa, mutta siellä aikatauluhaussa ei tule kun tyhjä sivu. Molemmille yhtiöille lähetin vikailmoituksen ja pyysin lisätietoa info-osoitteesta. Nyt on kulunut kolme viikkoa eikä vastausta ole kuulunut, mutta heidän www-sivut on edelleen epäkunnossa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen epäkunnossa? Molemmat toimivat ihan hyvin. Tyhjennä sivuhistoria, poista evästeet ja noudata ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö nyt väittää, että VR:n haku olisi ollut 3 viikkoa ”rikki”?

Vierailija
4/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
5/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole toiminut kolmeen viikkoon. Historia ja evästeet poistuu aina kun suljen selaimen.

Vierailija
6/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä: se on Helsinki eikä helsinki.

Vierailija
7/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole toiminut kolmeen viikkoon. Historia ja evästeet poistuu aina kun suljen selaimen.

Vika on joka tapauksessa laitteessasi, selaimessasi tai käyttäjässä.

Vierailija
8/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti toimii vr.fi. Olen katsonut aikatauluja ja ostanut lippuja toukokuussa kahteenkin kertaan ilman mitään ongelmia.

Vierailija
9/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on joka tapauksessa laitteessasi, selaimessasi tai käyttäjässä.

Laite on tavallinen PC, selain Firefox ja miten ihmeessä joku ei osaa käyttää yksinkertaista lomaketta.

Vierailija
10/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on sun koneessa/yhteydessä vika. Kaksi viikkoa sitten ostin junaliput Helsinki-Tampere-Helsinki. Ja eilen viimeksi aikataulua katoin toista reissua suunnitellessa.

Vierailija
11/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin muut vastaajat, tässä on ongelman pakko olla sinun koneessasi. Olen viimeisen parin viikon aikana käyttänyt sekä VR:n että Matkahuollon sivuja ilman mitään ongelmia. Olen katsonut aikatauluja moneen kertaan sekä ostanut myös lippuja.

Vierailija
12/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kännykällä..

Vierailija
13/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin muut vastaajat, tässä on ongelman pakko olla sinun koneessasi. Olen viimeisen parin viikon aikana käyttänyt sekä VR:n että Matkahuollon sivuja ilman mitään ongelmia. Olen katsonut aikatauluja moneen kertaan sekä ostanut myös lippuja.

Mutta kun muut sivut toimii normaalisti!

Vierailija
14/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa oma auto ainoa keino matkustaa sujuvasti?

Olen lähdössä Tampereelta Helsinkiin kesäkuun alussa. Noh, VR:n haku ei toimi ("Tarkista virheellinen tieto - lähtöasema, Tarkista virheellinen tieto - Määräasema). Seuraavaksi yritin Matkahuoltoa, mutta siellä aikatauluhaussa ei tule kun tyhjä sivu. Molemmille yhtiöille lähetin vikailmoituksen ja pyysin lisätietoa info-osoitteesta. Nyt on kulunut kolme viikkoa eikä vastausta ole kuulunut, mutta heidän www-sivut on edelleen epäkunnossa.

No enenevissä määrin kyllä. Olen alkanut itsekkin miettimään ajokortin ja oman auton hankkimista kun Suomessa ollaan ajamassa julkista liikennettä alas (nostetaan hintoja, vähennetään vuoroja, kasitaan linjoja) sillä verukkeella että julkisen liikenteen ylläpiton Suomen kokoisessa pikkumaassa on kannattamatonta (ei ole tapeeksi matkustajia, ei tarpeeksi kilpailua, ei tarpeeksi tuloja).

Vierailija
15/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, etten ole eläessäni omistanut autoa ja silti liikkunut sangen sujuvasti paikasta toiseen, kaupungista toiseen lentokoneella, bussilla tai junalla.

Ja netistä olen kaikki kaupunkien väliset liput ostanut ainakin viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
16/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla oma auto on kätevin. Junia kyllä kulkee mutta kukaan ei tiedä minne ja milloin.

Vierailija
17/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma auto on nopein ja sujuvin etenkin silloin, kun lähtö- tai määräpaikkana ei ole Helsingin keskusta. Myös poikittaisyhteyksissä auto on toimivin, pienten kirkonkylien tavoittamisesta puhumattakaan.

Vierailija
18/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista että juuri nuo kaksi sivua oireilee noin? Joku IP-banni kenties?

Vierailija
19/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä.

Oikea vastaus: minulla on skriptit poissa Firefoxissa. VR:n ja Matkahuollon aikatauluhaku edellyttää skriptejä, ja en ole aikeissa antaa vieraiden ajaa niitä omalla koneella ihan tuosta vaan koska Meltdown ja Spectre. Selitin tilanteen selvästi sähköpostissa mutta kumpikaan yhtiö ei ole reagoinut siihen.

Vierailija
20/23 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä.

Oikea vastaus: minulla on skriptit poissa Firefoxissa. VR:n ja Matkahuollon aikatauluhaku edellyttää skriptejä, ja en ole aikeissa antaa vieraiden ajaa niitä omalla koneella ihan tuosta vaan koska Meltdown ja Spectre. Selitin tilanteen selvästi sähköpostissa mutta kumpikaan yhtiö ei ole reagoinut siihen.

Vika on siis molempien paikkojen kotisivuissa. Ei minun koneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi