Onko täällä ihmisiä jotka ovat vaihtaneet etunimensä?
Mistä syistä olet vaihtanut? Mikä oli etunimesi?
Kommentit (15)
En varsinaisesti vaihtanut etunimeä, vaan jätin nimistä turhat toiset nimet. Eli yksi nimi etunimi riittää. Mihin niitä muita tarvitsee koskaan. Hankalaa lomakkeita täytellessäkin.
Otin myös aivan oman sukunimen. En halunut patriarkaalista isän tai miehen nimeä.
Sain jatkuvasti kuulla vinoilua nimestäni.
Olen vaihtanut nimeäni,.
Jorma nimi muutettu
Otin lempinimeni ensimmäiseksi nimeksi, siis lisäsin aikaisempien nimien eteen. Siksi koska minua ei ole koskaan kutsuttu virallisilla nimilläni ja ne tuntuvat vieraalta. Lempinimeni on myös "ihan oikea nimi", löytyy kalenteristakin.
Mua kiusattiin 18v saakka nimestäni. Muutin stadiin ja vaihdoin toiseen nimeen.
Tyyliin: Annikki - Maria
Alko näyttää kovasti siltä, että jää kiinni rikoksista ja nimi saattaa löytyä lehdestä. Sukunimi suht yleinen, joten vaihdoin vain etunimen. Istuttuani tuomion vaihdoin nimen takaisin ilman että kukaan tuttu/sukulainen olisi huomannut lusimista :-).
Uusi nimi ja uusi elämä, sitä nimen vaihtaminen merkitsi minulle.
Vaihdoin etunimen sukunimen vaihdon yhteydessä, kun menin naimisiin. Etunimeen tuli yksi kirjain lisää. En jaksanut aina korjata muita ja tämä tuntuu enemmän minulta.
Mun ystävä. Sanotaan nyt vaikka Hanna Kristiina. Oli 18-vuotiaaksi Hanna. Sitten halusi itseään kutsuttavan Kristiinaksi. Lopulta poistatti koko Hanna-nimen maistraatissa, kun kaikissa virallisissa papereissa aina luki Hanna Kristiina. Tänä päivänä siis vain Kristiina.
Vaihdoin 16-vuotiaana. Nimeni oli Marika, ja luokallani oli 4 Marikaa. Halusin erikoisemman nimen. Otin ulkomaalaisperäisen, erikoisen nimen. Jossain vaiheessa sitä vähän kaduinkin, kun töihin hakiessa minulta kyseltiin mistä olen kotoisin, luultiin suomalaisen miehen ulkolaiseksi vaimoksi kun oli ulkomaalainen etunimi ja suomalainen sukunimi. Mutta en tullut vaihtaneeksi nimeä takaisin ja nykyisin taas olen tyytyväinen erikoiseen nimeen, joka jää ihmisten mieleen esim. työelämässä.
Koska en koskaan pitänyt siitä. En kerro.