Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikot vko 17

24.04.2006 |

No, mutta alotanpa sen pinon tällekin puolelle.

Meidän vaavilla on tänään merkkipäivä: neiti on nyt kuukauden =) Tänään hän on ollut kovin vaativainen: ruvennut syömään isompia määriä ja useammin. Onkohan kasvupyrähdys päällänsä.

Mulla tuli sellanen hassu juttu mieleen, että kertokaahan mulle, et mikä on kummilusikan merkitys (saa kertoa joku muuki ku enska, jos tänne eksyy), koska mä en sitä ymmärrä. Sylikummi sanoikin ostavansa valokuvakehyksen (onneksi) ja toisellekin kummille vihjattiin, ettei lusikkaa välttis haluttais... Toivottavasti ei oo liian tylyä.

Joopa joo. Eli meidän ristiäiset on äitienpäivänä. Mä en jaksa ajatella koko asiaa. Väki on kutsuttu ja onneks mun ei tarvitse kauheasti nähdä vaivaa kun vähä jokanen on luvannu leipoa jotain. Mulle jäi vain täytskäri ja pullat (ja niitäki voi tehä sellasia kaupan pakastealtaassa olevia jos siltä tuntuu). Mies on meidän siivooja ;)

Jep jep. Ei mulla mitään järkevää. Mietin vaan, että jokohan neidillä on mennyt 4kg:a rikki. Luulisin, koska painoa oli viime ke 3,9kg ja posket tuntuu pyöristyneen viime päivinä aika mukavasti.

Iglu ja Kepa 1kk

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku ihana neiti Iglulla! Ja onnea! Äkkiä se aika menee...

En kyl tiedä onko sil lusikalla mitään merkitystä mut aina sen näyttää joku antavan, mitä oon ristiäisis ollu... Meki sellainen saatiin.

Meillä nuita tiheän imemisenkausia oli alussa aina viikottain ja kesti pari päivää. Meinas äiskä olla sit vähän puhki ku poika söi ympäri vuorokauden tunnin välein mut nyt niitä ei enää ole ollu, onneksi!

Eetullaki tulee tänään 11 viikkoa täyteen. Eipä tuu mitään muuta mieleen mut tulipa kirjoitettua :)

Marika ja Eetu

Vierailija
2/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne muutkin vauvautuneet huomais tämän=)

Ei ihmeempiä tännekään, isyyttä käytiin tunnustamassa tänään.

Neiti on jotenkin kiukkupäällä, ei taas kelpaa mikään muu kuin syli! Kantoliina on tässä taloudessa ihan must;)

Aivot ei toimi (väsyttäääää!!!) joten jätän tähän..minkäs merkkisiä vaippoja muuten teillä käytetään?

Kyselee

-Ankka tyttärineen 20vrk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: Luit mun ajatukset ku just tänään mietin et kysyn kyl seuraavan kerran vaipoista : ) Meillä on käytetty pampersia ja nyt kokeilen liberoa ku ne tuntuu paljon pehmeämmiltä ja istuvat jotenki paremmin mut kokeillaan toimivatko. Lidl:n vaippoja on kehuttu ni aattelin et pitäiskö kokeilla... Onko kokemusta niistä?

Täällä Eetu yrittää kovasti punnertaa mahalleen mut ei vielä pääse vaikka kuinka ähisee :) Suloisen näköinen! Täytyypä lähtä valmisteleen poika nukkuun ku kätisee siihen malliin isin sylis :)

Marika ja Eetu

Vierailija
4/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tänään herätty jo puoli kuudelta! Mutta ollaan jo kyllä sen jälkeen nukuttukin, vajaa pari tuntia. Nyt tyttö istuu sitterissä ja kuuluu sellainen pörinä, että taitaa olla kohta vaipan vaihdon aika.

Me käytetään varmaan kaikkia mahdollisia vaippoja... mä ostan varmaan joka kerta eri vaippoja=) Vielä ei ole tullut vastaan mitään todella huonoa vaippaa. Liberoa, Pampersia, Muumia... kaikki käy.

Sunnuntaina oli ristiäiset, kaikki meni hienosti. Tyttö nukkui koko kasteen ajan, ja vielä monta tuntia sen jälkeenkin. Sitten kun oli saanut ruokaa ja puhtaan vaipan, niin jatkoi vieraiden viihdyttämistä hymyilyllä. Tää on sellanen hymytyttö, että! Ja kovasti yrittää jutella, kivoja äänteitä tulee, eilen jopa kiljaisi!

Huomaa, että tyttö on kasvanut ja rupee olemaan jo " iso" tyttö, arki on niin paljon helpompaa, kuin vielä muutama viikko sitten. Eli kyllä tämä tästä!

Miten olette muuten kaikki palautuneet synnytyksestä? Eikös sulle marika tehty sektio? Onko se leikkaushaava jo ihan kunnossa?

Vierailija
5/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinki sain Eetun nukkuun.Meinas olla vähän kitinä päällä...

Hyvin palauduin synnytyksestä. Haava umpeutu tosi nopeaa ja arpi on siisti eikä se tuolla alhaalla häiritse. Pitää vaan seuraavan raskauden aikana muistaa et ei syö herkkuja niin paljon. Painoa tuli tosiaan se 19 kg ja siitä on jäljellä noin 5kg. Suurinosa on onneksi lähteny ja pikkuhiljaa alkaa entiset vaatteet mahtuun :)

NapNap: Mikä neidille tuli nimeksi?

Ihana ku tulee kesä ja ensimmäinen äitienpäivä :)

Mitä muut meinaa vappuna? Meillä on aattona ristiäisiin meno ja päästään ihanan pienen pojan kummeiksi ja sit iskä menee töihin. Maanantaina aattelin leipoa munkkeja... Saa nähdä miten onnistuu ku en oo tehny sit ku koulus viimeksi noin 8 vuotta sitten :) Toivottavasti on sievä ilma ni voi lähtä katseleen miten ihmiset vappua viettää...

Nyt ei tulekaan muuta mieleen joten palaan asiaan sit myöhemmin...

Vierailija
6/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tosiaan jo Enska-pino!!! Ihania vauvakuulumisia teillä, täytyykin alkaa kurkkia tänne puolelle, niin saa varmasti tän vauvakuumeen nousemaan ihan pilviin!

Suloista vauva-arkea ensimmäisille Enska-äideille toivottelee

-Q- ja -q- 23+1

Vierailija
7/13 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kun täälläkin puolella on oma pino meille ensikoille vaikka minä maailman laiskimpia kirjoittelijoita olenkin. :)

Meidän poika tulee perjantaina jo 7 viikkoa, viikko sitten painoa oli 5,5kg eli pari kiloa tullut syntymäpainoon lisää. Tuntuu että kasvaa silmissä ja pienimmät vaatteet alkaa jo jäädä pieniksi. Tosella jämäkkä poika, kannattelee päätään tosi pitkiä aikoja, jaksaa katsella ja touhuta kovasti. Syö päiviisn 3h välein, yöunille menee 22-24, herää 3-4 aikaan ja 7 aikaan syömään ja sitten 10 aikoihin herää kunnolla valvomaan. Tietysti hieman vielä vaihtelee.

Meillä on käytössä Liberon vaipat, Muumit oli myös ihan ok. Pampersit todettiin huonoiksi meidän pojalle, tuntui ettei imeneet mitään ja vaatetta meni pyykkiin ihan eri tahtia.

Meillä on epäviralliset pienet nimiäiset 28.5. kun mun isä tulee käymään Suomessa. Pojulla on kuitenkin nimi ollut käytössä alusta asti, Arttu Oliver tuli hänestä. :)

Nyt en muista mistä muusta oli keskustelua. Toista kertaa jo kevätflunssa päällä ja huomenna raskas päivä tulossa. Mennään vanhemman koiran kanssa silmäspesialistille keskustelemaan hoitomahdollisuuksista kun silmäleikkaus epäonnistui. :( Tosi mukavaa kipeenä tällainen..

