Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moraalinen kysymys: mitä tekisitte?

Vierailija
16.05.2018 |

Jos olisitte käyneet ostamassa vaikkapa aurinkotuolin huonekalukaupasta. Eli maksu kassalle ja sitten myyjä antanut pahvilaatikossa tuolin teille auton perään. Kotona laatikkoa avatessa toteat, että siellä on kaksi tuolia.

Palauttaisitteko toisen tuolin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop!

Vierailija
2/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauttaisi. Syy ei ole se, että "hähää, sainpas ilmaisen tuolin!", vaan en yksinkertaisesti jaksaisi nähdä vaivaa lähteä enää takaisin kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan palauttaisin. Toisaalta voisi myös kysyä onko tehtaan virhe. Saattaisivat käskeä tehtaalta sen pitämäänkin.

Oon aika herkkä omatuntoinen, kantaisin vaan huonoa omaatuntoa jos pitäisin. Ei olisi iloa.

Vierailija
4/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauttaisi. Luulisin vain ymmärtäneeni väärin, että kyse oli yhden tuolin hinnasta eikä kahden.

Pienen liikkeen kohdalla voisin palauttaa, koska kyse on yrittäjän leivästä. Ison kohdalla en oikaise.

Vierailija
5/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota itse pohdin, että kauhea vaiva lähteä palauttamaan.

Vierailija
6/6 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niillä on kassakoneessa koodia tuollaiselle, joten myyjien päivää palautus ei ainakaan helpottaisi. Tuskin pomonkaan, jos hänelle aletaan kassalta soittelemaan. Ei sen tuolin rahallinen arvo paketoimattomana ole kuitenkaan kovin iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi