Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
601/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomessa ihmetellyt sellaista tapaa, jossa asiakasta ei voida enää palvella vaikka olisi viisi minuuttia sulkemisaikaan, esim. kahvilat, pikaruokapaikat. Ovia kuitenkin pidetään auki siihen kellonlyömään, mutta jos asiakas tulee vaikka viittä minuuttia vaille, niin ei enää palvella. Tämä käytäntö tuntuu hyvin omituiselta, eikä ollenkaa järjelliseltä. Minusta asiakasta pitää palvella, jos hän on tullut liikkeeseen sisään aukioloajan voimassa ollessa. Asiakkaan ei tarvitse olla tietoisia liikkeen henkilökunnan työajoista tai siivouksista tms., eikä asiakasta pidä näillä tiedoilla rasittaa.

No nimenomaan pitää rasittaa. Kun se viimeinen tulee viimeisestä avoimesta ovesta (meillä kolme) ostamaan äkkiä jotain pientä. Eli maitoa kaupan perältä ja mitäs vielä, pitikö ottaa siideriä, ai ei voi ostaa vai, no mitäs mä sitten jne. Pyynnöistä huolimatta ei lähdetä ja alkaa jo vähän henkilökuntaa hiertää. Sitten valitetaan huonosta palvelusta. Pomo vaan nauraa ja kehoittaa tulemaan aikaisemmin. Kummasti nämä sama sankarit aina tulevat uudestaan vaikka alueella on muitakin kauppoja.

Tässä mielipiteessä tulee ilmi suomalaisen asiakaspalvelun laatu, vai sanoisinko paremminkin laaduttomuus. Ei vaan osata, ei. Pomokin vaan nauraa. Minusta tällainen asiakasta aliarvioiva ja jopa nöyryyttävä "asiakaspalvelu" perustuu vanhaan kommunistiseen mentaliteettiin.

Vierailija
602/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joop kirjoitti:

^ Ei se ole yhtään epäreilua että et saa viipyä kahvilassa pitempään kuin se on auki. Mitäpä jos lähtisit ajoissa kahville?

En koskaan mene kahvilaan jne hetki ennen sulkemista. Kauppaankin menen enintään 30 min ennen sulkemista jos on tyyliin yksi tai kaksi ostosta ja tiedän että pääsen ajoissa ulos. Mulle on selvää että sulkemisaikana suljetaan eikä se ole mikään tarjoilu aika. Siksi ihmettelen näitä jotka sanoo että jokainen asiakas pitäisi palvella sinne sulkemisaikaan asti. Se kun on mahdotonta jos haluaa sulkea sulkemisaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kiire ne paketit on saada just tällä sekunnilla? Tyypillistä hetimullenyt-ajattelua. 

Minua taas ihmetyttää tuo peukutusten määrä ja suhde näissä jutuissa.

Ovatko kaikki jossain suojatyöpaikoissa vai mikä siinä on että tehokas logistiikka ja nopeat toimitukset noin pelottavat?

Vai tiedättekö te että teidän firmanne ei kykene vastaamaan kilpailuun jos Amazon pystyttää Suomeen keskusvaraston ja alkaa ihan oikeasti palvella kunnolla suomalaisia kuluttajia?

Ja nuo "hetimullenyt" -jutut ovat jotain säälittävää, oikeesti nyt hei...

Nämä vänkäykset eivät kuulu tämän otsikon alle. Pitäisi myös älytä, että Keski-Euroopassa asuu Suomen kokoisella aluella n 200 miljoonaa ihmistä. Toimitusmatkat ovat vähän lyhyempiä ja pakettimäärät suurempia.

Toki näin mutta tuntuu että jotkut eivät edes halua palvelutason parantamista.

Ja ruuhka-Suomen alueelle on ihan realistista toivoa nopeita muutaman tunnin toimituksia.

Peukutukset 3-17.

OMG. Moni tosiaan ON ihan tyytyväinen tähän etanameininkiin!

Perusteluja vaan saan kun kerran näin nätisiti niitä pyydän......?

Vierailija
604/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että 100 g irtokarkkeja maksaa 0,98 senttiä kun kilo niitä irtokarkkeja maksaa 9,80 e.