Vierailija
8/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttäny Liberoja, Pamppersseja sekä Pirkkoja Kepalla. Pirkat on aika tönkköjä. Pamppersseja tarjottiin käyttöön sairaalassa ja ite (tai siis Kepa) olen kokenut ne hyviksi. Vaihdetaan kyllä keskimäärin neljän tunnin välein, mutta on kyllä pitänyt pidempiäkin aikoja. Ja ovat Liberoihin nähden halvempiakin. Lisäksi käytän kestovaippoja jonkin verran, mutta niitä pitää vaihtaa mielestäni 3 tunnin välein (tarvisisi olla lisäimuja, mutta tulee niin iso paketti), joten niiden käyttö painottuu päiväaikaan.

Meidän neidin ristiäiset on äitienpäivänä =)

Vappukin sieltä tosiaan tulee. Parasta siinä on, että tuo isikin on taas kolme päivää kotona. Itse menen kyllä aattoyöksi töihin. Saa nähdä miten isi pärjää neidin kanssa ne kymmenisen tuntia kun äiti on pois. Sama kyllä toistuu seuraavana vkonloppuna kun lähden tyttöjen kanssa viettämään reippaasti myöhässä 25v synttäreitäni.

Eipä kai mulla tässä kauheesti muuta. Neiti syö, nukkuu ja tekee tarpeensa. No kyllä se välillä on hereilläkin. Eilenkin ihmetteli kovasti ympäristöään kun olimme kaupungilla.

Iglu

Vierailija
9/13 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukahti taas syliin ja sitä kautta sänkyyn joten on hetki aikaa...

Ollaan tässä mietitty, mikähän mahtaa olla kun tyty on huutanut muutaman päivän eikä suostu olemaan missään muualla kuin sylissä. Olin jo aivan valmista tavaraa hoitoon itekin, mietin että voiskohan sen laittaa asiakaspalautuksena sairaalaan..?! Huomattiin kyllä jo alusta asti että tämä on hellyydenkipeä tapaus, joten ei siksi alkuun edes ihmetelty asiaa, mutta kyllä se jatkuva huuto alkoi mietityttää... huomasin sitten että näin on menty siitä asti kun aloitettiin D-vitamiini, eli voiskohan johtua siitä?! Meillä on Devitol käytössä ja ollaan neuvolan ohjeiden mukaan nostettu annostusta muutaman päivän välein, mutta tämähän vissiin aiheuttaa herkemmin vatsavaivoja joten voi kai se olla sitäkin..

Mitkä tipat teillä on käytössä, onko kukaan vaihtanut kesken kaiken?

Piti käydä NapNap katsomassa koskas se teidän neiti syntyikään, ajantaju on nykyään vähän kärsinyt...meidän typyillä on tasan kuukausi ikäeroa=)

Kiva kuulla että se arki alkaa helpottua pikkuhiljaa!

Täällä meinaa vähän tympäistä se että vaunut piti viedä liikkeeseen korjattavaksi, puolsivat niin pahasti. No, ne luvattiin samantien takas mutta kuinkas kävikään..maanantaina vietiin ja tänään ois valmiit, mutta ei pääse hakemaan kun mies joutui lähtemään töihin ennen kuin soittivat että ois valmista. Eli täällä kärvistellään sisätiloissa koko päivä, ukko tulee vasta 22 töistä eli en pääse itekään lenkille...ja ois tosi ihana ilma, kyllä vähän v...ttaa!!!!!!!!! Tulipa purettua tätäkin;)

Omaan vaippakysymykseen vastaus, meillä on käytetty kans vähän mitä milloinkin mutta Pampersia enimmäkseen. Se todettiin tosiaan hyväksi meidänkin tytylle jo sairaalassa.

Iglu, jos nyt ei osuta yhtä aikaa meseen niin W sanoi että tänne vaan jos suinkin pääsette, osui ne ristiäiset sille viikonlopulle tai ei! Se kirkko on vieläkin hoitamatta, saatiin aamulla nukuttua univelkaa niin hyvin pois että unohtui aamuhommissa koko asia. Mutta siis, tervetuloa!!!!

Täytyypä mennä katsomaan neitiä, taas kuuluu vikinää..johan tuo vartin suostuikin sängyssä olemaan=/

-Ankka-

Vierailija
10/13 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuli NapNapin tytön nimeksi..?

-Utelias Ankka-

Vierailija
11/13 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa saaneille!

Täällä yksi tosi laiska kirjoittelija. =) Kiva kun on täällä vauvapuolellakin ensikoiden pino.

Vaipat: Meillä käytetään Lidlin vaippoja ja ovat mielestäni hyviä. En ole huomannut että vauva itkis märkää vaippaa, eli ovat ainakin imukykyisiä. Ja halpojakin ovat. Kakat kyllä tulee välillä selästä ja lahkeista ulos.=)

Vauva syö päivisin kahden tunnin välein. Joku ihmetteli, että syöpäs usein. Mitä mieltä olette? (täysimetän) Kuinka usein teidän vauvat syö? Musta toi on ihan ok väli.

Nyt vauva jo heräsi, eli pitää mennä. Jatkan sitten myöhemmin.

Ja pojan nimeksi tuli Mio Felix. =)

Anne ja Mio

Vierailija
12/13 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on ollu niin hyvät kelit ulkona! Kesä tulee!

marika: Mulla tuli kans 19kg lisää raskausaikana, pari kiloa on vielä jäljellä. Ja aika tiukassa tuntuu olevankin... muuten olen kans palautunu synnytyksestä hyvin.

Meidän tytön nimeksi tuli Eevi Anniina. Ja sai isänsä sukunimen.

Ankka: Saattaa huuto johtua noista d-vitamiineista, mä jätin ne viideksi päiväksi pois ja aloitin uudestaan pienellä annostuksella. Pahimmat iltahuudot loppuivat sillä.

Syöttövälistä... meillä syödään päivisin 2-4 tunnin välein, joskus jopa pienemmillä väleillä. Mun mielestä ei ole mitenkään omituista, että vauva syö välillä jopa tunnin välein.

Mennään huomenna mökillä käymään, muuten ollaan vappu kotosalla. Mennään kyllä varmaan mun äitiä moikkaamaan, mun isä on koko vapun duunissa. Ja kaupungille olisi kiva lähteä kävelemään. Ja tytölle pitää ehdottomasti ostaa vappupallo!

Oikein hyvää viikonloppua ja vappua kaikille!

NapNap + tyttö 8vko

Vierailija
13/13 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja nimiä ootte antaneet pienille! Meillä on ristiäiset näillä näkymin 28.5, en malttais odottaa=)

Tyty oli sitten ekaa kertaa hoidossa pe- ja la-iltoina muutaman tunnin. Hoidossa ei vikaa mutta poishakiessa tuli aika paha mieli...ärsyttää, kun lapseton hehkuttaa miten hyvin heillä meni ja miten mun PITÄIS tehdä asiat niinkuin hän teki! Eikä meinaa antaa lasta sylistään takas...tiedän ettei tarkottanu pahaa, läheinen ihminen on ja kovin innoissaan vauvasta, mutta oon vieläkin aika herkkänä. Eiköhän se tästä..ja kyllä tuntui oudolta olla kotona ilman vauvaa, huomasi että jotain tärkeää puuttuu! Mutta saatiin vähän nukuttua ainakin.

Me vaihdettiin sitten vitamiinit Jekovitiin ja varovasti annostellaan, cuplaton on myös käytössä ja nyt menee taas mukavasti! Mahavaivat ei niin enää vaivaa, eli suht normaali vauva-arki taas menossa. Toivottavasti jatkuu yhtä hyvin, meinasi järki lähteä jo niiden pahimpien vaivojen aikaan!

Oon tässä ollut pihalle menossa jo jonkun aikaa=) Jospa nyt toteuttais aikomuksen ja tosiaan menis. Pitäkäähän vauvapinokin pystyssä...!!

-Ankka-