Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehtelevan isän tapaamisoikeus

Mitähän seuraavaksi
09.05.2018 |

Antaisitko lapsesi tavata isää, josta on selvinnyt että hän valehtelee toistuvasti ja harrastaa muutenkin lainvastaisia (pienempiä) juttuja, esimerkiksi ajaa ilman korttia? Jos et, niin saisikohan kyseinen tyyppi lastenvalvojalta tapaamisoikeuden?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi lapseni lähelle valehtelijaa. Tapaamisoikeuksista ei ole kokemusta.

Vierailija
2/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun olen itse joutunut olemaan sellaisen kanssa tekemisissä. "Tästä ei sitten kerrota äidille" oli aika yleinen lausahdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh miten valehtelu tai kortitta ajo liittyy isyyteen? Isä se on isä vaikka huonokin. Kunhan lapsi ei vahingoitu :).

Mun lasten isä sairastui vakavasti että joutui osastohoitoon (mt-juttuja). Ja kyllä vein lapset (alakouluikäiset) katsomaan isäänsä (sovittu asia sairaalan henk.kunnan kanssa). Koska hän on silti lasteni isä, vaikka mielensä on järkkynyt. Tunnisti lapset ja sai motivaatiota parantua. Avainasemassa on avoin keskustelu lasten kanssa, ilmapiiri että lapset uskaltavat pohtia ääneen. Ja kerroin kyllä suoraan että joitain isänsä tekosia en hyväksy, hän teki niin koska oli sairas jne.

Vierailija
4/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit lapsesi kortittoman kyytiin? Joku syyhän siihen kortittomuuteen yleensä on, ajotapaan liittyvä :-(

Vierailija
5/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja ei päätö tapaamisoikeudesta. Hän toimii vain vanhempien sovittelevana osapuolena ja vahvistaa mahdollisen sopimuksen jos sellainen syntyy.

On AINA huoltajan velvollisuus huolehtia lasten turvallisuudesta. Jos etä tekee lasten aikana jotakin mitä vanhemman ei pitäisi tehdä niin silloin lasta ei anneta.

Silloin tapaaminen peruuntuu. Jos etä sitten kimpaantuu asiasta ja vie sen esim.oikeuteen niin siellä kannattaa olla päivämäärät ym ylhäällä ja miksi on milloinkin joutunut eväämään tapaamisen.

OIKEUS voi päättää ammattilaisten avustuksella ja vanhempia kuullen sitten tulevaisuudesta ja tapaamisista.

Loppupeleissä nuo on aika yksinkertaisia asioita kun toimii vain ja ainoastaan lasten etu edellä. Aidosti. Sen näkee ja huomaa kyllä ammattilaisetkin onko kyse kiusasta vai aidosta huolesta.

Ole yhteydessä juristiin ja pyydä neuvoa. Se ei tarkoita oikeustaistelua vaan ihan aitoa neuvoa ja apua.

Heillä on ammattitaitoa kyllä ja osaavat ehdottaa sellaistakin mitä et ehkä itse huomaisi edes ajatella.

Siihen asti huoltaja huolehtii lasten turvallisuuden. Mitä vähemmän draamaa lasten aikana niin aina parempi.

Vierailija
6/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isällä ole tapaamisoikeutta. Mutta lapsella on oikeus tavata isäänsä.

Minkälainen olisi sinun elämäsi jos siitä otettaisiin toinen vanhemistasi kokonaan pois? Minulle ainakin omat vanhemmat on tosi tärkeitä ihmisiä. Haluatko riistää lapseltasi tämän oikeuden?

Vierailija
7/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isällä ole tapaamisoikeutta. Mutta lapsella on oikeus tavata isäänsä.

Minkälainen olisi sinun elämäsi jos siitä otettaisiin toinen vanhemistasi kokonaan pois? Minulle ainakin omat vanhemmat on tosi tärkeitä ihmisiä. Haluatko riistää lapseltasi tämän oikeuden?

Kaikille lapsille ei ole suotu edes niitä kyllin hyviä vanhempia. Joskus vaan se vanhemman riistäminen on lapsen etu. Oma elämäni olisi varmasti ollut helpompaa ilman äitiäni, mutta vanhemmat saavat yleensä sortaa lapsiaan rauhassa siihen kenenkään puuttumatta.

Joten ap vanhemmassa voidaan osoittaa niitä vikoja ja puutteita hyvinkin äärinmäireen rajaan saakka ja heiltä ei sitä "oikeutta" lapseen viedä.

Vierailija
8/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en antaisi tähän lupaa, ei myöskään lastenvalvoja sitä antaisi.

Kaikki suomen lastenvalvojat hyppivät minun pillini mukaan.

Vierailija
9/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni nainen menettäisi lapsensa jos pelkkä valehteleminen olisi syy evätä oikeus tavata lastaan tai huoltajuus vietäisiin sen perusteella. Veikkaan, että aika moni ei pysty myöntämään itselleen että valehtelee, liioittelee tai vähättelee asioita.

Vierailija
10/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisit lapsesi kortittoman kyytiin? Joku syyhän siihen kortittomuuteen yleensä on, ajotapaan liittyvä :-(

Miksi lasten olisi pakko tavata isäänsä kun tämä ajaa autoa?

Vierailija
11/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän seuraavaksi kirjoitti:

Antaisitko lapsesi tavata isää, josta on selvinnyt että hän valehtelee toistuvasti ja harrastaa muutenkin lainvastaisia (pienempiä) juttuja, esimerkiksi ajaa ilman korttia? Jos et, niin saisikohan kyseinen tyyppi lastenvalvojalta tapaamisoikeuden?

Isällä EI ole tapaamisoikeutta, vaan lapsella on oikeus tavata isäänsä etkä  sinä voi sitä lapselta kieltää.

.Jos sulla on todisteita siitä että että isä  vaarantaa lapsen terveyden  tapaamisilla ja tapaamiset ovat lapsen edun vastaisia , voit pyytää vaikka valvottuja tapaamisia. Tuskin onnistuu.

Vierailija
12/12 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuteen varmaan joudut viemään. Ja oikeus päättää aina isän hyväksi - ellei ole tuomioita väkivallasta/huumeista/tms. Syytös ei riitä, tuomio tarvitaan. Koska muuten on vain sana sanaa vasten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi