Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
mamachan kirjoitti:
Opiskeluaikana siivosin toimistoja. Kaikki muut oli ok, mutta pomojen sihteereille sai olla aina selittelemässä, mitkä hommat kuuluu tai ei kuulu minulle. Yritivät nakittaa kaikenlaista ilman lisäkorvausta (verhojen pesemistä, palkintojen/ plakaattien kiilottamista, vanhojen huonekalujen pesemistä, huonekalujen siirtämistä jne).
Teidän firma on tehnyt tällaisen siivoussopimuksen meidän siivousfirman kanssa ja siihen kuuluu seuraavat palvelut - piste
Sama homma jäänyt mieleen siivooja-ajoiltani.
Parhaita olivat ne, jotka kevään koittaessa joku kaunis päivä pyysivät ihan yhtäkkiä että jos äkkiä pesaisisit koko talon ikkunat, että kyllähän sulla varmaan ikkunanpesuvälineet on mukana ja aikaa riittää.
Juu ei oikein onnistu monen tunnin lisätyö ilman, että tiedän siitä etukäteen ja vaatisi myös työnantajani kanssa sopimista.Alussa en ymmärtänyt, että kohteissa ei voi alkaa suorittamaan mitään lisähommia esim jääkaappien pesua tms vain koska joku pyytää, vaan on aina asiakkaan oltava yhteydessä siivousfirmaan ensin. Näistä tuli sitten pomoilta sanomista itselleni muutamaan kertaan.
Oletko nykyään juristi?
Oletko älykäs?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyllisesti vajaa tähän ketjuun on ilmaantunut kommentoimaan harhaisesti joka asiaan?
Joo, tämä juristijankkaaja... taitaa olla harhat päällä kyseisellä tyypillä aika pahasti!
itse selitit eilen jollekkii amisnuorelle..et vanhemmat on siitä yhtä ylpeitä kuin juristi veljestä?
eikös puheissasi ole ristiriitaa?
amisnuoren mielestä hänestä ei oltu yhtä ylpeitä
??????
Yritin selittää, että vaikka vanhemmat ehkä ovat ylpeämpiä niistä muista sisaruksista, he varmasti rakastavat tätä amispoikaansa ihan yhtä paljon. Rakkaus ja ihmisarvo eivät ole oppiarvoista kiinni.
Mene muualle jankkaamaan juristeista. Hyvää päiväjatkoa sinulle!
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä älyllisesti vajaa tähän ketjuun on ilmaantunut kommentoimaan harhaisesti joka asiaan?
Joo, tämä juristijankkaaja... taitaa olla harhat päällä kyseisellä tyypillä aika pahasti!
itse selitit eilen jollekkii amisnuorelle..et vanhemmat on siitä yhtä ylpeitä kuin juristi veljestä?
??????
Yritin selittää, että vaikka vanhemmat ehkä ovat ylpeämpiä niistä muista sisaruksista, he varmasti rakastavat tätä amispoikaansa ihan yhtä paljon. Rakkaus ja ihmisarvo eivät ole oppiarvoista .Hyvää päiväjatkoa sinulle!
Onko sinulla amis ystäviä?
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??????
Yritin selittää, että vaikka vanhemmat ehkä ovat ylpeämpiä niistä muista sisaruksista, he varmasti rakastavat tätä amispoikaansa ihan yhtä paljon. Rakkaus ja ihmisarvo eivät ole oppiarvoista kiinni.
Mene muualle jankkaamaan juristeista. Hyvää päiväjatkoa sinulle!
Akuisten satu:
Kaffepulla on tosielämässä empaattinen ja ystävänsä postinjakajia ,kaupankassoja ja juristeja.
Yhdessä käyvät sitten taidehuutokaupoissa, ensi-illoissa ..ym
Minulla on paljon ystäviä, joilla on amispohjainen koulutus. Myös miehelläni on amistutkinto.
Mikä sinun ongelma on?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
??????
Yritin selittää, että vaikka vanhemmat ehkä ovat ylpeämpiä niistä muista sisaruksista, he varmasti rakastavat tätä amispoikaansa ihan yhtä paljon. Rakkaus ja ihmisarvo eivät ole oppiarvoista .Hyvää päiväjatkoa sinulle!
Haistelen omia pieruja tietsikan ääressä ja viihdyn oikein hyvin.
Onko sinulla amis ystäviä?
Kaffepulla kirjoitti:
Minulla on paljon ystäviä, joilla on amispohjainen koulutus. Myös miehelläni on amistutkinto.
Mikä sinun ongelma on?
no ainakaan en
Haistelen omia pieruja tietsikan ääressä
Kaffepulla kirjoitti:
Mikä sinun ongelma on?
