Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen muuttuu totaalisesti - kestääkö tuttavapiiri? ja muuta höpinää

Vierailija
10.05.2018 |

Minä olen siis oman avioeron myötä muuttunut ihmisenä täysin. Tai tarkemmin tullut siksi, mikä oikeasti olen ja olin jo ihan lapsena.
Ihmisiä on alkanut tippua piiristäni pikku hiljaa. Minun elämässäni on ollut paljon yksipuolisia ystävyyssuhteita. Olen ollut siis esimerkiksi aina se, joka pitää yhteyttä ja pyytää johonkin. Lopetin sen touhun ja tapahtui niin, että toiselta suunnalta ei kuulukaan enää mitään. On uusia ystäviä tullut tilalle. Ja sitten on muutama sellainen suhde, joka on syventynyt entisestään.

Olisi kiva kuulla muiden tarinoita siitä, miten tuollainen muutos vaikuttaa elämään.
Minulla tähän on sisältynyt myös paljon vihaa ja surua: on pitänyt oikeasti myöntää itselleen ne tosiasiat, että olen ollut joillekin ihmisille vain olemassa pönkittääkseen heidän paremmuuttaan. Minun kautta he ovat voineet tuntea itsensä jotenkin paremmaksi.
Nykyään etsin vastavuoroisia suhteita ja se ei olekaan kovin helppoa. En ole silti halunnut laittaa välejä kehenkään poikki. Mutta ihmiset luonnollisesti jäävät matkasta...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuup

Vierailija
2/4 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani ei ollut erosta kyse, vaan siitä että kotiäitivuosien jälkeen sain hyvä työpaikan. Olemukseen tuli uudenlaista vauhtia, olo oli energinen.

Hyvät ystävät ymmärsivät, nauttivat siitä että minussa oli virtaa ja eloisuutta joka tarttui. Mutta moni äitikaveri moitti kuinka "tehokkaaksi" sitä nyt on alettu.

Pahinta oli eräs "ystävä", joka alkoi säälitellä miestäni joka joutui nyt itse tekemään myös ruokaa, ottaa osaa lasten kuskaamisiin ja ylipäänsä ettei miehellä ollut suoraan valmista pöytää mihin tulla. Mukavana ihmisenä päätti sitten omatoimisesti lohduttaa ja tarjota naisellista huomiota miehelle. Kuinka hänkin ymmärtää, miten muutos ottaa koville ja hänelläkin on avioliitossa hiljaisempaa. Yksinäistä, jaetaanko yksinäisyys? Hauiksen silittelyä ja hiveleviä katseita. Sekä läheisyyttä ja vartalon kosketusta.

Ilmeisesti minä en enää ollut se sama ihminen, jonka kanssa oli luottamus. Minä olin pettänyt ensin muuttumalla enemmän itsekseni, vähemmän kotitalouskoneeksi. Minut sai sitten vuorostaan pettää.

Hullua oli, että myös parisuhteessa meni paremmin kuin koskaan, enkä edes tiennyt että tuon "ystävän" huomio oli se mikä piti miehen itsetuntoa yllättävissä korkeuksissa. Romahti kyllä kerralla kun peli tuli ilmi. Romahti mies ja romahti liitto ja romahti kuulemani mukaan tuo nainenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun uskoontulo oli monille ihmisille liikaa.

Ihmiset ovat niin suvaitsevaisia, mutta eivät sitten oikeasti olekaan.

En ymmärrä mitä haittaa siitä on kenellekään, että minä uskon jumalaan ja sana häneltä voimaa.

Vierailija
4/4 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi