Syntyykö esikoinen aina ennen aikojaan?
Eli odotan esikoistani, laskettu aika 25.6. Moni tuttava on sanonut että ensimmäinen lapsi syntyy ennen laskettua mutta itse synnytys kestää kauan. Miten teidän esikoisen kohdalla?
Kommentit (28)
Kolme lasta, joista esikoisen synnytys meni kaikkein eniten yli lasketun ajan, syntyi rv 41+1, synnytys oli myös pitkäkestoisin.
Siis aina. Paitsi meillä ja näköjään yhdellä toisella rv 40+2
Ei. Oma 41+2, mielummin etuajassa, aika tuskaa näin kesällä odottaa, kokemusta on 😉
39+5, kesto ekoista pienistä supistuksista vauvan syntymään n. 8 tuntia.
2 viikkoa lasketunajan jälkeen ihan itsestään tuli,käynnistys oli varattu samalle päivälle mutta siihen ei tarvinnut lähteä. Synnytyksen kokonaiskesto 9 tuntia.
Omaa esikoista ei ole, mutta itse olen esikoinen eikä minulla kuulemma ollut mitään kiirettä ruveta syntymään. En ainakaan ennen aikojani tullut, vaan meinasin myöhästyä jopa elämäni tärkeimmästä tapahtumasta.
No ei nyt sentään :) Tavallisempaa taitaa olla, että esikoisen kanssa menee yli. Näin ne ammattilaiset ainakin sanoo. Mutta yksilöllistähän tuo on.
Taitaa olla pikemminkin päinvastoin eli ensimmäiset lapset tuppaavat syntymään lasketun ajan jälkeen. Itsellänikin meni se melkein kaksi viikkoa.
Varaudu vaan henkisesti siihen, että joudut odottamaan, niin ne viimeiset päivät menee helpommin - varsinkin jos olo alkaa olla jo tukala.
Laskettuna päivänä syntyi esikoinen, synnytys kesti reilu 7 tuntia
Esikoinen syntyi viikolla 35 ja synnytys kesti kaikkinensa neljä tuntia. Ja se kuopus syntyi viikolla 32 ja hätäsektiolla, että kaikkea mahtuu synnytyksiin.
10 päivää yli lasketun, synnytys kesti semmosen 10 tuntia
Meillä tuli kolme päivää etuajassa ja synnytys kesti
7h.
Vierailija kirjoitti:
40+2
Kuten myös.
42+0 aamulla käynnistyi kotona ja kesti yhteensä 6 tuntia siitä hetkestä syntymään.
40+2