No taisi mennä tunteisiin
häpeäklö äitisi sitä että olet duunari
oletko täällä puolustamassa alepan kassoja?
Kaffebulla
tietääkö miehesi
tässä yksi kommenttisi
Voi kuule, mulla on tälläkin hetkellä pari rakastajaa, joita tapailen. Eli puutteessa en ole ;)
Oho, viesti, johon vastasin, hävisi mystisesti! Taidan olla täällä jossain erityiseurannassa. Eiköhän tämä koko ketju poistu kohta :/
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla
tietääkö miehesi
tässä yksi kommenttisiVoi kuule, mulla on tälläkin hetkellä pari rakastajaa, joita tapailen. Eli puutteessa en ole ;)
Oho, viesti, johon vastasin, hävisi mystisesti! Taidan olla täällä jossain erityiseurannassa. Eiköhän tämä koko ketju poistu kohta :/
oletko erityisseurannassa?
onko kaikki siellä hyvin?
Kaffepulla kirjoitti:
Mikä sinun ongelma on?
hei sielun sisko
mies ja kaksi rakastajaa!!!
Minusta tämä on päivän selvä asia! Jos ei enää rakasta miestä, niin silloin ei mahlat virtaa. Se on hyvinkin näin yksinkertainen asia. Jos on todella tykästynyt toiseen niin kyllä sitä haluaa paneskella koko ajan kiimassa kuin kiimaset kanit! Tämän voin sanoa 56 vuoden kokemuksella :)
miksi Kaffepulla täällä tuomitsee muita
itse pitää KAHTA rakastajaa
Ei tee töitä vaan maleksii vauva palstalla
On Duunari= kaikki mitä facessa kerrotaan on totta
Vierailija kirjoitti:
alepan kassa kirjoitti:
Niin ja kaupankassan kanssa ystävystymisessä pitää muutenkin olla tähtimerkit kohdallaan. Tiedän tämän siksi, että olin itse vuosia pienen kaupan kassalla. Suhteellisen sosiaalisena ja ystävällisenä ihmisenä yritin lukemattomia kertoja aloittaa keskustelua asiakkaiden kanssa, joita nyt useimpia näki kuitenkin monta kertaa viikossa. Todella monta kertaa asiakas vastasi yhdellä sanalla ja mulkoili sen jälkeen vihaisesti :D.
Esimerkki: saman ikäinen tyttö kävi monta kertaa viikossa, hymyili ja tervehti ihan normaalisti. Huomasin että hänellä oli ihana koira, jonka hän jätti odottamaan ulos. Joten sitten 100:n kassatapahtuman jälkeen rohkaistuin sanomaan, "sulla on muuten tosi nätti koira, minkä rotuinen se on?". Vastaus oli: "aussi". Ja tunnelma meni saman tien sata astetta pakkaselle. Hän laski katseensa maahan, pakkasi ostoksensa salamannopeasti ja paineli ovesta niin että törmäsi mummeliin matkalla.
Niin, ei hän halunnut jutella kassan kanssa, vaikka näki minua varmaan enemmän kuin omaa äitiään. Ja vaikka keskimääräisesti koiraihmiset tykkäävät puhua koiristaan. Tämän jälkeen ei puhuttu enää koskaan mitään :D.
Eiköhän sitä jotain vielä voisi keksiä. Mä en tajua miksi asiakas ei saa olla rauhassa ja ottaa itse kontaktia myyjään, jos tarvitsee/haluaa palvelua. Tuollainen supersosiaalinen ja yliaktiivinen "palvelu" on teennäisyydessään huvittavaa ja lähinnä asiakkaan ahdistelua jota luulisi jokaisen kauppiaan haluavan välttää viimeiseen asti. Tarkoitus kai kuitenkin on saada myydyksi niitä tuotteita mahdollisimman paljon eikä se, että asiakas poistuu paikalta tyhjin käsin. Eikä tosiaan tule koskaan takaisin.
Nyt tuosta spedeilystä jää vain p*skan maku suuhun asiakkaalle ja luultavasti myös myyjälle.
Tosi kiva jos joku onnistuu tuosta murtamaan jään ja aloittamaan YHTEISEN LAIHDUTUSPROJEKTIN. :D Rispekt!
Minä maksavana asiakkaana kaupassa, taksissa, kampaajalla yms. katson oikeudekseni päättää, avaanko keskustelun.
Olen toki kohtelias, tervehdin ja kiitän. En vain pidä siitä, että asiakaspalvelija kyselee asioistani tai alkaa avautumaan omista asioistaan.