No sillälailla!! Kumpikohan tuossa oli se tyhmä?

No voihan alapeukku, nyt minäkin tajusin tämän :D *hidas*

Vierailija
605/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kiire ne paketit on saada just tällä sekunnilla? Tyypillistä hetimullenyt-ajattelua. 

Ovatko kaikki jossain suojatyöpaikoissa vai mikä siinä on että tehokas logistiikka ja nopeat toimitukset noin pelottavat?

Vai tiedättekö te että teidän firmanne ei kykene vastaamaan kilpailuun jos Amazon pystyttää Suomeen keskusvaraston ja alkaa ihan oikeasti palvella kunnolla suomalaisia kuluttajia?

Nämä vänkäykset eivät kuulu tämän otsikon alle. Pitäisi myös älytä, että Keski-Euroopassa asuu Suomen kokoisella aluella n 200 miljoonaa ihmistä. Toimitusmatkat ovat vähän lyhyempiä ja pakettimäärät suurempia.

Ja ruuhka-Suomen alueelle on ihan realistista toivoa nopeita muutaman tunnin toimituksia.

Peukutukset 3-17.

Perustelu: ÄLÄ INTÄ!!! Perusta oma jankkausketjusi logistiikasta. Se ei ole tämä.

Vierailija
606/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joop kirjoitti:

^ Ei se ole yhtään epäreilua että et saa viipyä kahvilassa pitempään kuin se on auki. Mitäpä jos lähtisit ajoissa kahville?

En koskaan mene kahvilaan jne hetki ennen sulkemista. Kauppaankin menen enintään 30 min ennen sulkemista jos on tyyliin yksi tai kaksi ostosta ja tiedän että pääsen ajoissa ulos. Mulle on selvää että sulkemisaikana suljetaan eikä se ole mikään tarjoilu aika. Siksi ihmettelen näitä jotka sanoo että jokainen asiakas pitäisi palvella sinne sulkemisaikaan asti. Se kun on mahdotonta jos haluaa sulkea sulkemisaikaan.

Muistan kun muutimme ulkomaille, ja menimme kauppaan (iso ruokamarket), mutta huomasimme, että kauppa menee kiinni viiden minuutin päästä. Vähän arastellen menimme sisään, ja kysyimme myyjältä vieläkö ehtii asioida, ennen kuin suljette? Myyjä meni ihan hölmistyneen näköiseksi, ja sanoi, että voitte asioida ihan rauhassa, ja vielä opasti meitä kun selvisi, että olemme kaupassa ensimmäistä kertaa. Muitakin asiakkaita tuli kauppaan sisään koko ajan, eikä kenelläkään näyttänyt olevan kiire ovia sulkemaan asiakkaiden nenän edestä.

Vierailija
607/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä esimerkiksi pitäisi jo nyt onnistua Verkkokauppa tilauksen toimitus saman päivän aikana. Se ei tarvitsisi muuta kuin suoran yhteyden kyseiseen ketjuun Helsingin myymälään jossa myyjä keräisi tilauksen ja lähettäisi välittömästi Kuriirikyydillä asiakkaalle.

Ja jos saan arvata niin kustannukset asiakkaalle tästä tyyliin 5 euroa tai firma on paska ja mitä näitä nyt on?:)

Vierailija
608/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukutukset 3-17.

Tässä sinulle nyt oma ketju:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3180057/aspaketjun-logistiikkajankuttaj…

Vierailija
609/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukutukset 3-17.

Tässä sinulle nyt oma ketju:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3180057/aspaketjun-logistiikkajankuttaj…

Kas, taisi mennä tunteisiin!

Keskustelun rönsyäminen keskustelupalstalla lienee sinulle ihan uusi juttu?

Vierailija
610/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kaupassa. Työpaikkani on kauempana, joten silloin tällöin joudun käymään toisessa, muutaman metrin päässä sijaitsevassa samaa ketjua olevassa kaupassa ostamassa ne painavimmat ostokset.

Kerran siellä ostoksia tehdessä, nainen seisoskeli hyllyjen välissä etsien jotain ja menin ottamaan sieltä tarvitsemani ostoksen.

