Ex-puoliso pelottelee lapsia
Erosimme kolme vuotta sitten yhteisestä päätöksestä, joka tuntui silloin molemmista oikealta, vaikka toki raskaalta, sillä meillä on kaksi lasta. Lapset ovat nyt 5 ja 7. He asuvat viikon äidillään, viikon minulla. Tähän asti kuvio toiminut ok, lapsetkin vaikuttavat sopeutuneen tähän hyvin eivätkä oireile eroa.
Noin vuosi erostamme löysin uuden naisystävän, jonka kanssa suhde on vakavoitunut ja hyvä. Muutimme joitakin kuukausia sitten yhteen (minun ja lasteni kotiin), ja tästäkin lapset olivat todella innoissaan. Pitävät "Minnasta", olemme jo aiemmin viettäneet aikaa yhdessä, tehty pari viikonloppureissuakin, tutustuttu myös porukalla. Eli sen suhteen kaikki mallillaan. Naisystäväni ei ole ottamassa varsinaisesti äitipuolen roolia, mutta on toki ollut läsnä lapsille arjessa, ja esim. jos itse pääsen myöhään töistä, hoitanut ruokailut, auttanut ekaluokkalaista läksyissä yms. On toisena aikuisena talossa, mutta ei pyri korvaamaan lasten omaa äitiä. Tähänkin lapset ovat sopeutuneet nähdäkseni hyvin, alkuun vähän testailivat rajoja uuden aikuisen kanssa esim. riehumalla, mutta hyvin pian tottuivat tilanteeseen.
Nyt ongelmaksi on muodostunut ex-vaimo. Varsinkin 5-vuotiaamme vaikutti tuossa taannoin jotenkin ahdistuneelta, kiukkuiselta ja surulliseltakin. Kun lasten kanssa asiaa selvitin, kävi ilmi, että ex-vaimo on puhunut lasten kuullen kaikkea tyylillä "ei se Minnakaan teistä kohta enää huolehdi", "Minna ei ole teidän äitinne, joten miksi hän muka teistä jaksaisi huolehtia", "eiköhän iskä kohta jätä Minnan, niin ei ole enää teidän kanssanne sitten" ym. aivan järkyttäviä juttuja, jotka ymmärrettävästi ovat saaneet lapset tolaltaan, kun ovat juuri tottuneet siihen, että heillä on tässä talossa kaksi luottoaikuista. Ja ei, jos en olisi ollut todella varma tästä suhteesta, niin en olisi "Minnaa" koskaan lapsille edes esitellyt, eli kyse ei ole siitä, että uhka olisi todellinen. Otin tietysti yhteyttä lasten äitiin ja sanoin tiukasti, että tuollaiset puheet ovat todella väärin, valheellisia ja loukkaavat ennen kaikkea lasten perusturvallisuutta. Lapsiaan hän siinä satuttaa. Valitettavasti vastaanotto ei ollut kovin hyvä, rakentava keskustelu kahden aikuisen välillä oli turha toivo. Ja sama homma jatkuu edelleen.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
0/5
Nämä provot toimii vain jos hyeenalauma pääsee hyökkäämään saatanallisesti syyllistäen miehen kimppuun :D Esim. Sanoin juuri ex-vaimolle etten ota lapsia enää ollenkaan...
Mikä saa ihmiset tekemään lapsia ja parin vuoden päästä eroamaan. Ja aiheellinen pelko on, jos olet jättänyt ex-vaimosi. Jos ei edes lapset pidättele, kun toteutat itseäsi.
Taidat nyt jättää jotain kertomatta.
Naisen kirjoittama aloitus. 0/5 liian feminiinisestä kirjoitustyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmiset tekemään lapsia ja parin vuoden päästä eroamaan. Ja aiheellinen pelko on, jos olet jättänyt ex-vaimosi. Jos ei edes lapset pidättele, kun toteutat itseäsi.
