Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
401/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:

eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.

toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.

Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.

Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.

Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus. 

Tämä pikkuverkkokauppa jossa olen töissä tekee miljoonien eurojen voittoa joka vuosi, joten ei kait se heti kaadu. Vaikka kuinka aspalle, eli minulle, huudetaan. Jokainen asiakas on toki oikeutettu vaihtamaan kauppaa.

Ihan näin entisenä varastotyöntekijänä pakko ihmetellä miten saatte viisi päivää kulumaan tavaran toimitukseen. Se on järjettömän pitkä aika, työ huonosti organisoitua tai sitten resurssit eivät vain riitä.

Vierailija
402/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC puhelintuessa joutui muun muassa selittämään että:

- en voi neuvoa asiakasta lain rikkomisessa (DVD:n kopiosuojauksen ohittaminen)

- läppärin näyttö ei mene rikki siitä, että sitä kantta ihan normivoimin avaa ja sulkee, eli kyllä sen voi sulkea

- läppärin virtajohdon voi ottaa halutessaan irti seinästä

- PC tuessa ei voida auttaa teitä hajonneen jääkaapin kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

Uskomattoman surkeaa logistiikkaa! Se missä kuuluisi mennä yksi päivä menee teillä kolme päivää?

Tilaus pitäisi tulostua automaattisesti tavarankerääjille, kun tilaus tuolee ja hänen tulisi lähteä keräämään tavarat samantien ja tilaukset pitäisi toimittaa joka päivä päivän lopuksi postiin.

Huomaa kyllä ettei hirveästi jengi tee varastotöitä tai tajua logistiikasta mitään kun katselee alapeukkujen määrää.. itsekin olin yhden ison konsernin palveluksessa ja siellä tosiaan tehtiin noi kaikki Yhden päivän aikana tai penaltia tuli. Ei tosin työntekijälle, vaan myyjälle, mutta tuli jos jätti hoitamatta.

Vierailija
404/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomessuilla joutunut muunmuassa selittämään, että ei, me ei voitu tuon messuaidan ulkopuolella seisovaa rumaa taloa purkaa kun se a)Ei kuulu messualueeseen, b)Ei kuulu meidän firmalle, c)Se on jonkun koti. Loputon hämmennyksen kohde on ollut myös maalattujen puuportaiden naarmuuntuva suojapleksi, se ei vaan mene jakeluun että se on väliaikainen. Selityksen jälkeen poistutaan paikalta silmiä muljautellen ja jupisten typeristä pintamateriaaleista.

Vierailija
405/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei kinattaisi enempää muovipusseista, verkkokaupoista tai kellokorteista. Paljon mukavempaa on lukea aspakokemuksia.

Vierailija
406/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinpalvelussa laskujen selittäminen: "Miksi minulta laskutetaan toukokuulta palvelua, minähän olen maksanut toukokuussa laskun?" "Niin toukokuussa olet maksanut huhtikuun käytön." "Minä maksoin huhtikuussa laskun." "Huhtikuussa olet puolestaan maksanut maaliskuun käyttöjä." "Minä maksoin maaliskuussa kyllä laskun. Te yritätte huijata minua." "Emme me kyllä huijaa, maaliskuun laskussa on laskutettu helmikuu." "Kyllä te huijaatte, minä maksoin helmikuussa laskun. Haluan puhua esimiehesi kanssa, sinä huijaat." "Helmikuussa laskutettiin tammikuu, mutta selvä juttu, toki saat puhua esimieheni kanssa. Pieni hetki, katson onko esimies vapaana. Yhdistän." Ja koska kyseinen esimies sattui istumaan vieressä, kuulin, kun hän kävi täsmälleen saman keskustelun uudestaan. Pääsivät syyskuuhun, kun asiakas antoi periksi. Laskut voivat joskus olla hankalia.....

eivätkö kehitysvammaiset ole holhouksen alaisia?

Vierailija
407/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman surkeaa logistiikkaa! Se missä kuuluisi mennä yksi päivä menee teillä kolme päivää?

Tilaus pitäisi tulostua automaattisesti tavarankerääjille, kun tilaus tuolee ja hänen tulisi lähteä keräämään tavarat samantien ja tilaukset pitäisi toimittaa joka päivä päivän lopuksi postiin.

Huomaa kyllä ettei hirveästi jengi tee varastotöitä tai tajua logistiikasta mitään kun katselee alapeukkujen määrää.. itsekin olin yhden ison konsernin palveluksessa ja siellä tosiaan tehtiin noi kaikki Yhden päivän aikana tai penaltia tuli. Ei tosin työntekijälle, vaan myyjälle, mutta tuli jos jätti hoitamatta.

Ja huomaa myös sen, että jotkin ymmärtävät vain suurten organisaatioiden toimintalogiikan.