Nainen katsoi minua tuntien minut ja sanoi, että näytähän missä se x purkki täällä on ja missä hyllyssä. Katsoin naista ihmeissäni ja tokaisin, että mistä minä tiedän, en ole täällä töissä. Nainen mulkaisi minua vihaisesti huudahtaen, että olethan sinä x kaupassa töissä! Naurahdin, että olen TOISESSA kaupassa töissä, en tässä. Nainen katsoi minua ja totesi, että samaa ketjua se on.

En alkanut väitellä, vaan lähdin jatkamaan ostoksia. Jälkikäteen, kun kauppias vieraili omalla työpaikallani pitämässä palaveria pomoni kanssa, naureskeli että oli saanut palautetta huonosta asiakaspalvelusta myyjältä, joka ei ollut edes henkilökuntaa.

Vasta kuulemma pitkän jauhamisen jälkeen nainen oli alkanut uskoa, etten ollut henkilökuntaa.

Tuo on muuten aika hassua. Minultakin on useasti kysytty töissä ollessani, että onkohan kaupassa x tuotetta, jota ei täällä ole. Vastaus en valitettavasti tiedä ei vain riitä, kun " on kuitenkin samaa ketjua". No, sillä nyt ei ole merkitystä, koska kaikissa kaupoissa ei välttämättä ole samaa valikoimaa.

Käyn usein työvaatteet (sanotaan vaikka että autokorjaamoketju kyseessä, firman logot tunnistettavasti joka puolella) päällä läheisessä ruokakaupassa ostamassa eväitä. Erään kerran näytti kassalle olevan jonoa, itse vielä etsiskelin haluaamaani tuotetta hyllystä. Naisasiakas tuli koputtamaan olkapäähän "ootko sä myyjä". Vastasin että en ole, ihan asiakas. "Mutta kun sulla on työvaatteet päällä, mene tonne kassalle nyt!" Yritin siinä että joo on työvaatteet mutta mä olen tuossa xxx töissä enkä täällä. "MUTTA SULLA ON TYÖVAATTEET, MENE NYT VÄHÄN ÄKKIÄ TONNE KASSALLE KUN ON KAUHEE JONO!"

Naurahdin että en mä nyt taida kun en oikeasti ole täällä töissä ja lähdin kävelemään pois päin. Rouva jäi siihen tuhisemaan.

Multa on tultu kysymään ruokakaupassa apua, vaikka mulla on ollut ihan arkivaatteet päällä :D vanhempi rouva tuli kysymään, että ”anteeksi, mutta mistähän mahtaa löytyä tuotteet X ja Y?”. Vastasin, että en tiedä. Rouva mutisi ”kylläpä on huonosti koulutettua henkilökuntaa”. En ymmärrä, mun sen hetkiset vaatteet eivät edes ollut läheskään samanväriset tai -näköiset kuin kaupan henkilökunnan työvaatteet :D hassu mummeli.

Vierailija
611/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että 100 g irtokarkkeja maksaa 0,98 senttiä kun kilo niitä irtokarkkeja maksaa 9,80 e.

eikö tuo ole ihan totta? 

No ei kyllä ole. Jos 100 g irtokarkkeja maksaisi 0,98 senttiä, 1000 g eli 1 kg maksaisi 9,8 senttiä. Olisi aika halpaa.

Vierailija
612/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutopistepostin/asiamiespostin asiakkaat, jotka ovat sitä vuosikertaa itsekin, että pelkkä "meillä ei ole kopiokonetta" ei riitä vastaukseksi. (Postin omissa toimipisteissä saattaa vielä kopiokone olla.) "Kyllä teillä pitäisi olla, kun olette posti" (no emme ole, kun olemme pääasiallisesti kauppa ja niitä kopioita haluttaisiin ehkä pari vuodessa). Viimeisin asiakas myös jäi asiaa paapattamaan "mutta kun tehän tarvitsette sitä konetta itsekin"..ei todellakaan tarvita. Kopiokoneita ylipäänsä on pitänyt olla toimistoissa 20-30 vuotta sitten, meillä ei tarvitse ottaa paperisia valokopioita mitään varten. :)

Olen viranomaistehtävissä, meillä kopioita tarvitaan koko ajan. Mm. asiakkaille tarvitaan paperisia versioita päätöksistä, lausuntoja jne.

