Noin alakouluikäinen lapsi oli ajaa minua päin pyörällä koska näpytteli puhelinta
Mihin tämä maailma on mennyt kun älypuhelinta näpytellään jopa pyörällä ajaessa? Ajoin siis itsekin pyörällä ja juuri ja juuri onnistuin väistämään, tyttö ei yhtään katsonut eteensä vaan tuli suoraan päin. Ja vielä suojatiellä, olisi voinut myös päätyä autoa päin.
Pari päivää aiemmin parikymppinen mies oli ajaa pyörällään suoraan auton alle, auto ehti juuri ja juuri tehdä äkkijarrutuksen.
Pelottaa pyöräillä, kun monet kanssapyöräilijät ajelevat miten sattuu!
Kommentit (4)
Tämä alkaa olla täällä päin kesäisin oikeasti ongelma. Omalle olen tehnyt selväksi että jos jää kiinni pyöräillessä puhelimen näpelöinnistä niin älypuhelin vaihtuu sillä sekunnilla nokian halkoon.
Ihan sama kävi mulle kun oli lenkillä! Tyttö tuli fillarilla vieläpä tien väärää puolta vastaan eikä katsonut eteensä. Fillarien pitäisi muutenkin varoa jalankulkijoita.
Voi ihan yleistä. Lapset ajelee miten sattuu kun samalla pitää katsoa puhelinta. Mutta kyllä aikuisetkin osaa. Tänä aamuna työmatkalla luulin että edellä kävelevä nainen oli humalassa kun hortoili laidasta laitaan, mietin jo että kummalta puolelta tuon uskaltaa ohittaa. Olikin naama kiinni puhelimessa eikä katsonut eteensä. Vielä vaarallisempaa tuo on liikenteessä, on niitäkin nähty.
Huomattu. Aina kun näen jopoja ajavan minua kohti, valmistaudun väistöliikkeeseen. Niiden selässä lapset/teinit useimmiten näpyttelevät iPhonejaan.