En todellakaan pidä heitä itseäni huonompina ihmisinä. En vain halua viedä juttua yhtään tuttavalliseen suuntaan. Minusta hyvä asiakaspalvelija antaa asiakkaan päättää, puhutaanko muuta kuin pakolliset kohteliaisuudet. Itse asiakaspalvelijana noudatan tätä asiakas avaa keskustelun -käytäntöä, menen hänen ehdoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alepan kassa kirjoitti:
Niin ja kaupankassan kanssa ystävystymisessä pitää muutenkin olla tähtimerkit kohdallaan. Tiedän tämän siksi, että olin itse vuosia pienen kaupan kassalla. Suhteellisen sosiaalisena ja ystävällisenä ihmisenä yritin lukemattomia kertoja aloittaa keskustelua asiakkaiden kanssa, joita nyt useimpia näki kuitenkin monta kertaa viikossa. Todella monta kertaa asiakas vastasi yhdellä sanalla ja mulkoili sen jälkeen vihaisesti :D.
Esimerkki: saman ikäinen tyttö kävi monta kertaa viikossa, hymyili ja tervehti ihan normaalisti. Huomasin että hänellä oli ihana koira, jonka hän jätti odottamaan ulos. Joten sitten 100:n kassatapahtuman jälkeen rohkaistuin sanomaan, "sulla on muuten tosi nätti koira, minkä rotuinen se on?". Vastaus oli: "aussi". Ja tunnelma meni saman tien sata astetta pakkaselle. Hän laski katseensa maahan, pakkasi ostoksensa salamannopeasti ja paineli ovesta niin että törmäsi mummeliin matkalla.
Niin, ei hän halunnut jutella kassan kanssa, vaikka näki minua varmaan enemmän kuin omaa äitiään. Ja vaikka keskimääräisesti koiraihmiset tykkäävät puhua koiristaan. Tämän jälkeen ei puhuttu enää koskaan mitään :D.
Eiköhän sitä jotain vielä voisi keksiä. Mä en tajua miksi asiakas ei saa olla rauhassa ja ottaa itse kontaktia myyjään, jos tarvitsee/haluaa palvelua. Tuollainen supersosiaalinen ja yliaktiivinen "palvelu" on teennäisyydessään huvittavaa ja lähinnä asiakkaan ahdistelua jota luulisi jokaisen kauppiaan haluavan välttää viimeiseen asti. Tarkoitus kai kuitenkin on saada myydyksi niitä tuotteita mahdollisimman paljon eikä se, että asiakas poistuu paikalta tyhjin käsin. Eikä tosiaan tule koskaan takaisin.
Nyt tuosta spedeilystä jää vain p*skan maku suuhun asiakkaalle ja luultavasti myös myyjälle.
Tosi kiva jos joku onnistuu tuosta murtamaan jään ja aloittamaan YHTEISEN LAIHDUTUSPROJEKTIN. :D Rispekt!
Minä maksavana asiakkaana kaupassa, taksissa, kampaajalla yms. katson oikeudekseni päättää, avaanko keskustelun.
Olen toki kohtelias, tervehdin ja kiitän. En vain pidä siitä, että asiakaspalvelija kyselee asioistani tai alkaa avautumaan omista asioistaan.
En todellakaan pidä heitä itseäni huonompina ihmisinä. En vain halua viedä juttua yhtään tuttavalliseen suuntaan. Minusta hyvä asiakaspalvelija antaa asiakkaan päättää, puhutaanko muuta kuin pakolliset kohteliaisuudet. Itse asiakaspalvelijana noudatan tätä asiakas avaa keskustelun -käytäntöä, menen hänen ehdoillaan.
iköhän sitä jotain vielä voisi keksiä. Mä en tajua miksi asiakas ei saa olla rauhassa ja ottaa itse kontaktia myyjään, jos tarvitsee/haluaa palvelua. Tuollainen supersosiaalinen ja yliaktiivinen "palvelu" on teennäisyydessään huvittavaa ja lähinnä asiakkaan ahdistelua jota luulisi jokaisen kauppiaan haluavan välttää viimeiseen asti. Tarkoitus kai kuitenkin on saada myydyksi niitä tuotteita mahdollisimman paljon eikä se, että asiakas poistuu paikalta tyhjin käsin. Eikä tosiaan tule koskaan takaisin.
kylläpäs täällä vihataan vaatekauppojen siistijä /kassahenkilöitä?
Vierailija kirjoitti:
kylläpäs täällä vihataan vaatekauppojen siistijä /kassahenkilöitä?
Niinpä. Se pakollinen ystävällisyys ja hirveä lisämyynti... Herättää vaan kauhean epäluottamuksen. Mua myös yksi myyjä, ei Vilassa kyllä siis, alkoi kiusaamaan kun huomasi, että en aio ostaa normihintaisia tuotteita :D alkoi puhumaan alentuvaan sävyyn että pidetään kai nuo vaaleat vaatteet kumminkin pois lattialta, että ei likaannu. Olin vaan kasannut reppuni päälle, mitä aioin ostaa, kun se koppi oli niin helvtin pieni ja epäkäytännöllinen. Olisiko häpeän tuottaminen yksi taktiikka saada asiakas tuntemaan velvollisuutta ostaa lisää, tai sitten purki vaan pahaa mieltään.