V#ttu mä vihaan tuota "mikä saa tekemään lapsia ja eroamaan"- paskaa.
Minä menin naimisiin ajatuksena loppu elämä yhdessä. Ehkäisy jätettiin pois koska nyt perustetaan perhe. Lapsi tuli, täytti vuoden ja mies päätti, ettei jalua enää olla minun kanssani. Jos olisin sen tiennyt, olisin kieltäytynyt jo silloin, kun pyysi ekan kerran treffeille. Mutta onko meillä kristallipalloja, häh?
Oli provo tai ei, taitaa usein tommonen kateus iskeä ex-puolisoon kun uusi kumppani tulee kuvioihin (oli ex sitten nainen tai mies). Toisilla se tosiaan purkautuu ilkeilynä, jossa käytetään lapsia välikappaleena. Tämä on todella ahdistavaa ja raskasta lapsille, siksi tilanne kannattaisi pyrkiä purkamaan. Jos jollakin kokemusta, niin voisi kertoa onko esim. ulkopuolisesta tahosta apua jos ei kaksikeskustelut auta?
Soita poliisille. "Minna" on selkeästi "pedofiili".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V#ttu mä vihaan tuota "mikä saa tekemään lapsia ja eroamaan"- paskaa.
Minä menin naimisiin ajatuksena loppu elämä yhdessä. Ehkäisy jätettiin pois koska nyt perustetaan perhe. Lapsi tuli, täytti vuoden ja mies päätti, ettei jalua enää olla minun kanssani. Jos olisin sen tiennyt, olisin kieltäytynyt jo silloin, kun pyysi ekan kerran treffeille. Mutta onko meillä kristallipalloja, häh?
No eihän tuo silloin sua koskekkaan vaan ex-miestasi. Jätetty ei tietenkään ole syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän siinä vaimossa ole voinut mitään vikaa olla, eihän...
Minkälainen ihminen puhuu tuollaisia viisivuotiaalle?! Yritä keskustella uudelleen exän kanssa, jos ei auta niin lastenvalvojalle!
Ex akkasi taitaa olla päävikainen. Ei ole ihme että ero on tullut. Ilmoita lastenvalvojalle exän tempuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän siinä vaimossa ole voinut mitään vikaa olla, eihän...
Tottakai voi, mutta hän ei ole täällä kertomassa meille, joten ap. voi selitellä asian parhain päin itsensä hyväksi. Kuten huomaat vastausta ei kuulu.
Provon huomaa heti. Ei ole miehen kirjoittama.
Ihan yleistähän se on, että varsinkin äidit mustamaalaavat lasten isän uutta puolisoa. Usein heillä itselläänkin jo uusi puoliso, mutta jostain syystä vaan ei haluttaisi suoda lasten isälle uutta onnea. Ehkä pelätää , että lapset kiintyvät liikaa äitipuoleem tms.
Vierailija kirjoitti:
Provon huomaa heti. Ei ole miehen kirjoittama.
Juu, miehet ei osaa isoja alkukirjaimia, yhdyssanoja tai edes kappalejakoa.
Mun vanhemmat erosi juurikin kun olin 4, ja isä on eronnut myös kaikista sen jälkeisistä naisistaan. Aika paskalta se kaikki on lapsesta tuntunut eikä kauheasti löydy sympatiaa teidän touhulle. Ex-vaimo ei ole sen pahempi kuin sinäkään. Mikäköhän oli se välttämätön pakko erota ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat erosi juurikin kun olin 4, ja isä on eronnut myös kaikista sen jälkeisistä naisistaan. Aika paskalta se kaikki on lapsesta tuntunut eikä kauheasti löydy sympatiaa teidän touhulle. Ex-vaimo ei ole sen pahempi kuin sinäkään. Mikäköhän oli se välttämätön pakko erota ylipäätään.
Mitäs jos mä sanoisin, että AP ei ole sun isäs.
0/5