Vierailija
408/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina antoisaa kertoa kallista Subway-sämpylää maksavalle asiakkaalle etten ole vastuussa tämän ketjun hinnoittelusta. Tiedän, että hinnat nousivat juuri taas ja kokonainen leipä maksaa melkein kympin, mutta en silti ole itse päättänyt asiasta.

Logiikka on varmaan se että kerrot esimiehellesi näistä valituksista, joka sitten vie asiaa omalta osaltaan eteenpäin. Lopputuloksena oletetaan olevan että valitukset auttavat laskemaan sämpylän hintaa.

Ei,en itse harrasta tällaista valittamista,enkä edes käy Subwayssa. Olen vaan turhan paljon tekemisissä ammattivalittajien kanssa.

Vierailija
409/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikanaan kirjakaupassa töissä ja eräs nainen halusi ostaa kummilapselleen lahjaksi tämän kirjan

https://www.risingshadow.fi/library/book/2014-elavien-nukkejen-yo

Kysyin laitetaanko pakettiin ja halusi. Ei siinä vaiheessa katsonut kirjaa tarkemmin. N. viikon kuluttua nainen tuli vihaisena palauttamaan kirjaa ja sanoi, että kannessa on kirjoitusvirhe, pitäisi olla "Elävien nukkien yö" eikä "nukkejen" Sanoin että niinhän se taitaa olla, mutta varmaan vaan kääntäjälle sattunut erehdys. Vaati saada kirjan "oikanlaisella kannella" Sanoin että se kansi on kyllä kaikissa samanlainen ja en voi ottaa kirjaa takaisin, koska sen sivuja oli jo taiteltu. Poistui liikkeestä pyhää vihaa uhkuen. En tiedä mitä nainen oletti minun voivan tehdä asialle, alkaa väsätä kirjaan uutta kantta kenties?

Nukkejen on ihan sallittu taivutusmuoto. Uskoitko siis itsekin että koko kirjan nimeen olisi voinut päätyä virhe?

minä en usko, että tuota kyseistä kirjaa on kukaan ostanut kummilapselleen lahjaksi :D

Nukkien olisi muuten nukka-sanan monikon genetiivi. 

Miksi et? Itsekin sain sen pienempänä lahjaksi.

Vierailija
410/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina antoisaa kertoa kallista Subway-sämpylää maksavalle asiakkaalle etten ole vastuussa tämän ketjun hinnoittelusta. Tiedän, että hinnat nousivat juuri taas ja kokonainen leipä maksaa melkein kympin, mutta en silti ole itse päättänyt asiasta.

Työskennellessäni Subwayssa monet yrittivät saada alennusta esim. ottamalla vain paria eri vihannesta, tai jättämällä mausteet/jonkin kastikkeen kokonaan pois. Eräs vanhempi pariskunta halusi leivät alennuksella sen vuoksi, että niihin ei saanut voita tai edes margariiniä, sillä ”kyllähän nyt leivällä pitää olla voita”.

Vierailija
411/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti osa asiakaspalvelijoista on itse aika tyhmiä, kun heille tulee yllätyksenä, että joku on vielä häntäkin tyhmempi.

Vierailija
412/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin tilausta vastaan lääkärismieheltä, halusi ostaa jotain pientä suolaista ja makeaa tilaisuuteen. Halusi kahta suolaista ja yhden makean tuotteen ja kyseli jokaisen kohdalla paljonko hän tilaa niitä. Siiiiiis ihan niin monta kuin haluaa, ainakin 1 kpl per naama voisi olla kiva kaikkien osallistujien kannalta 😁 Ja sitten siinä vaiheessa kun olisin ottanut yhteystiedot ylös ja tilauksen ajankohtaa koskevat tiedot, olikin miehellä kiire ja otti puhelinnumeron mukaansa johon ottaa yhteyttä. Onneksi en kovin usein joudu tilauksia ottamaan vastaan, aina yhtä hämmentäviä tapauksia :D

Tämä kirjoitus oli hämmentävä tapaus. En nyt ymmärtänyt ollenkaan.

Mies oli tilaamassa suolaista tuotetta x, suolaista tuotetta y ja makeaa tuotetta z. Jokaisen kohdalla hän kysyi montako hän tilaa niitä. Ja syöjiä hänelle oli tulossa 15. Ja sitten kun oli lopulta valmis tarjottavien kanssa ja aloin ottamaan henkilötietoja yms, olikin miehellä kiire ja lupasi soitella. Jos oli alunperinkin kiire, miksi ei vaikka sitten suoraan ottanut käyntikorttia ja venkslannut tilausta puhelimessa. Oli hämmentävää viedä tilaus hoville kun siinä ei ollut mitään päivämääriä ja tietoja.

Vierailija
413/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinpalvelussa laskujen selittäminen: "Miksi minulta laskutetaan toukokuulta palvelua, minähän olen maksanut toukokuussa laskun?" "Niin toukokuussa olet maksanut huhtikuun käytön." "Minä maksoin huhtikuussa laskun." "Huhtikuussa olet puolestaan maksanut maaliskuun käyttöjä." "Minä maksoin maaliskuussa kyllä laskun. Te yritätte huijata minua." "Emme me kyllä huijaa, maaliskuun laskussa on laskutettu helmikuu." "Kyllä te huijaatte, minä maksoin helmikuussa laskun. Haluan puhua esimiehesi kanssa, sinä huijaat." "Helmikuussa laskutettiin tammikuu, mutta selvä juttu, toki saat puhua esimieheni kanssa. Pieni hetki, katson onko esimies vapaana. Yhdistän." Ja koska kyseinen esimies sattui istumaan vieressä, kuulin, kun hän kävi täsmälleen saman keskustelun uudestaan. Pääsivät syyskuuhun, kun asiakas antoi periksi. Laskut voivat joskus olla hankalia.....

eivätkö kehitysvammaiset ole holhouksen alaisia?

Jotkut kai lipsahtavat ohi systeemin kourista. En minä tiedä, mutta puhelinpalveluissa kuulee kyllä yhtä sun toista, mikä saa ihmettelemään sitä, miten heikoilla kantimilla on osan yksinasuvan kyvyt ja ymmärrys.

Vierailija
414/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kaikkia eläviä kasveja vähän väkisinkin täytyy kastella, etteivät ne kuole. Toisia harvemmin kuin toisia, mutta kuitenkin.

Airplant kasveja ei tarvitse.

Vierailija
415/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hotellin vastaanotossa töissä ja joka ikinen päivä: saanhan minä paremman huoneen (kun olen varannut), heheh heheheh (nauru tai virnistys perään). Ei ole edes kysymys, vaan esitetään käskynä tai toteamuksena. Miten joku voisi kuvitella, että jos maksaa keskihintaa halvemman hinnan yöpymisesta ja on varannut halvimman huonetyypin, että kuuluisi sittenkin saada sviitti tai standard-luokan huone? Aikuiset asiakkaat.

Tai sitten seuvaava: meitä tulikin 4, mutta he ovat meidän lapset (jep, 16v ja 14v, niistä kuuluisi maksaa erikseen, kaikki säännöt lisämaksusta ovat tosiaan varaamon sivustolla), saanko lisävuoteet? En halua maksaa! Olen jo KOKO varauksen netissä maksanut! (joo, muttet lisävuoteista, oletko lukenut varausehdot?)

Klassinen juttu: jos asiakas ei saa maksutta toivomansa huonetyyppiä, sitten vasta kiristys alkaa. Esim. kostona tulee bookkarin tai expedian sivuilla kauhea palaute (mikään ei toiminut ja respa oli muutenkin yksinkertainen, en suosittelee!!!!!!! tai vastaava). Siitä syystä luen varoen hotellien asikkaitten kokemuksista, jos itse tarvitsen hotellimajoitusta.

Vierailija
416/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten paljon olet maksanut veroja ei kiinnosta minua paskan vertaa. Se on näiden julkisten sote-palveluiden paras puoli, että me ei jonossa kysellä, oletko menestynyt yksityisyrittäjä vai rapajuoppo. Tätä saa pahimmillaan useamman kerran viikossa selvittää puhelimessa ja joskus kasvotustenkin, lähes aina keski-ikäisille miehille. Yrittäjäkortti on se pahin, silloin tietää aina huokaista syvään ennen kuin vuodatus alkaa. 

Vierailija
417/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASIAKAS: Paljonko yksi lippu maksaa?

MINÄ: Kolme euroa.

ASIAKAS: Montako lippua saan viidellä eurolla?

MINÄ: Saat yhden lipun ja sulle jää kaksi euroa. [Ihmeen kaupalla mulla pysyi pokka]

Vierailija
418/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena että kunpa Amazon tulisi pian Suomeenkin.

Ei meinaan yllä kuvattu pelleily kauan jatkuisi sen jälkeen vaan alkaisi oikeasti tapahtumaan.

Vierailija
419/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINÄ: Saat yhden lipun ja sulle jää kaksi euroa. [Ihmeen kaupalla mulla pysyi pokka]

Tuota kutsutaan tinkimiseksi....

Vierailija
420/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kutsutaan tinkimiseksi....

Lipunmyyjillä on harvemmin valtuuksia antaa alennusta tinkaajille, vaan ainoastaan esim. opiskelijoille joilla  heilläkin pitää olla opiskelijakortti ja muille vastaaville ryhmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän