5kk imee rintaa-irroittaa-imee-irroittaa-imee...????????
Hei! Osaisiko kukaan neuvoa?? Imettäessäni 5kk vauvaani hän tosiaan viime aikoina on alkanut tekemään tuollaista kuin otsikossa kuvasin: eli imee jonkin aikaa rintaa sitten irroittaa otteen ja yrittää nousta istumaan. Kun on käynyt istumassa, niin palaa jälleen rintaa imemään. Imee hetken ja taas sama homma. Myös makuulla syöttäessä irroittaa välillä,muttei istumaan pönkää... Illalla kun saa maissivelliä pullosta, niin ei moista tee (on vesi/maitotutilla, ei vellitutilla jottei tule liian helposti). Onko kokemusta kellään????
Kommentit (5)
Syitä mitä itse olen keksinyt:
päivisin ympäristö kiinnostaa enempi, ja sitten vaan huvikseen " lutsutellaan" ..?
aamusta klo 05-06 välillä alkaa heräillä ja maitoa tulee ehkä liikaa, tai vaippa on jo liika märkä, ja se häiritsee, ei oikeasti halua syödä? Kunhan vaan läheisyyttä kaipaa? Tosi rasittavaa, kun itse nukahtelen koko aika siihen, ja sitten maitohanat jää auki virtaamaan ja sänky on tällä pelillä ihan litimärkä, samoin poitsu.. Toisaalta nälkä on kyllä aamusta heti kun saan itseni täysin hereille vihdoin 06 jälkeen kun märkä sänky alkaa häiritä itseänikin... Tai ainakin kiukuttaa kovasti poikaa, ennenkuin saa syödyksi kerran kunnolla.
Mistä lie johtuisi? Tuo aamuherätys aina tuolla imee-irroittaa-imee-irroittaa-imee-irroittaa-systeemillä ei ole ollenkaan kiva. Ja sit jos pistää rinnan piiloon kokonaan, niin suututaan ja herätetään koko kulmakunta klo 05...
..tämä tilanne on siis muillakin..voi kuinka lohdullista=)Meidän neiti vajaat 6kk tekee juuri tätä samaa. Pienet imaisut tisusta aina siinä leikin lomassa=) tai ehkä hän on tajunnut että tuttipullosta maitoa saa vähemmällä vaivalla, äidin kanssa vaan leikitään=) Meillä kunnon imetystä ei vuorokauden aikana ole kuin kerran aamuyöllä ja aamulla. Pelkäänkin että maito loppuu kokonaan näin vähillä syötöillä..
Helpottavaa tosiaan kuulla että moista esiintyy muillakin, ilman että siihen liittyy jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Mä kun jo " kauhulla" odotin vastauksia tyyliin " aina korvatulehduksen aikaan on tuollaista" tmv. Se on kyllä totta että maailma ympärillä taitaa kiinnostaa liikaa näitä lapsosia, ja uteliaisuus ohittaa jopa pienen nälän. Minäkin olen huomannut, että lehden lukeminen tai jutteleminen ei imetyksen yhteydessä onnistu enää, tai imetys keskeytyy ja tapittava katse alkaa alhaalta (Kuin sanoen mitäs jännää täällä tapahtuu?) :)
Kiitos että vastailitte!! On tää huippua kun täältä saa aina apua!
Meidän pojan mielenkiinto tissiruokailuun lopahti täysin 5 kk iässä. Välillä leikittiin vaan tissin ääressä, kurkisteltiin maisemia, hymyiltiin äidille, räpsyteltiin rintsikoita...kaikkee muuta paitsi syötiin! Välillä huusi raivona, kun oli oikeesti nälkä ja halus kai sitten pullosta. Pahimmillaan iski kaikki kaksi hammasta kiinni! Lopulta poika söi ainoastaan kerran yössä, mutta kun itse päätti lopettaa yösyönnin niin siihen loppui myös imetys.
Meillä myös viisikuukautinen! Ja imettäessäni häntä, poikaa kiinnostaa kaikki muutkin asiat niinin paljon ettei syömisestä taida tulla mitään:) Kuuluu ikäkauteen!! Sellaisia veitikoita ne vauvat vaan ovat. Ennen luin esi. lehteä imettäessäni. Nyt jos sellaista tekisin niin vauvani tuijottaisi vaan lehteä eikä malttaisi imeä ollenkaan, veijari!