Vierailija
613/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihto- ja palautusmahdollisuus ei ole mikään yleinen oikeus, joka koskee jokaikistä liikettä. Viallisen tuotteen otan ilman muuta takaisin, mutta se, että ostit eilen ruokakaupastamme 5 pussia purkkaa ja et nyt haluakaan niitä, koska et pidä mausta/tulit katumapäälle/Kuun asento ei ole oikea, ei oikeuta sinua automaattisesti palauttamaan niitä. Kuka edes ostaa hirveän kasan tuotetta, jonka mausta ei pidä??

Huoh, tämä se on aina vakio riidan aihe kaupassa. Eräskin rouva tuli kauppaan ja halusi palauttaa, toiselta paikkakunnalta saman ketjun kaupasta, lapsensa ostamat tuotteet. Kertoi lapsen saaneen isältään 50 euroa rahaa ja lapsi oli ostanut noin 10€ arvoista tavaraa. Otin tuotteet takaisin koska olivat myyntikuntoisia ja hyvitin lahjakorttina kuten ketjun tapa oli.  Tämä kaikki tietysti tiukan inttämisen jälkeen, olisi halunnut mieluummin käteisenä summan. Myöhemmin sama rouva tuli käyttämään lahjakorttinsa itse, ei siis lapsi, ja valitteli että mitähän nyt ostaisi kun ei mitään tarvitse ja astioitakin on kaapit täynnä. Päätyi lopulta ostamaan astioita :) Tämä kaikki siis sen vuoksi että rouva oli lapselleen kateellinen tämän isältään saamasta rahasta. Voin vain kuvitella miltä lapsesta tuntui.

Vierailija
614/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee enemmän toisin päin, kun yritin asiakkaana saada asiakaspalvelijalta vastausta kysymykseen. Helsingin vedeltä tiedustelin veden Ph-arvoa. Sain aina vastaukseksi "Vesi on pehmeää". Siis vaikka sanoin kuinka monta kertaa, että ymmärrän hyvin, että vesi on pehmeää, mutta en ole siitä kiinnostunut vaan haluaisin tietää missä rajoissa Ph-arvo on. Vastauksena vain joka kerta yhä  ärtyneempi "Se vesi on pehmeää".

Jostain netistä sain sitten kaivettua, että Ph-arvo vaihtelee muistaakseni noin 7,4-7,6 välillä. Useimmat eivät tuon perusteella miellä vettä pehmeäksi, vaikka se vähäisen puskurointikyvyn vuoksi onkin pehmeää. En sitten tiedä, oliko tuo syynä siihen, että Ph-arvoa ei lukuisista yrityksistä huolimatta suostuttu kertomaan. Ehkä vaan oletettiin, että olen jonkin pesukoneen takia kyselemässä ja kaikki mitä minun tarvitsee tietää, on että vesi on pehmeää, enkä vaan ymmärrä kysyä oikeaa kysymystä.

Ihmettelen usein, miten on mahdollista, että joku ei vaan voi vastata siihen kysymykseen, mitä häneltä kysytään. Siinä tuli jo selainen epätodellinen olo, että voiko tämä olla totta. Vaikka nipisti itseään herätäkseen painajaisesta, sai vastauksen "Se vesi on pehmeää".

Vierailija
615/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee enemmän toisin päin, kun yritin asiakkaana saada asiakaspalvelijalta vastausta kysymykseen. Helsingin vedeltä tiedustelin veden Ph-arvoa. Sain aina vastaukseksi "Vesi on pehmeää". Siis vaikka sanoin kuinka monta kertaa, että ymmärrän hyvin, että vesi on pehmeää, mutta en ole siitä kiinnostunut vaan haluaisin tietää missä rajoissa Ph-arvo on. Vastauksena vain joka kerta yhä  ärtyneempi "Se vesi on pehmeää".

Jostain netistä sain sitten kaivettua, että Ph-arvo vaihtelee muistaakseni noin 7,4-7,6 välillä. Useimmat eivät tuon perusteella miellä vettä pehmeäksi, vaikka se vähäisen puskurointikyvyn vuoksi onkin pehmeää. En sitten tiedä, oliko tuo syynä siihen, että Ph-arvoa ei lukuisista yrityksistä huolimatta suostuttu kertomaan. Ehkä vaan oletettiin, että olen jonkin pesukoneen takia kyselemässä ja kaikki mitä minun tarvitsee tietää, on että vesi on pehmeää, enkä vaan ymmärrä kysyä oikeaa kysymystä.

Ihmettelen usein, miten on mahdollista, että joku ei vaan voi vastata siihen kysymykseen, mitä häneltä kysytään. Siinä tuli jo selainen epätodellinen olo, että voiko tämä olla totta. Vaikka nipisti itseään herätäkseen painajaisesta, sai vastauksen "Se vesi on pehmeää".

Onkin kivaa aspassa ottamassa puheluja monelta eri firmalta ja toimialalta kun muut on lähtenyt jo kotiin ja on vain hälytysnumero työmiehille jos jossain on putki katkennut jne. Sitten kysellään jotain kemian asioita :D   ....  

Vierailija
616/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noutopistepostin/asiamiespostin asiakkaat, jotka ovat sitä vuosikertaa itsekin, että pelkkä "meillä ei ole kopiokonetta" ei riitä vastaukseksi. (Postin omissa toimipisteissä saattaa vielä kopiokone olla.) "Kyllä teillä pitäisi olla, kun olette posti" (no emme ole, kun olemme pääasiallisesti kauppa ja niitä kopioita haluttaisiin ehkä pari vuodessa). Viimeisin asiakas myös jäi asiaa paapattamaan "mutta kun tehän tarvitsette sitä konetta itsekin"..ei todellakaan tarvita. Kopiokoneita ylipäänsä on pitänyt olla toimistoissa 20-30 vuotta sitten, meillä ei tarvitse ottaa paperisia valokopioita mitään varten. :)

Olen viranomaistehtävissä, meillä kopioita tarvitaan koko ajan. Mm. asiakkaille tarvitaan paperisia versioita päätöksistä, lausuntoja jne.

Luulisi niissä tehtävissä osaavan lukea. Kirjoittajahan näet ilmoitti toimivansa kaupassa, eikä viranomaistehtävissä. Juu nou, se mistä ihmiset käy ostamassa rahalla tuotteita.

Vierailija
617/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten ihan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kokee oikeudekseen huutaa ja riehua pikaruokaravintoloiden työntekijöille.

Tai oikeastaan kenelle tahansa asiakaspalvelijalle. En vaan ymmärrä. Todistin kerran tilannetta, kun olin ystäväni kanssa syömässä eräässä ravintolassa, ja joku keski-ikäinen nainen raivosi pää punaisena tarjoilijalle niin, että koko ravintola raikasi. Kaikki ihmiset katsoivat tilannetta mitä vittua -ilme kasvoillaan. Jos oikein ymmärsin, niin huudon syynä oli se, että ruuassa kesti hieman pidempään (ravintola oli täpötäynnä). En tosiaan tiedä, kuinka kauan rouva oli sapuskaansa odottanut, mutta silti se ei mielestäni oikeuta karjumaan täyttä kurkkua ravintolan henkilökunnalle. Kävi tarjoilijaa sääliksi. Jätimme hänelle reilun tipin, kun lähdimme.

Itse en koskaan valita asiakaspalvelijoille turhasta, ja jos valitan, niin hyvä kun en anteeksi pyytele valittamistani :D yritän aina olla mahdollisimman ystävällinen kaikille asiakaspalvelijoille. En koskaan voisi kuvitella itseäni huutamassa tarjoilijalle.

Jos haluaa hyvää palvelua niin kannattaa olla asiakaspalvelijalle napakka ja hieman tyytymättömän oloinen niin silloin tämä yrittää kaikkensa saadakseen asiakkaan hyvälle tuulelle. Viimeinen virhe on olla asiakaspalvelijalle ystävällinen tai kehua palvelua hyväksi sillä se voi johtaa siihen että Asiakaspalvelija gonahtaa eikä enään kehitä itseään paremmaksi

Väärin. Huutajien ja haukkujien eteen tehdään välttämätön. Ystävälliseen sävyyn asioiville annetaan kaikki ja vielä vähän extraa.