Ja siis ihan kuin kuluttajat ei huomaisi, että yhtäkkiä myyjät laulaa rallattelee tietyssä kaupassa...? Kai meitä pidetään tosi tyhminä.
Vierailija kirjoitti:
Olin autorekisterikeskuksessa puhelinpalvelussa kesätöissä, jossa siis kerrottiin kuka omistaa auto ABC-123 ja kuka on haltija jne.
Yksi mamma soitti ja puhelu tuli minulle. Puhelu alkoi ihan normaalisti, hän kysyi, kuka omistaa mustan auton DEF-456. Kerroin että sen omistaa Nordea Rahoitus ja haltijana on Maija Meikäläinen. Normi settiä.
Nainen kiljaisi että "ahaaa, sanopa minulle että miksi sitä sitten ajaa tumma ja pitkä mies?". Yritin siinä mykistyneenä jotain selittää, että niin, saahan sitä autoa ajaa kuka vaan, että ei meille tartte ilmoittaa ketkä kaikki ajavat jotain autoa, että se on ihan sen auton haltijan asia.
Nainen alkoi avautumaan, että meillä ei täällä kuule ole koskaan asunut mitään rikkaita ihmisiä ja nyt on tuollainen hieno ja kallis auto ilmestynyt parkkipaikalle ja sitä ajava ei minun tietääkseni asu tässä talossa.
Puhelu jatkui vielä ihan absurdina. Olisin voinut kuvitella sen olevan joku polttaripila, jos olisin ollut menossa naimisiin.
Olen ollut samoissa hommissa hyvin kauan sitten. Työelämän hassuimmat jutut on juuri tuolta: kerran yksi nainen kysyi, saatuaan reknon perusteella auton omistavan miehen nimitiedon ”onko hän naimisissa?”. Toinen nainen kysyi: ”voitko lähettää miehen valokuvan”. Vähän surullista oli kun yksi nainen kysyi monen auton tiedot, ja ne saatuaan sanoi etsivänsä isää tulevalle lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti puhelimessa selittää asiakkaalle miten maksaa laskunsa. Että ei, sitä ei voi maksaa firman nettisivuilla vaan pitää mennä omaan verkkopankkiin maksamaan... Kyseessä kuntosali :D
Kyllä sellaisiakin yrityksiä nykyään on joiden nettisivuilla voi maksaa yrityksen palveluita.
Ohis.
Mainitsepa edes yksi yritys, jonka verkkokaupassa jo lähetettyjä laskuja voi maksaa.
Ihan siis aidosti kiinnostuneena haluan tietää onko joku sellaisen toteutuksen tehnyt. Minä en ole nähnyt kuin sellaisia joissa voi maksaa samalla kun tekee ostoksen verkon kautta. Mutta sitten jo lähetetyt maksut pitää maksaa pankkiin. Ennen toki ja vielä -90 luvun alussa ennen verkkopankkeja maksu firman kassaan kävi suoraan paikan päällä. Onko joku Suomalainen firma tehnyt tai teettänyt verkkokauppaan mahdollisuuden maksaa heille suoraan jo lähetettyjä laskuja niin siitä en ole edes kuullut keneltäkään.
No esim. vaikka Elisa: Liittymän, palvelun tai laitteen omistajana näet Elisan laskusi OmaElisasta. Kun maksat laskusi OmaElisasta, näkyy maksu Elisalla heti ilman pankkiviivettä.
Tänään piti selittää ikääntyneemmälle herrasmiehelle, että näyttö ei ole tietokone. Että siihen pitää ostaa sen näytön lisäksi vielä keskusyksikkö.
Sama homma jäänyt mieleen siivooja-ajoiltani.
Parhaita olivat ne, jotka kevään koittaessa joku kaunis päivä pyysivät ihan yhtäkkiä että jos äkkiä pesaisisit koko talon ikkunat, että kyllähän sulla varmaan ikkunanpesuvälineet on mukana ja aikaa riittää.
Juu ei oikein onnistu monen tunnin lisätyö ilman, että tiedän siitä etukäteen ja vaatisi myös työnantajani kanssa sopimista.
Alussa en ymmärtänyt, että kohteissa ei voi alkaa suorittamaan mitään lisähommia esim jääkaappien pesua tms vain koska joku pyytää, vaan on aina asiakkaan oltava yhteydessä siivousfirmaan ensin. Näistä tuli sitten pomoilta sanomista itselleni muutamaan kertaan.