Ainakin täälläpäin se on just toisin päin.

Vierailija
618/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä kirjasto on törkeä jos kysyy häneltä 10 sentin myöhästymismaksua.

10 sentin suuruisen maksun takia uhataan että lakataan tyystin käyttämästä kirjastoa.

Maksut voi välttää jos palauttaa ajoissa, eli omasta toiminnasta aiheutunut maksu. Silti jotkut suuttuvat kirjastolle.

Suurin osa asiakkaista onneksi fiksuja, ei näitä tapauksia kovin paljoa ole tullut vastaan.

Vierailija
619/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:

eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.

toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.

Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.

Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettav

Amazon ja kiinalaiset verkkokaupat (Kiinan maaperällä siis) toimittavat tuotteen asiakkaalle parhaimmillaan parissa tunnissa

Siinä moni hämmästyy kun tuo meininki ennemmin tai myöhemmin rantautuu Suomeen.

Kävin katsomassa Amazon.de-tietoja, toimitus Saksa-Suomi. Standardi toimitusaika 5-7 työpäivää, Express 2-4 päivää.

HS on näistä kirjoittanut pitkät jutut. Jenkkilässä tuo parin tunnin toimitus pelittää ja Kiinassa niitten omilla firmoilla. Kiinassahan nauretaan eurooppalaisten verkkokauppojen surkean hitaille toimituksille, siellä viedään sähkömopoilla tuotteet vauhdilla asiakkaitten ovelle saakka. Me saamme vielä vain haaveill tuollaisesta palvelusta.

Mutta kun se kerran tulee niin loppuu laiskottelu ja logistiikka joko tulee kuntoon tai tulee konkurssi. Maltan näin asiakkaana tuskin odottaa.

Ai ihanuutta ja onnea kun tuo päivä koittaa, tavaraa, tavaraa, tavaraa, pikakyydillä kotiin, jaksankohan odottaa enää kauaa tuota autuuden ja riemun aikaa, hallelujaa!

Vierailija
620/4751 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas, joka nykyisin on erään ison ja kansainvälisen viestintäfirman toimitusjohtaja, oli silloin markkinointipäällikkö eräässä toisessa kv. firmassa, soitti minulle ja kysyi aivan hämmentäviä perusasioita heille varatusta VIP-tilasta kansainvälisen urheilutapahtuman yhteydessä. Olin silloin markkinointiassistentti. Siis tyyliin, että mitä mun pitää sinne tilata, paljonko juomia ja ruokaa ja pitääkö tilata jotain kalusteita ja jotain. Pitääkö meidän itse tuottaa meidän oma esittelymateriaali vai onko se siellä niinkuin valmiina ja kutsutaanko me itse meidän vieraat.

Olin aivan hämmentynyt, koska viikkoa aikaisemmin oli lähtenyt kaikille yhteistyökumppaneille rautalankaa väännettynä tiedote, jossa yksityiskohtaisesti neuvottiin step-by-step mitä pitää tehdä. Kysyin, että tuliko se perille? Tuli, mutta hän ei ymmärtänyt. Käytiin sitten se juttu läpi puhelimessa vielä ihan yksityiskohtaisesti, meni ehkä noin tunti. Mainittakoon, että hän oli ainoa noin 30:stä joka vaati kädestä pitäen apua. Ja noi oli oikeasti aika perusasioita PR:n jutuissa.

Puhelun päätyttyä menin vähän ihmeissäni markkinointijohtajan huoneeseen ja kerroin xx:n soittaneen ja olleen ihan ulalla. Kysyin, että onko hänen kanssaan varmasti käyty läpi mitä soppariin kuuluu ja mitä ei. Markkinointijohtaja meni ihan hiljaiseksi ja kysyi, että kävitkö sä nää asiat siis läpi hänen kanssaan just äsken? Juu. Nimittäin kun hän oli selittänyt sen asian puhelimessa just sitä edellisenä päivänä tälle asiakkaalle. Ihan täsmälleen samat asiat. 

Silloin mietin että millä hiton meriiteillä täällä pääsee kansainvälisen konsernin, ehkä maailman tunnetuimman brändin, markkinointipäälliköksi...

Alkoholismi ja Altzheimer iskevät kehen tahansa.